دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بررسی تخصصی تبلت کیندل فایر Kindle Fire HDX 8.9 آمازون


زمان آن رسیده است که تبلت آمازون کیندل فایر HDX را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم. این مدل مکمل برادر کوچکتر از خود است، اما به نظر می آید که آمازون این تبلت را برای رقابت با iPad Air ساخته باشد.

زمان آن رسیده است که تبلت آمازون کیندل فایر HDX را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم. این مدل مکمل برادر کوچکتر از خود است، اما به نظر می آید که آمازون این تبلت را برای رقابت با iPad Air ساخته باشد. این تبلت صفحه نمایش با جزئیات بیشتری را شامل می شود و البته سبک تر است. قیمت آن نیز ارزان تر از مدل اپل می باشد، اما آیا واقعا توان رقابت با تبلت رقیب را خواهد داشت؟ با ما همراه باشید تا این تبلت را بررسی کنیم.

درون جعبه


• کابل میکرو USB

• شارژر دیواری

• دفترچه راهنما

طراحی


طراحی بدنه این تبلت همانند نسخه 7 اینچی آن است (کالبد شکافی Kindle Fire HDX 7 ). طراحی بسیار زیبا که تقریبا شبیه به سرفیس مایکروسافت می باشد. هدف از چنین طراحی نیز ارائه دستگاهی مقرون به صرفه بوده است. ما لبه های گرد این دستگاه را می پسندیم به خصوص زمانی که آن را در دست می گیریم، همچنین به دلیل پوشش نرم و مات این دستگاه اکثر اوقات دستگاهی تمیز را در پیش رو خواهیم داشت که اثر انگشتی از آن به جا نمی ماند. در قسمت بالای پشت دستگاه یک نوار شفاف وجود دارد که جلوه بسیار زیبایی را به دستگاه می دهد. وزن این دستگاه 384 گرم است، و هنگامی که شما این دستگاه را در دست می گیرید احساس سنگینی نخواهید کرد.



گرچه کمی غیر متعارف است، چرا که دکمه های کنترل صدا و پاور به پشت دستگاه جابجا شده اند که این کار همواره کار کردن با این تبلت را قدری سخت می کند. امکانات اضافی دیگری در این قسمت نمی بینیم و تنها با لبه های تر و تمیزی روبه رو هستیم. همان امکانات همیشکی اکثر تبلت ها که به طور خاص عبارتند از پورت microUSB، میکروفون های مختلف، جک 3.55 میلیمتری هدفون، و اسپیکر دوگانه.

یک سورپرایز دیگر این است که این تبلت دارای دوربین جلو و پشت به ترتیب 1.2 و 8 مگاپیکسل است. آمازون می توانست برای صرفه جویی در هزینه اینکار را نکند، اما مثل همیشه این همان چیزیست که ما با آغوش باز از آن استقبال می کنیم.

صفحه نمایش


اندازه صفحه نمایش این تبلت 8.9 اینچ است که از برادر خود 1.9 اینچ بزرگتر است و باید آن را با تبلت های 10 اینچی مقایسه کنیم. این تبلت یک صفحه نمایش HDX دارد که مبتنی بر تکنولوژی LCD است. جزییات در این صفحه نمایش عالی می باشد، زیرا رزولووشن این دستگاه 2560x1600 است که تراکم پیکسلی را به عدد خیلی خوب 339ppi می رساند. پیکسل ها با چشم به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست و به جزئیات بسیار اهمیت داده شده است.



با توجه به روشنایی 500nits، با این دستگاه در نور روز به مشکلی بر نخواهید خورد و حتی زمانی که نور آفتاب مستقیم بر روی آن می تابد، باز هم صفحه نمایش قابل دیدن است.

رنگ ها در بیشتر قسمت ها طبیعی است، اما اگر دستگاه را در زاویه بسیار زیادی ببینیم کمی از روشنایی کاسته و میزان اعوجاج زیاد می شود. شما با یکی از بهترین صفحه نمایش ها در تبلت رو به رو هستید.

رابط کاربری و عملکرد

بر روی این تبلت، نسخه جدیدی از سیستم عامل Kindle Fire OS با نام Mojito مبتنی بر نسخه Jelly Bean اندروید در حال اجرا می باشد. رابط کاربری این تبلت کاملا آشناست و تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته است. یکی از نتایج تجربه کار با این سیستم عامل، این است که شما مانند دیگر تبلت های اندرویدی به گوگل پلی دسترسی نخواهید داشت، در عوض می توانید از فروشگاه آمازون خریداری نمایید. این فروشگاه انتخاب های مناسب و معقولی را در اختیار شما می گذارد، اما هنوز هم احساس می کنید که در مقایسه با گوگل پلی بی روح است. با این حال، این فروشگاه برای رفع نیاز اکثر مردم کافی است، اما هنوز هم در سلطه آمازون هستند. با گشت و گذاری که در این رابط کاربری زدیم متوجه شدیم که پایبند به نیاز های اساسی کاربران است. پس ما هیچ شکایتی از آمازون نداریم، هرچند با کمال میل ترجیح می دهیم که از همان اندروید معمولی استفاده کنیم.

