دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بهترین مکان برای مودم‌های بی‌سیم



اخبار,اخبار علمی,بهترین نقطه دریافت سیگنال مودم‌های بی‌سیم

 
اخبار علمی - بهترین مکان برای مودم‌های بی‌سیم

انواع مختلف لوازم خانگی می‌توانند برروی سیگنال‌های دریافتی سیستم شما آثار جدی گذاشته و قدرت آن‌ها را به حداقل کاهش دهند؛ از جمله مواردی که بیشترین تداخل سیگنالی را ایجاد می‌کند می‌توان به تلفن‌های بی‌سیم و یا مایکرو ویوها اشاره کرد.

  شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای آنتن دهی بهتر مودمتان با مشکل مواجه شده باشید.

شبکه‌های بی‌سیم فناوری‌های جذابی هستند که امروزه می‌توان در هر مکانی ردپایی از آن‌ها را پیدا کرد.

ارتباط شبکه‌ای وای‌فای یکی از این ابزارهای ویژه است که امکان اتصال سیستم‌ها به یکدیگر و از سوی دیگر به اینترنت را فراهم می‌کند. اما بهترین مکان برای قرار دادن این دستگاه‌ها را چگونه پیدا کنیم؟

اگر توسط یک مودم بی‌سیم به اینترنت متصل می‌شوید درحقیقت درحال استفاده از یک فناوری وای فای هستید.

این فناوری با سیگنال‌های رادیویی که به اطراف منتشر می‌شوند کار می‌کند و همین موضوع باعث بروز اختلالاتی در ارتباطات بی‌سیم شما خواهد شد.

روش اصلی بهینه‌سازی سیگنال‌های دریافتی، قرار‌ دادن مودم در موقعیتی مناسب و همچنین تغییر چینش لوازم خانگی است.

موقعیت قرارگیری مودم بی‌سیم تا حد زیادی می‌تواند منطقه تحت پوشش و قدرت سیگنال شبکه داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

بهتر است مودم را در قسمت مرکزی خانه نصب کنید و توجه داشته باشید که محل قرارگیری مودم نباید بسته یا به اصطلاح کور باشد، درصورتی‌که آنتن مودم را به‌صورت عمودی تنظیم کنید، سیگنال‌های دریافتی سیستم قدرت بیشتری خواهند داشت.

به‌جای این‌که مودم را برروی زمین یا سطوح پایین قرار بگذارید، آن‌را روی یک میز نصب کرده و یا مکانی با ارتفاع زیاد برایش در نظر بگیرید.


به علاوه توجه داشته باشید که سیگنال‌های رادیویی به‌سختی از مواد فلزی عبور می‌کنند.

وجود سیگنال‌های رادیویی مربوط به دیگر شبکه‌های بی‌سیم محدوده شما می‌تواند مشکلاتی را برایتان ایجاد کند.


با استفاده از ابزارهایی مثل Wi-Fi Analyzer که برای دستگاه‌های اندرویدی نوشته شده‌اند، می‌توانید از وجود چنین تداخل‌هایی آگاهی پیدا کنید.

این برنامه‌ها لیستی از شبکه‌های اطراف را به نمایش می‌گذارند و شما قادر هستید از این بین، بهینه‌ترین وای‌فای را برگزینید.


علاوه بر این، امکان تعیین بهترین نقطه دریافت سیگنال نیز وجود دارد. کافی است دستگاه اندرویدی‌تان را به دست‌گرفته و مناطقی با سیگنال قوی را پیدا کنید.

انواع مختلف لوازم خانگی می‌توانند برروی سیگنال‌های دریافتی سیستم شما آثار جدی گذاشته و قدرت آن‌ها را به حداقل کاهش دهند؛ از جمله مواردی که بیشترین تداخل سیگنالی را ایجاد می‌کند می‌توان به تلفن‌های بی‌سیم و یا مایکرو ویوها اشاره کرد.

این تاثیرات به‌حدی است که در‌صورتی‌که سیستم یا مودم شما نزدیک به این لوازم بوده و در حال استفاده از آن‌ها باشید، هیچ سیگنالی دریافت نخواهید کرد. برای حل مشکلات مربوط به تلفن‌های بی‌سیم بهتر است، مدل تلفن را طوری انتخاب کنید که توانایی عملکرد در محدوده فرکانسی مختلف (مثلا ۹۰۰ مگاهرتز یا ۱.۹ گیگاهرتز) را داشته باشد.

تلفن‌های بی‌سیم با فرکانس ۴/۲ گیگاهرتزی روی شبکه‌های بی‌سیم تاثیرگذار هستند.
اگر محدوده شبکه بی‌سیم گسترده‌ای دارید و می‌خواهید کل منطقه را به نحو بهتری پوشش دهید، بهتر است از دستگاه‌هایی بهره بگیرید که برای این منظور تولید شده‌اند.

تکرارکننده‌ها و توسعه‌دهندگان محدوده سیگنالی که به‌ترتیب با wireless repeater و range extender شناخته می‌شوند را در محدوده‌هایی نصب کنید که سیگنال ضعیف دارند.

