دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تبلیغ پپسی کولا بر روی ماه!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تبلیغ پپسی کولا بر روی ماه!

امشب 16 خرداد راس ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت ایران ، به مدت 15 دقیقه، لوگوی پپسی کولا بر روی ماه قرار می‌گیرد که در ایران و منطقه خاورمیانه به وضوح قابل رویت است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در پی انتشار این خبر جالب توجه، خبرنگار ایسنا به سراغ تعدادی از اساتید دانشگاه و صاحبنظران عرصه تبلیغات استان رفت تا از نظرات آنان در خصوص این رویداد عجیب و خارق العاده آگاه شود.

محمد کرمی، مدیرگروه روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار ایسنا، گفت: وقوع چنین رویدادی در نوع خود بی نظیر و خارق العاده است و تا پیش از این نیز چنین چیزی وجود نداشته است.

وی افزود: پپسی کولا و کوکاکولا دو شرکت بزرگ در عرصه تولید نوشابه در سطح دنیا هستند که از دیرباز تاکنون با یکدیگر رقابت بسیار تنگاتنگی داشته‌اند، لذا شرکت پپسی کولا با انجام این تبلیغات می‌تواند از رقیب خود پیشی قابل توجهی بگیرد.

کرمی تصریح کرد: یقینا وقوع این رویداد تاثیر بسیار شگرفی در فروش محصولات پپسی کولا خواهد داشت به گونه‌ای که حتی هنوز این رویداد اتفاق نیفتاده در بسیاری از سایت‌های اینترنتی به صورت فتوشاپ شده، لوگوی پپسی کولا بر روی ماه قرار گرفته است و حتی می‌توان گفت که در اذهان مردم نیز این رویداد انجام گرفته است.

این مدرس رشته‌های روابط عمومی و تبلیغات دانشگاه، گفت: این رویداد، دنیای تبلیغات را وارد عرصه جدیدی می‌کند.

کرمی اظهار كرد: اما سوالی که در این بین وجود دارد، این است که آیا مردم از این اقدام راضی هستند؟ چرا که ماه در بسیاری از فرهنگ‌ها نماد زیبایی و آرامش است و ممکن است روزی برسد که مردم ماه را دیگر آنگونه که بود، نبینند و هر شب آن را با یک لوگوی جدید نظاره کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، مطمئنا در آینده نیز، آسمان آبی را هم مملو از تبلیغات شرکت‌های بزرگ دنیا خواهیم دید.

مدیرگروه روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر کرمانشاه، گفت: یقینا ماه متعلق به همه مردم روی زمین است، اما آیا یک شرکت با نهایت خودخواهی چنین حقی دارد که لوگوی خود را بر روی ماه قرار دهد؟/ایسنا


ویدیو مرتبط :
تبلیغ جذاب پپسی کولا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اندر توهم چشم‌انتظاران «پپسی در ماه» !



 

پپسی در ماه,عکس پپسی در ماه

 

گذر تاریخی سیاره زهره از مقابل خورشید در بامداد امروز بهانه ای بود تاصدها میلیون نفر در سراسر جهان بار دیگر نیم نگاهی به آبی آسمان و عظمت و زیبایی خیره كننده آن داشته باشند.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، رخداد این پدیده نادر نجومی كه تا 105 سال دیگر تكرار نمی شود، میلیون ها ایرانی مشتاق را نیز به تماشای زیبایی های آسمان برد. اتفاق مباركی كه نشان از توجه عمومی به پدیده های علمی دارد.

در كنار انبوه مردمانی كه امروز با شوق دیدن یك پدیده دیدنی نجومی نظر به آسمان دوختند، جماعتی هم بودند كه شامگاه دیشب چند ساعتی زودتر از طلوع خورشید به پشت بام ها رفتند تا نه عبور پرجلال ناهید از مقابل خورشید كه بازتاب تصویر لوگوی یك شركت نوشابه سازی در كره ماه را تماشا كنند!

