دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ترفندهای خرید کامپیوتر و لوازم جانبی




لوازم جانبی کامپیوتر, ترفند خرید کامپیوتر

قصد داریم تا ترفندها و راه های مختلفی را برای خرید کامپیوتر و لوازم جانبی آن به شما معرفی کنیم که بیشتر جنبه یک راهنما را برای شما خواهند داشت. مطمئن باشید با مطالعه این راهنما با خیال راحت میتوانید یک سیستم ایده آل را برای خود خریداری کنید.

 

CPU
برای CPUها دو انتخاب اساسی بین سرعت و قیمت وجود دارد. مارک اینتل دارای کارایی خوبی است. اما در برابر آن AMD انتخاب خوبی است برای کسانی که بودجه کمتری دارند. اما همیشه جنسی را که از حد معمول بازار گرانتر است نخرید، زیرا نسبت کارایی به قیمت مقدار زیادی افت می کند به عبارت دیگر به همان اندازه که که پول بیشتری می دهید قدرت CPU خریداری شده بیشتر نیست. اما اینکه چگونه بفهمیم که خرید چه CPUای با چه سرعتی به صرفه است کافیست از چند فروشنده لیست قیمت بخواهید. متوجه خواهید شد که از یک سرعت خاص به بالا ناگهان قیمت به شدت بالا می رود (که البته این موقت است). پس پول خود را بیهوده تلف نکنید. فاکتور دیگری که برای CPU ها مهم است، حافظه پنهان یا Cache Memory آن است که هر چه این مقدار بیشتر باشد CPU زمان کمتری را صرف نقل انتقال بیهوده اطلاعات می کند و علت آن این است که این حافظه مستقیمأ روی CPU قرار دارد. البته توجه داشته باشید Cache بالا برای مصارف حرفه ای مانند ساخت انیمشن مورد استفاده قرار میگیرد، پس در این مورد هم به قیمت توجه داشته باشید زیرا ممکن است در مصارف روزمره اختلاف آن خیلی محسوس نباشد.

 

RAM
میزان رم برای کامپیوتر شما مهم است. برای کارکرد بهینه کامپیوتر باید به مقدار کافی رم داشته باشید. رم علاوه بر مقدار حافظه یک فاکتور مهم دیگر هم دارد و آن سرعت باس آن است که نشان می دهد اطلاعات با چه سرعتی می توانند به رم منتقل شود. نکته مهم دیگر این است که در هنگام خرید مادربرد به تعداد اسلاتهای رم (یا همان DIMM) آن توجه داشته باشید تا به تعداد کافی موجود باشد تا در آینده امکان ارتقا حافظه سیستم مهیا باشد. این موضوع مخصوصأ زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که به علت گرانی موقت رم (بازار ناپایدار کامپیوتر) یا کمبود بودجه به طور موقت رم کمتری خریداری می کنید و می خواهید در آینده به مقدار کافی به رم سیستم خود اضافه کنید.

 

Hard Disk
دو فاکتور برای انتخاب یک هارد دیسک وجود دارد: میزان حافظه یا حجم که با واحد GB (گیگابایت) و نهایتأ TB (ترابایت) مقدار آن تعیین می شود، و سرعت که هر چه بیشتر باشد زمان کمتری برای خواندن و نوشتن روی هارد دیسک لازم است. اکثر هارد دیسک های امروزی بیشتر از مقدار بیشتر نیاز شما فضا در اختیارتان قرار می دهند. البته این بستگی به شما دارد که چه نوع اطلاعاتی را بخواهید روی هارد دیسک خود ذخیره کنید. مثلأ اگر تعداد زیادی فیلم روی هارد دیسک خود آرشیو کنید به فضای نسبتأ زیادی احتیاج دارید. ولی برای اکثر مصارف خانگی فضای هارد دیسک های موجود بازار که دارای قیمت مناسبی هم هستند بیش از نیاز فضا در اختیارتان قرار می دهد. یکی از عواملی که در کارایی هارد دیسک شما تاثیر دارد این است که به مقدار کافی حافظه Cache داشته باشد.

 

Optical Drives
بیشتر کامپیوتر های امروزی (ترفندستان) دارای رایتر یا DVD-ROM هستند. اگر قصد دیدن فیلم با کامپیوتر را ندارید، بهتر است از DVD در برابر رایتر CD صرف نظر کنید. برای سی دی رایتر سه سرعت ذکر می شود: سرعت Write (سرعت نوشتن اطلاعات)، سرعت Re-Write (که برای سی دی های با قابلیت چندین بار Write استفاده می شود) و سرعت خواندن اطلاعات. از درایوی استفاده کنید که حداقل 40X سرعت Write، 12X سرعت Re-Write و 40X سرعت خواندن اطلاعات و حداقل 2مگابایت Buffer داشته باشد.

