دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بیماری ام اس منشا محیطی و ژنتیكی دارد



 

بیماری ام اس

 

 

این بیماری هم منشا محیطی و هم منشا ژنتیكی دارد كه این عوامل باعث فعالیت سیستم دفاعی بدن علیه خودش می شود.

دكتر محمد علی صحراییان افزود: علت ابتلا به بیماری ام اس هنوز مشخص نشده است و درباره علل محیطی، تئوریهای مختلفی ارایه شده است.

وی اضافه كرد: بر طبق یك نظریه، افراد مبتلا به نوعی ویروس موسوم به «EBV» مستعدتر از سایر اشخاص در ابتلا به ام اس هستند؛ چرا كه این ویروس سیستم دفاعی بدن را تحریك می كند، اما بر اساس نظریه ای دیگر، كمبود ویتامین D در بروز بیماری ام اس موثر است، البته هیچ یك از این تئوریها ثابت نشده اند.

این متخصص مغز و اعصاب و فلوشیب ام اس، تاری دید، اختلال حركتی و حسی یا عدم تعادل را از جمله علایم ابتلا به بیماری ام اس برشمرد.

وی درباره وضعیت درمان ام اس در ایران گفت: این بیماری درمان قطعی ندارد البته از ۲۰ سال گذشته از درمانهای مختلفی استفاده شده كه كنترل نسبی این بیماری را موجب شده است.

صحراییان در پایان اظهار كرد: ابتلا به این بیماری الزاما باعث فلج شدن نمی شود؛ چرا كه این بیماری، سیر متفاوتی دارد و روند درمان برخی بیماران به قدری مطلوب است كه آنان توانایی انجام بسیاری از كارها را دارند..../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
بیماری ام اس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ما بیماری «ام اس»‌مان را دوست داریم!


بیماری « ام اس» شاید بیماری سختی باشد اما « الناز مجدی» و «هادی پورفرضی» دوست داشتند با این وجود باهم ازدواج کنند تا باقی راه را باهم بروند.