دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بررسی چند بازی موبایل و کامپیوتر


سری بازی های نید فور اسپید روی گوشی های هوشمند روز به روز بهتر و دلچسب تر می شود. این بهبود را می توان در آخرین نسخه این سری یعنی Most Wanted به خوبی لمس و تجربه کرد.

صبح بخیر:

The Cave

داستان The Cave حاصل ایده های جالبی است که ریشه در رمان ها و کمیک های مشهور دارد. هفت قهرمان به درون یک غار اسرارآمیز سفر کرده اند تا به ماجراجویی بپردازند اما آنها نمی دانند این غار یک مکان معمولی نیست و قابلیت های جادویی بسیاری مانند سخن گفتن دارد و این دردسر برای آنها ایجاد می کند.

جدیدترین بازی های موبایلی و کامپیوتری

برای هر یک از شخصیت ها، داستان مجزایی در نظر گرفته شده که در برخی مواقع تداخل پیدا می کنند و باید بخشی از داستان را از دید چند شخصیت دنبال کنید. از این هفت قهرمان، تنها سه نفر را می توان کنترل کرد که این امر ارزش لذت تکرار مجدد بازی را بسیار بالا می برد؛ زیرا برای رسیدن به درک کاملی از داستان باید وقایع را از دید هر هفت شخصیت مشاهده کرد. جالب است بدانید که غار اسرارآمیز نقش راوی را در داستان ایفا می کند و با نمایش دنیای درونی قهرمانان بازی، داستان را هم روایت می کند. صحنه ها و لوکیشن های بازی عالی طراحی شده اند و مطمئنا از وجود جزئیات درون آن حیرت زده خواهید شد.

عمق یا پرسپکتیو محیط در سطح مناسبی است و از این حیث در حد و اندازه های عنوان موفق Deadlight قرار می گیرد که به واقع یک مثال عالی برای آن است. طراحی شخصیت های بازی هم زیباست. حس طنز و کاریکاتورگونه آنها کاملا ملموس است و تفاوت میان آنها به بهترین نحو ممکن به بازیکن القا می شود. به طور کلی در The Cave با یک تابلوی نقاشی آبرنگ طرف هستیم که رنگ آمیزی فوق العاده آن باعث می شود تا ساعت ها به آن خیره شوید و لذت ببرید.



Journey، بازی برگزیده سالی که گذشت

سفری بی پایان


کنسول های نسل هفتمی (پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360) با خودشان اتفاقات و امکانات خوبی به همراه آوردند که گرافیک های واقعی تر و گیم پلی های متفاوت تر می تواند (با توجه به سنسورهای حرکتی مثل موو و کینکت) چند مثال دم دستی از آنها باشد اما بدون شک یکی از مهمترین و بهترین دستاوردهای این کنسول ها احیای ژانر بازی های آرکید (بازی های جمع و جور و مستقل) است که چند سالی بود با آمدن کنسول های نسل پنجم و ششم به باد فراموشی سپرده شده بودند.

 این کنسول ها با بخش آنلاینشان دوباره فرصت خوبی را مهیا کردند تا بازیسازان مستقل بتوانند با ایده های ناب خود بازی های غیرمتعارفی بسازند که نه خرج چندانی در پی دارد و نه کمپین تبلیغاتی بزرگی می خواهد؛ چیزی که حتی اگر بازیسازان داخلی به آن رجوع کنند موفقیت های بیشتری در انتظارشان خواهد بود.

جدیدترین بازی های موبایلی و کامپیوتری

دو سال پیش بازی آرکیدی عجیب Limbo موفق به کسب افتخارات متعدد شد و سال گذشته هم دیگر بازی آرکیدی که Journey نام دارد با کنار گذاشتن بازی های بلاک باستر توانست بیشتر جوایز «بازی سال» را از آن خود کند. این بازی که به صورت اختصاصی برای کنسول پلی استیشن 3 منتشر شده و فقط به صورت آنلاین و در شبکه پلی استییشن در دسترس خواهد بود، ماجراجویی شخصیتی مرموز و بی نام است که در صحرایی به سفر عجیب خود ادامه می دهد. در بازی نه دیالوگی وجود دارد و نه اطلاعاتی از گذشته یا آینده شخصیت اصلی به شما منتقل می شود.