 

VGA Card
کارتهای گرافیک تقریباً هر 6 ماه تغییر می کنند و نوع پیشرفته تر و جدیدتر آن وارد بازار می شود که قابلیتهای بیشتری برای بازی های کامپیوتری با گرافیک سطح بالا و قابلیتهای سه بعدی امروزی ساخته می شوند بنابراین انتخاب درست کار مشکلی است. این موضوع نیز به کارکرد شما در آینده بستگی خواهد داشت. کارتهای گرافیک ATI و GeForce کارتهای گرافیک همواره روی بورس هستند.

منبع:tarfandstan.com


ویدیو مرتبط :
فروش فوق العاده لوازم جانبی کامپیوتر در سفیرکالا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای خرید لوازم جانبی موبایل


خیلی ها نمی دانند که خرید لوازم جانبی حتی از خرید خود گوشی هم پیچیده تر است. این نوشته یک راهنمای ساده و جمع و جور برای شما و گوشی محبوبتان خواهد بود.

هفت صبح: یک گوشی گرانقیمت خریده اید و موقع خروج از مغازه فروشنده اصرار دارد همین حالا برای گوشی تان کیف محافظ، بند گردنی، حافظه جانبی و چند لوازم جانبی دیگر بخرید. همه چیزهایی که او معرفی می کند در ظاهر جذاب هستند اما نمی دانید کدام یک از آنها واقعا برای شما ضرورت دارد.

خیلی ها نمی دانند که خرید لوازم جانبی حتی از خرید خود گوشی هم پیچیده تر است. این نوشته یک راهنمای ساده و جمع و جور برای شما و گوشی محبوبتان خواهد بود.

1- شارژر



هیچ چیز به اندازه تمام شدن ناگهانی باتری گوشی تلفن همراه آزاردهنده نیست. متاسفانه باتری ها هم از این مساله اطلاع دارند و درست در وقتی که نباید دستمان را توی پوست گردو می گذارند ولی به لطف پیشرفت تکنولوژی می توان این دسیسه را خنثی کرد.

کافی است یکی از همین شارژرهای موجود در بازار همیشه دم دستمان باشد. البته نباید فراموش کرد که یک شارژر نامرغوب می تواند خسارت جبران ناپذیری به گوشی گرانبهایتان وارد کند.

پس اگر یک شارژر اضافی چیزی حدود 15 تا 20 هزار تومان آب خورد، خیلی خساست به خرج ندهید. مدل های فندکی هم گزینه های خوبی هستند. آنها را می توان به فندک اتومبیل متصل کرد و با خیالی آسوده دل به یک مسافرت طولانی مدت زد.





2- هدست

مدل های سیم دار سر کلاس درس مفید هستند اما مدل های بدون سیم که با قابلیت بلوتوث کار می کنند، راست کار کسانی است که خیلی با تلفن صحبت می کنند. اینجا تفاوت جنس خوب و بد را می توان از قیمت ها فهمید.



همچنین ظاهر هدست نشان می دهد پولتان را بابت چه چیزی دور می ریزید. مدل های سیم دار قیمتی حدود سه هزار تومان دارند. برای یک هدست سیم دار با کیفیت تر معمولا باید 14 تا 20 هزار تومان پول بپردازید. اما اگر هدست های بلوتوث دار را می پسندید بین 50 تا 200 هزار تومان کنار بگذارید. این نکته را هم بدانید که مدل های بدون سیم به خاطر استفاده از بلوتوث، باتری گوشی را زودتر از معمول خالی می کنند.



3- کیف



بعضی ها انتظار دارند یک کیف خوب از موبایل شان در برابر ضربه های کوچک محافظت کند. عده دیگری هم جذابیت کیف برایشان مهم تر است و در مقابل برخی از امواج مضر موبایل واهمه دارند.

خوشبختانه برای همه این افراد کیف های مختلفی در بازار موجود است. این وسط خانم ها از همه خوشبخت ترند و می توانند طبق سلیقه شان خرید کنند. این کیف های معمولی با رنگ ها و طرح های جذاب، معمولا سه تا چهار هزار تومان آب می خورند.

مدل های لپ تاپی را بیشتر آقایان می پسندند و بین 10 تا 25 هزار تومان قیمت دارند. اگر به کیف های ضداشعه علاقه دارید، باید بدانید کارکرد این دسته از کیف ها هنوز چندان از نظر علمی ثابت نشده و شاید فقط یک شعار تبلیغاتی باشد. موقع خرید کیف گوشی دقت کنید که اسپیکر گوشی نباید توسط کیف پوشیده شود. اگر این مساله را در نظر نگیرید، ممکن است بعدها به دلیل نشنیدن صدای زنگ گوشی تلفن همراهتان به دردسر بیفتید.





هندزفری بولوتوث Jabra Stone2



+ قابلیت اتصال همزمان به دو گوشی

- قیمت نسبتا بالا

قیمت: 185 هزار تومان

ویژگی ها: سازگار با تمامی موبایل های بلوتوث، شماره گیری صوتی، پاسخگویی با گفتن Answer، رد تماس با گفتن Ignore، مدت مکالمه هشت ساعت