البته توجه داشته باشید که برای انجام این‌کار حتما نیازی نیست که دستگاه‌های مذکور را خریداری کنید و بلکه امکان استفاده از چند مودم‌های بی‌سیم هم وجود دارد. به علاوه بسته به نوع مودم قادر خواهید بود تا آنتن آن را تعویض کرده و نمونه بهتری برای هر یک از مودم‌ها بخرید.
اخبار علمی - ایسنا 
 


ویدیو مرتبط :
تنظیمات مودم های بی سیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین مکان برای قرار دادن مودم


Wifi یکی از ابداعات کارگشا و محبوب بشر است. به جای اینکه مجبور باشیم از کامپیوترهایی که با کابل به مودم متصل هستند استفاده کنیم، می توانیم از اینترنت در هرجا و با هر دستگاهی استفاده کنیم. می توانیم روی تخت دراز بکشیم و وب گردی کنیم، روی مبل بنشینیم و پلی استیشن بازی کنیم و در آشپزخانه به رادیو اینترنتی گوش دهیم.

وبسایت تک شات: Wifi یکی از ابداعات کارگشا و محبوب بشر است. به جای اینکه مجبور باشیم از کامپیوترهایی که با کابل به مودم متصل هستند استفاده کنیم، می توانیم از اینترنت در هرجا و با هر دستگاهی استفاده کنیم. می توانیم روی تخت دراز بکشیم و وب گردی کنیم، روی مبل بنشینیم و پلی استیشن بازی کنیم و در آشپزخانه به رادیو اینترنتی گوش دهیم.
 
ولی گاه پیش می آید که با ضعیف شدن سیگنال وایرلس روبرو می شویم. دلایل متعددی می توانند چنین مشکلی را به وجود بیاورند. اگر منزل شما بزرگ است، ممکن است مودم قدرت کافی برای پوشش کل مساحت منزل را نداشته باشد. یا اینکه اگر مودم را در جای نامناسبی قرار داده باشید، ممکن است برخی نقاط منزل دچار افت کیفیت سیگنال wifi شوند.

گاهی اوقات چنین مشکلاتی با یک خاموش و روشن کردن ساده مودم حل می شوند. با این حال، اگر شما هم دچار مشکلات جدی با مودم خود هستید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

بهترین مکان برای قرار دادن مودم کجا است؟

- نقطه ای مناسب را با توجه به ابعاد منزل در وسط آن تعیین کنید. اگر خانه شما مستطیل شکل است، سعی کنید مودم را درست در وسط و نه در گوشه آن قرار دهید.

- مودم را با فاصله هرچه بیشتر از دیوارهای ضخیم قرار دهید. مصالحی همچون بتن و آجر باعث افت چشمگیر قدرت سیگنال می شوند.

- مودم را روی زمین قرار ندهید. بهتر است مودم از سطح زمین ارتفاع داشته باشد. پس قرار دادن آن روی میز یا قفسه ایده مناسبی است. امواج wifi در همه جهات منتشر می شوند، پس بالا قرار دادن مودم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

- باید نسبت به مودم دید داشته باشید. هرچه موانع کمتری بین شما و مودم باشد سیگنال بهتری دریافت می کنید.

- از قرار دادن مودم در مجاورت منابع گرما مانند شوفاژ و همچنین در نقاط سرد مانند کنار پنجره در زمستان خودداری کنید. گرما و سرمای شدید می تواند باعث افت سیگنال وایرلس شود.

- سعی کنید مودم بیشترین فاصله را با سایر دستگاه هالی الکترونیکی داشته باشد. دوربین های امنیتی و تلفن های بی سیم می توانند باعث افت کیفیت سیگنال wifi شوند.

- اجسام فلزی تأثیری مشابه دیوارهای ضخیم دارند و باعث کاهش قدرت سیگنال می شوند.

برای تقویت قدرت سیگنال wifi چه کاری می توان کرد؟

- روتر را به روز رسانی کنید. شرکت های سازنده مودم های وایرلس هر از گاهی نسخه های جدید نرم افزاری را برای محصولات خود ارائه می کنند که بهبود عملکرد دستگاه و رفع معایب آن را به همراه دارد.

- کانال وایرلس را عوض کنید. اکثر مودم های وایرلس که امروزه استفاده می شوند دارای قابلیت کار در محدوده های فرکانسی مختلف هستند. برخی از این مودم ها قادر هستند بهترین کانال وایرلس با کمترین میزان تداخل امواج را انتخاب کنند در نتیجه نیازی نیست این کار را به صورت دستی انجام دهید.

دستگاه تقویت کننده سیگنال تهیه کنید

اگر متراژ منزل شما بزرگ است، یا اتاقی دارید که از مودم فاصله دارد و قصد دارید سیگنال را در آنجا تقویت کنید، می توانید از دستگاهی به نام Access Point به منظور تقویت سیگنال وایرلس استفاده کنید. این دستگاه از طریق سوکت به مودم متصل می شود و کمک می کند امواج وایرلس در مساحت بیشتر و با قدرت بیشتری منتشر شوند. راه حل ارزان تر دیگر، استفاده از آنتن قدرتمندتر برای مودم است. اکثر مودم ها دارای آنتن با قدرت 5 دسیبل هستند. برخی مودم ها از قابلیت تعویض آنتن پشتیبانی می کنند. در این صورت می توانید آنتن اصلی را از مودم خود باز کرده و آنتن قوی تری را جایگزین آن کنید.