دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بهای بزرگ شدن شكم، كوچك شدن مغز است



 

 

بهای بزرگ شدن شكم، كوچك شدن مغز است

 

دكتر كانولیت متوجه شد كه در افراد چاق بخشی از مغز موسوم به «آمیگدالا» كه در رفتارهای تغذیه‌ای نقش دارد حاوی مقدار آب بیشتری است.

 

كارشناسان علوم پزشكی در آمریكا هشدار دادند كه بهای بزرگ شدن اندازه شكم و دور كمر، كوچكتر شدن و تحلیل رفتن مغز است.

 

به گزارش ایسنا، دكتر آنتونیو كانویت متخصص دانشكده پزشكی دانشگاه نیویورك در این باره خاطرنشان كرد: چاقی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در ارتباط است كه پیامد دیابت نیز كاهش توان ذهنی است.

 

كانولیت در آزمایشات خود تاثیر چاقی را روی ساختار فیزیكی مغز بررسی كرد. وی بعنوان بخشی از این آزمایشات از سیستم تصویربرداری ام آر آی استفاده كرد تا مغز 44 فرد چاق را با 19 فرد لاغر در گروه سنی و سابقه پزشكی یكسان مورد مقایسه قرار دهد.

 

به گزارش مجله نیوساینتسیت،‌ دكتر كانولیت متوجه شد كه در افراد چاق بخشی از مغز موسوم به «آمیگدالا» كه در رفتارهای تغذیه‌ای نقش دارد حاوی مقدار آب بیشتری است.

 

وی همچنین متوجه شد بخشی از مغز كه در كنترل تكانه‌های عصبی نقش دارد در افراد چاق كوچكتر شده و تحلیل می‌رود.

 

كانولیت تصریح كرد: این یافته‌ها تایید می‌كند كه در افراد چاق این نواحی مغزی یا تعداد كمتری نورون دارند و یا نورونهای آنها تحلیل می‌رود./عصرایران


ویدیو مرتبط :
كوچك كردن شكم - مرحله اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با یك داروی جدید شكم بزرگ خود را ظرف یك ماه كوچك كنید!



 

 

با یك داروی جدید شكم بزرگ خود را ظرف یك ماه كوچك كنید!

 

آیا شما هم مانند بسیاری از مردم با مشكل آب كردن چربی شكم دست به گریبان هستید؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است خوب است بدانید كه به زودی می توانید تنها با تزریق یك داروی جدید به سایز و شكل دلخواه اندامتان دست پیدا كنید.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، گروهی از پزشكان در آمریكا یك آمپول جدید آب كننده چربی تولید كرده اند كه می تواند ظرف یك ماه، حداقل نیمی از چربی های اضافی دور شكم را ناپدید كند.

متخصصان مركز سرطان «ام دی اندرسون» در دانشگاه تگزاس دریافته اند كه این دارو موسوم به «آدیپوتید» به ذخیره خونی در سلولهای چربی حمله می كند و كمك می كند كه ظرف مدت یك ماه ۴۰ درصد از چربی اضافی بدن آب شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، هرچند آزمایشات روی این دارو تاكنون روی میمون ها انجام شده و نتایج مثبتی داشته اما متخصصان معتقدند كه داروی فوق در بدن انسان نیز موثر خواهد بود و با این ایده قصد دارند برای اولین بار آن را روی انسان ها آزمایش كنند.

این متخصصان می گویند: داروی جدید برای درمان پراشتهایی نیز مفید است. گزارش آزمایشات روی داروی جدید و نحوه تولید آن در مجله تخصصی «طب انتقالی» به تفصیل ارائه شده است.... /  خبرگزارى ایسنا