دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بهترین روش برای بیدار كردن زنان از خواب ؟!



 

بهترین روش برای بیدار كردن زنان از خواب ؟!

 

نتایج یك بررسی آماری در انگلیس نشان می‌دهد زنان با استشمام بوی قهوه خیلی بیشتر احتمال دارد كه از خواب بیدار شوند در حالی كه مردان ترجیح می‌دهند با محركی مثل بوی غذاهای سرخ شده از رختخواب خود خارج شوند.

 

فیل آترتون از كارشناسان شركت اسلوم برداون، تولید كننده لوازم تخت خواب كه این نظرسنجی را انجام داده است، می‌گوید: این مطالعه نشان می‌دهد كه بوهای مختلف می‌توانند مانند محرك‌های تاثیرگذار عاملی برای بیدار كردن افراد از خواب به هنگام صبح باشند اما استفاده از این روش مستلزم آن است كه هر فردی حساسیت و محرك خاص خود را برای بیدار شدن از خواب پیدا كند.

 

به گزارش روزنامه دیلی اكسپرس، این نظرسنجی تایید می‌كند كه به طور كلی 26 درصد از انگلیسی‌ها با تحریك بوی قهوه از خواب برمی‌خیزند در حالی كه 27 درصد از مردان انگلیسی با استشمام بوی تخم‌مرغ، سوسیس یا گوشت كبابی سریعتر بیدار می‌شوند. در واقع این بوهای خوشمزه از آشپزخانه، مردان را به هیجان آورده و از خواب بیدار می‌كنند.

 

23 درصد از زنان انگلیسی نیز در این نظرسنجی اظهار داشتند كه بوی ژل استحمام بهترین محركی است كه احساس سنگین خواب آلودگی را در هنگام صبح از آنها دور می‌سازد. برخی از افرادی هم كه روحیه رومانتیك‌تری دارند تاكید می‌كنند كه بوی گل رز در اتاقشان، آنها را به هنگام صبح از خواب بیدار می‌كند.

 

آترتون در این باره تصریح كرد: احساس ما از بوها بسیار قدرتمند است و می‌تواند تاثیر شگفت انگیز و فوق‌العاده‌ای روی خلق و خو و رفتارهای ما داشته باشد. برخی از بوها و رایحه‌های خاص می‌توانند ذهن و روحیه ما را شفاف‌تر كرده و روان ما را بیدار سازد. بنابراین دانستن این مطلب كه مردم با چه بوهایی بیشتر بیداری را احساس می‌كنند یا راحت‌تر از خواب بیدار می‌شوند، موضوعی جالب و هیجان انگیز و درعین حال كارآمد است.

 

 

منبع : irannaz


ویدیو مرتبط :
روش های مختلف از خواب بیدار کردن!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرایش زنان ایرانی سوژه فرانس پرس: از خواب که بیدار می شوند جلوی آیینه می ایستند



اخبار اجتماعی - آرایش زنان ایرانی سوژه فرانس پرس: از خواب که بیدار می شوند جلوی آیینه می ایستند/ ایران هفتمین مصرف کننده لوازم آرایش در جهان

مصرف کنندگان لوازم آرایش در ایران به طور متوسط ماهانه یک ریمل می خرند در حالی که آمار خرید زنان فرانسوی یک ریمل در هر 4 ماه است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم " کریل جولیان" می نویسد : زنان ایرانی با وجود قانون حجاب در این کشور پول زیادی را صرف آراستن و آرایش صورت خود می کنند.

به گزارش عصر ایران این گزارش می افزاید: به مرور زمان آرایش کردن برای زنان ایرانی همه گیر تر می شود و با وجودی که ساختار حکومت ایران جمهوری اسلامی است، اما زنان ایرانی در زمینه آرایش کردن حتی از بسیاری از کشورهای لیبرال غربی هم جلوترند.

این گزارش می نویسد: زنان ایران 38 میلیون نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و ایران هم اکنون در منطقه خاورمیانه پس از عربستان در جایگاه دوم و در جهان در جایگاه هفتم مصرف مواد و لوازم آرایشی قرار دارد.

تینا زرین نام یک طراح لباس 30 ساله ایرانی در این باره می گوید: غالب زنان ایرانی هر روز صبح به محض برخاستن از خواب مشغول آرایش می شوند، حتی اگر بیمار هم باشند بر این باورند که باید آراسته و آرایش کرده در مجامع عمومی ظاهر شوند.

این گزارش می نویسد : اخیرا کمپانی " لانکوم " فرانسه که یک برند معروف تولید کننده  لوازم آرایشی است با گرفتن یک جشن در هتلی در تهران بازگشت دوباره خود به بازار لوازم آرایشی ایران را جشن گرفت. این جشن با دعوت بیش از 400 نفر از همکاران و هنرمندان صورت گرفت.

خبرگزاری فرانسه می نویسد : این نخستین بار پس از انقلاب اسلامی در ایران است که یک برند معروف تولید لوازم آرایش غربی که زیر خط تولید کمپانی معروف " اوریال" فرانسه کار می کند، چنین مراسمی را در ایران برگزار می کند.

بر اساس این گزارش پس از تحریم های اعمالی آمریکا پس از انقلاب اسلامی در ایران در دهه 1980 هیچ کمپانی تولید لوازم آرایشی آمریکایی در بازار ایران فروش نداشته است.

خبرگزاری فرانسه می نویسد : مصرف کنندگان لوازم آرایش در ایران به طور متوسط ماهانه یک ریمل می خرند در حالی که آمار خرید زنان فرانسوی یک ریمل در هر 4 ماه است.

اخبار,اخبار اجتماعی , آرایش زنان ایرانی

 
بر اساس این گزارش کمپانی فرانسوی لانکوم که زیر مجموعه کمپانی عظیم اوریال است ،  از سال 2010 در ایران شرکت توزیع کننده رسمی دارد و هم اکنون در کل ایران بیش از 20 مرکز فروش دارد.

یکی از مسئولان این شرکت فرانسوی می گوید: ایران بازار بالقوه و بزرگ برای ماست که ارزش آن سالانه صدها میلیون دلار است.

با این حال خبرگزاری فرانسه می نویسد: تنها 40 درصد از حجم بازار مصرفی لوازم آرایشی ایران از سوی توزیع کنندگان رسمی برندهای معروف تامین می شود  و 60 درصد باقی از طریق کالاهای قاچاق وارداتی تامین می شود.

خبرگزاری فرانسه در ادامه می نویسد : در یک کشور تحت تاثیر تحریم ها و  مشکلات اقتصادی هر چند تامین و تهیه لوازم آرایشی گران به نظر برسد اما این کار به عنوان مرهمی کوچک برای زنان برای فرار از مشکلات روزمره زندگی شان است.
 اخبار اجتماعی - عصر ایران