دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بزرگترین حمله تاریخ اینترنت چگونه شکل گرفت؟



دعوای دو کمپانی اسپم هاوس و سایبر بونکر، اینترنت اروپا را فلج کرد/ بزرگترین حمله تاریخ اینترنت چگونه شکل گرفت؟

ترافیکی معادل 300 گیگابیت بر ثانیه بر روی سرورهای اسپم هاوس و کلودفر، باعث شده تا اینترنت در برخی نقاط اروپا کند شود.

داستان از این قرار است که وب سایت گروه ضد اسپم Spamhaus با روش DDOS و DNS Reflection  از کار افتاد.

حمله کنندگان ظاهرا کمپانی هاستینگ و دیتاسنتری بنام سایبر بونکر است که اتهام تولید اسپم را رد کرده و حملات را بعد از اینکه در لیست سیاه ترتیب داده است.

جنگ زمانی شدت گرفته که کمپانی هلندی در لیست سیاه تولید کنندگان اسپم قرار گرفته است.

به گفته کارشناسان حمله به سیستم بانکی و خواباندن سیستم بانکی نیاز به پهنای باندی معادل 50 گیگابیت بر ثانیه دارد ام در حملات اخیر 300 گیگابیت بر ثانیه بکار گرفته شده تا سرورها از کار بیفتد.

حمله از 15 مارس شروع شده و توسط نیروهای پلیس سایبری 5 کشور مورد بررسی قرار گرفته است. کمپانی اسپم هاوس 80 سرور در سراسر دنیا دارد که توسط سایبر بونکر و همکاری یا گانگسترهای سیابری اروپای شرقی و روسیه ، اینترنت بخشهایی از اروپا را فلج کردند.

کمپانی امنیتی کلودفر به کمک اسپم هاوس آمده و سعی کرد حملات را پس زند اما حمله کنندگان سرورهای کلودفر را نیز مورد حمله قرار دادند.

ماتئو پرینس مدیر اجرایی کلودفر می گوید حمله به لایه سه شروع شد و روی 23 دیتاسنتر در نقاط مختلف دنیا ترافیکی معادل 300 گیگابیت بر ثانیه به صورت مصنوعی با استفاده از تکنیک DNS Reflection و اکسپلویت روی آن ایجاد کردند.

به گفته وی گانگسترهای سایبری روس، حملات را مجددا ساماندهی کردند و اکسپلویت روی DNS را روی آدرس آی پی های مختلف توزیع کردند. حتی صدها هزار کامپیوتر در سراسر دنیا بدون اینکه متوجه باشند از طریق نصب بدافزار، شروع به تولید ترافیک مصنوعی کردند و سرورهای اینترنت را کند کردند.

پاتریک گیلمورد مدیر سرورهای آکامای می گوید این حمله بزرگترین حمله در تاریخ اینترنت محسوب می شود.

پاتریک افزود دوستانی که در سایبر بونکر کار می کنند، دیوانه هستند.آنها فکر می کنند باید اسپم تولید کنند و حق پادشاهی بر اینترنت را دارند.

اما سایبر بونکر چه می گوید؟

آنها داخل تونلهای سراسر بتنی متعلق به ناتو ساخته شده رد سال 1955 هستند که 5 طبقه زیر زمین می رود و تاسیسات سایبری خود را داخل آن قرار داده اند. 75 نفر می توانند تا 10 سال در آنجا زندگی کنند.

آنها می گویند هر چیزی را روی سرورهایشان قرار می دهند منهای محتویات تروریستی و مستهجن!

پلیس قبلا می خواسته وارد تاسیسات آنها شود ولی آنها نگذاشته اند چرا که درب 20 مگاتنی آنها قابل انفجار هم نیست!

با این حال مسوولان سایبر بونکر گفته اند آنها هرگز تولید اسپم نکرده اند!

یکی از مدیران سایبر بونکر (Sven Olaf Kamphuis,) به نیویورک تایمز گفته ما می دانیم که حملات DDOS صورت گرفته خیلی بزرگ است اما کار ما نیست!

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
بزرگترین حمله هوایی در تاریخ نظامی کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افت جهانی سرعت اینترنت پس از بزرگترین حمله سایبری تاریخ



سرعت اینترنت,افت جهانی سرعت اینترنت

افت جهانی سرعت اینترنت پس از بزرگترین حمله سایبری تاریخ

اختلاف میان یک گروه ضدبدافزار و یک شرکت بزرگ اینترنتی باعث افت سرعت اینترنت در سراسر جهان شده و کارشناسان این امر را بزرگترین حمله سایبری در تاریخ توصیف می‌کنند.

به گزارش  فارس به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، خدمات اینترنت در سراسر جهان دچار اختلال شده است و میلیون‌ها کاربر در زمان مشاهده صفحات وب‌سایت‌ها با تاخیری بیش از حد معمول مواجه شده‌اند.

کارشناسان اکنون نگران این امر هستند که اختلال فوق باعث کاهش سرعت سامانه‌های ایمیلی و بانکداری در سراسر جهان شود.

بر اساس این گزارش این اختلال زمانی رخ داد که «اسپم‌هاوس» که گروهی است که علیه بدافزارهای اینترنتی فعالیت می‌کند شرکت هلندی «سایبر بانکر» را در لیست سیاه خود قرار داد.

اسپم‌هاوس که مقر آن در لندن و ژنو قرار دارد از این لیست‌ سیاه برای فیلتر کردن پیام‌های ناخواسته از ایمیل‌ها استفاده می‌کند.

سایبر بانکر یک شرکت خدمات دهنده اینترنت است که اعلام کرده به هر گونه وب‌سایت به جز سایت‌های مرتبط با تروریسم یا هرزه نگاری خدمات ارائه می‌کند.

یکی از سخنگویان شرکت اسپم‌هاوس به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفت: پس از اینکه اسپم‌هاوس، شرکت سایبر بانکر را در لیست سیاه قرار داد با اختلال غیرمنتظره محدودیت سرویس مواجه شد. این اختلال زمانی ایجاد می‌شود که حجم زیادی از درخواست برای گشودن یک سایت به سرور مربوطه مخابره می‌شود که در نتیجه آن سرعت دسترسی پایین آمده یا غیرممکن خواهد شد.

تصور می‌شود حمله سایبری در این مورد به سرورهای اسپم‌هاوس که در هر ثانیه حجم بسیار بالایی از اطلاعات را رد و بدل می‌کند، صورت گرفته باشد.

بر همین اساس پروفسور «آلن وودوارد» کارشناس حملات سایبری در دانشگاه «سوری» به شبکه بی بی سی گفت که تاثیر این حمله باعث شده تا خدمات اینترنت در سطح جهان افت سرعت پیدا کند.

از سوی دیگر «اسوین اولاف کامفیوس» که گفته می‌شود یکی از سخنگویان شرکت سایبر بانکر است به بی بی سی اعلام کرد بر این باور است اسپم‌هاوس از قدرتش سوءاستفاده می‌کند و نباید درباره محتویات اینترنت تصمیم گیری کند.

بر اساس دیگر گزارش‌ها پنج نیروی سایبری در حال تحقیق درباره این حملات هستند./فارس