دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بستنی سنتی نخورید



 

 

بستنی سنتی نخورید

 

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حكیم با بیان این كه عامل بیماری تب مالت (بروسلا) از طریق شیر، دوغ و لبنیات غیرپاستوریزه منتقل می شود، گفت: این بیماری در اقصی نقاط كشور بویژه ساوه، ورامین، اطراف تهران و سواحل دریای خزر نظیر استان مازندران بویژه در كلاردشت گزارش شده است.

دكتر علی مردانی با اشاره به شروع فصل گرما و مسافرت های تابستانی بویژه به مناطق شمالی كشور از هموطنان خواست از مصرف بستنی های سنتی و غیرپاستوریزه (راه انتقال بروسلوز) خودداری كنند.

اردیبهشت ماه آغاز فصل زاد و ولد دام هاست. با شروع شیردهی گاو و گوسفندها، بروز تب مالت آغاز می شود بنابر گزارش های ارائه شده، در سال های اخیر شیوع تب مالت در كشور افزایش داشته است.

دكتر مردانی با بیان این كه براساس گزارش سال پیش وزارت بهداشت شیوع تب مالت ۲۳ در یكصد هزار نفر جمعیت بوده است، گفت: این صرفا شامل موارد گزارش شده از مراكز بهداشتی ـ درمانی بخش دولتی است و بخش خصوصی را شامل نمی شود.

این مسوول با تاكید براین كه برای دستیابی به آمار واقعی مبتلایان به این بیماری همكاری بخش خصوصی برای گزارش موارد شناسایی شده الزامی است، گفت: راه انتقال تب مالت (بروسلوز) استفاده از لبنیات غیرپاستوریزه و گوشت های خوب پخته نشده است...../تحلیل :ایسنا


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه بستنی سنتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بستنی سنتی ایرانی



 

بستنی سنتی ایرانی

 

مواد لازم :

 

شیر چرب
1 لیتر
شکر
400 گرم
ثعلب
یک قاشق غذاخوری
گلاب
نصف استکان
خامه 100 گرم
پسته خرد شده 50 گرم
زعفران به مقدار لازم

 

 

 


طرز تهیه :


ابتدا شکر و ثعلب را خوب با هم مخلوط می کنیم سپس شیر را اضافه می کنیم خوب حل شود سپس گلاب و زعفران را به آن اضافه نموده و هم می زنیم. سپس داخل دستگاه بستنی ساز ریخته و بمدت 40 دقیقه می گذاریم تا خوب سفت شود.


خامه را داخل یک سینی پخش می کنیم و سپس داخل فریزر می گذاریم یک تا دو ساعت بعد بیرون آورده و با کاردک می تراشیم و داخل بستنی نان می ریزیم و پسته را هم به آن اضافه نموده بمدت 7 الی 8 ساعت داخل فریزر قرار داده و سپس سرو می کنیم.

 


منبع : groohashpazi.blogfa