سودای خامی كه از یك شایعه شبه علمی در فضای مجازی و چند وب سایت اینترنتی نشات گرفته بود و در شبكه های اجتماعی و اس ام اس ها دست به دست چرخیده بود تا با كشاندن جماعتی به پشت بام ها بار دیگر نشان دهد جامعه در حال گذار ما هنوز در برابر شایعه و شبه علم آسیب پذیر است.

مقبولیت بیشتر رسانه های غیررسمی نسبت به رسانه های رسمی در بخشی از جامعه از عوامل پذیرش شایعات شبه علمی است

شهرام یزدان پناه، پژوهشگر دانش و فناوری فضایی در گفت و گو با ایسنا با ابراز تاسف از توجه بخش هایی از جامعه به این قبیل شایعات غیرعلمی اظهار داشت: متاسفانه برخی از مردم هنوز عادت نكرده اند كه صحت این قبیل مطالب را كه از مراجع غیررسمی می شنوند از مراجع رسمی جویا شوند و اغلب به آن چه در اس ام اس ها و ایمیل ها می بینند بیش از رسانه های رسمی اعتماد دارند كه آسیب پذیری آنها را در برابر شایعات و مطالب بی اساس شبه علمی بالا می برد.

وی با اشاره به این كه قشر تحصیلكرده هم از این آسیب در امان نیست گفت: باور كردن شایعات و مطالب شبه علمی بیش از آن كه به میزان سواد افراد بستگی داشته باشد ابعاد فرهنگی دارد و برای مقابله با آن باید سطح فرهنگ عمومی را ارتقا داد.

این كارشناس هوافضا در ادامه خاطرنشان كرد: در مورد شایعه اخیر هم اگر افراد كمی در مبانی علمی تامل می كردند متوجه می شدند كه روشن كردن محیط عظیمی به گستردگی سطح كره ماه از این فاصله بسیار دور با پرتوهای لیزر نیازمند صرف حجم فوق العاده عظیمی الكتریسیته بوده و به دلایل مختلف فنی از لحاظ علم روز تقریبا غیرممكن است.

این روزنامه نگار علمی در ادامه درباره مسوولیت رسانه ها در قبال انتشار گسترده این قبیل شایعات شبه علمی گفت: در مورد اخیر تقریبا یكی دو روز قبل متوجه شایعه شدم و فرصت پرداختن به آن در روزنامه نبود ولی فكر می كنم در این قبیل موارد رسانه ها می توانند در قالب مطالب جدید یا حتی شوخی به مساله بپردازند و اذهان مخاطبان را روشن كنند.

پایین بودن سواد علمی زمینه ساز گسترش شایعات شبه علمی است

دكتر مهدی زارع، معاون پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و از صاحبنظران حوزه ترویج علم هم در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به همزمانی شایعه مربوط به مشاهده لوگوی یك كارخانه نوشابه سازی در ماه با پدیده گذر زهره گفت: جای تاسف است در حالی كه 999 سال قبل ابن سینا به عنوان نخستین دانشمند جهان موفق به رصد و ثبت این پدیده نجومی شده، امروز در همین كشور، افرادی هستند كه چنین شایعات شبه علمی را باور می كنند.

وی درباره علت توجه بخش هایی از جامعه به این شایعات غیرعلمی گفت: پایین بودن سواد علمی زمینه باور چنین شایعاتی را تقویت می كند. متاسفانه بسیاری از مردم هر چه در اینترنت و رسانه ها می بینند را بدون هیچ گونه تامل و تحقیقی باور می كنند در حالی كه چه بسا افرادی با اغراض تجاری یا براساس توهم و اختلالات روانی مطالبی را در اینترنت مطرح می كنند و افرادی دیگر بدون این كه توجهی به صحت این مطالب بكنند آنها را در فضای مجازی گسترش می دهند.

زارع در پایان با بیان این كه هر كس با اصول اولیه علمی آشنا باشد بی اساس بودن شایعه مربوط به نمایش لوگوی شركت نوشابه سازی بر سطح كره ماه را متوجه می شود گفت: شوخی و به بازی گرفتن مفاهیم علمی با هر انگیزه ای كه صورت گیرد زمینه گسترش باورهای غلط و شبه علمی را در جامعه تقویت می كند و باید به شدت از آن پرهیز كرد .... / خبرگزاری ایسنا