انگار در اتین سفر قرار است شما فقط با این شخصیت همسو و همراه شوید، نه سوالی بکنید و نه اطلاعاتی بخوانید! بازی گیم پلی بسیار راحت و آسانی دارد و بازیکنان با کمترین توضیح می توانند با کنترل آن آشنا شوند. روند بازی هم بسیار راحت است و بازیکنان باید شخصیت اصلی را به سمت کوهی حرکت دهند که در دوردست ها مشخص است.

شخصیت اصلی بازی شالی دارد که با پیشرفت در بازی طول آن بیشتر می شود. این شال قدرتی دارد که به وسیله آن شخصیت اصلی می تواند کمی پرواز کند. البته این قدرت محدودیت هایی دارد که بعد از چند بار استفاده به پایان می رسد. افق های دوردست، گرافیک ساده اما با جزئیات خیره کننده و مقصدی که در چند قسمت باید آن را کشف کنید، همه دست به دست هم داده اند تا Journey بازی مورد پسند منتقدان قرار بگیرد.



بازی های موبایلی

جدیدترین بازی های موبایلی و کامپیوتری

Vector

در آینده ای نه چندان دور یک سیستم کل زندگی شما را تحت نظارت قرار می دهد. این سیستم توسط هدستی به شما می گوید امروز چه کنید، به کجا بروید و چه کارهایی انجام دهید اما یک روز یکی از همکارانتان دست به شورشی علیه سیستم می زند و فرار را برقرار ترجیح می دهد. بازی Vector ماجرای همین همکارتان است که باید از دست عوامل سیستم بگریزد.

 در این بازی دو بعدی و خطی، شخصیت اصلی داستان از سمت چپ به سمت راست در حال گریز است و می تواند با انجام حرکات پارکور از روی پشت بام ها و موانع عبور کند تا به مقصد برسد. Vector بیشتر بازی مناسب برای تبلت های اندرویدی و آی او اسی است.




جدیدترین بازی های موبایلی و کامپیوتری

NFS:Most Wanted

سری بازی های نید فور اسپید روی گوشی های هوشمند روز به روز بهتر و دلچسب تر می شود. این بهبود را می توان در آخرین نسخه این سری یعنی Most Wanted به خوبی لمس و تجربه کرد. هر چند تا جزئیات بازی کنسولی در این نسخه وجود ندارد؛ اما می توانید از گیم پلی و گرافیک باورنکردنی لذت ببرید، بیش از 40 ماشین برتر دنیای واقعی در این بازی وجود دارد که می توانید آنها را به سلیقه خود تیونینگ کنید. همچنین مانند نسخه کنسولی باید 10 رقیب اصلی تان را در بازی شکست دهید تا به عنوان راننده اول شهر معرفی شوید؛ 10 رقیبی که به آسانی شکست نخواهند خورد.




جدیدترین بازی های موبایلی و کامپیوتری

Little Commander

سبک tower defense یا همان دفاع از مقر یکی از محبوبترین سبک های گجت های هوشمند شده؛ طوری که روزی نیست که یک بازی جدید در این سبک منتشر نشود؛ محبوبیتی که بدونش ک باید آن را مدیونلمسی بودن گجت ها دانست.

بازی Little Commander در ایناین بین یکی از محبوب های این سبک است که توانسته با گیم پلی و امکاناتی که در اختیار بازیکنان قرار می دهد روز به روز بر شهرت خود بیفزاید. در این بازی که اتفاقاتش مربوط به جنگ جهانی دوم است شما باید از نفوذ هر چه بیشتر آلمان ها در خاک اروپا جلوگیری کنید. بیش از 15 مرحله، 3 گیم پلی متفاوت، 10 دشمن مختلف و ... در انتظار شماست.


ویدیو مرتبط :
معرفی،نقد و بررسی اپلیکیشن و بازی موبایل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی بازی Mortal Kombat X


بازی Mortal Kombat X دهمین نسخه از این سری محبوب و فراموش نشدنی دنیای بازی محسوب می‌شود.