از آنجایی که این تبلت یک تبلت مابین 7 و 10 اینچی است یک چالش جدید برای استفاده از کیبورد صفحه نمایش به حساب می آید. در حالت افقی کمی فضای کیبورد تنگ است و کسانی که دستان بزرگی دارند دچار مشکل می شوند، در حالت معمولی شصت ما کشش این را ندارد تا به همه جای صفحه نمایش دسترسی پیدا کند. خوشبختانه صفحه کلید به لمس و فرمان ها بسیار حساس است.

پردازنده و حافظه


ارزان بودن به معنای ضعیف بودن نیست، این تبلت با قدرت خود ما را شگفت زده می کند. تبلت آمازون از سیستم-روی-یک-چیپ Snapdragon 800 کوالکام با چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی بهره می‌برد. این تبلت دارای چیپ گرافیکی Adreon330 است و هم چنین رم با ظرفیت 2GB در آن گنجانده شده است، که از پس همه نوع برنامه ای بر می آید. این تبلت از پس بازی های سنگین 3D هم به خوبی بر می آید.

کیندل فایر مورد بررسی ما در سه نسخه 32/16 و 64 گیگابایتی عرضه می شود، البته به این نکته توجه داشته باشید که از درگاه حافظه به منظور تکمیل فضای ذخیره سازی خبری نیست.

اینترنت و اتصالات


همانطور که انتظار می رود مرورگر Silk تجربه خوبی را از گشت و گذار در وب به شما می دهد. تقریبا از پس همه کاری از بارگذاری صفحات سنگین اینترنتی تا زوم کردن و ... با اجرای کاملا نرم و روان بر می آید. به طور کلی تمام کارها قابل انجام است، اما همچنان مرورگر کروم ویژه گوگل را ترجیح می دهیم.

علاوه بر مدل وای-فای، این تبلت در نسخه LTE عرضه شده که فعلا فقط با دو شرکت AT&T و Verizon کار می کند. همانند اکثر تبلت های اندرویدی، این تبلت مجهز به aGPS، بلوتوث، وای-فای دو بانده 802.11a/n/g/n می باشد. اما صد افسوس که فاقد NFC است.

دوربین

آمازون اولین باری است که از دوربین پشت در یک تبلت استفاده می کند. در واقع نسخه 8.9 اینچی تنها تبلت شرکت آمازون است که از دوربین پشت بهره می برد. طراحی رابط کاربری دوربین بسیار خشک است، هر چند که ویژگی هایی همانند عکاسی HDR و پانوراما به آن اضافه شده است. تنظیمات دیگری وجود ندارد و شما می توانید با لمس صفحه نمایش عمل فوکوس را انجام دهید. دوربین پشت 8 مگاپیکسل اتو-فوکس شامل یک لنز در اندازه دیافراگم f2.2 و فلاش LED می باشد.

اعتراف می کنیم که تصاویر گرفته شده توسط این دوربین بالاتر از حد متوسط است، هر چند مقداری مه آلود می باشد. جزئیات بسیار خوب است و شما حتی می توانید فوکوس ماکرو را با لمس بر روی مکان مورد نظر انجام دهید. در همین حال، باز تولید رنگ ها نیز کمی تمایل به گرمی دارد. اگر با حالت HDR اقدام به عکسبرداری نمایید زیاد راضی نخواهید بود، اساسا این کار چیزی جز اشباع رنگ بیشتر و افزایش کنتراست برای شما نخواهد داشت، بدون تاکید بر داشتن سازگاری با محدوده دینامیکی. بنابراین گاهی تصاویر همچنان overexpose (بیش از حد نور دیده) خواهد ماند. همچنین جزئیات از بین می روند.

در وضعیت نوری کم، نویز عکس ها زیاد می شود و رنگها رو به راکدی می روند، اما شما می توانید برای کم کردن نویز از فلاش استفاده کنید.

دوربین این تبلت می تواند با کیفیت 1080p فیلم برداری کند، هر چند که عاری از نقص نیست. البته هیچ کس از دوربین یک تبلت انتظار چندانی ندارد، اما چند مورد بوده که نظر ما را به خود جلب کرد. اول اینکه، جزئیات در سبک ضعیف قابل توجهی برجسته شده اند، و از همه مهمتر افکت wobble/jello در سوژه های متحرک اعمال می شود.

چندرسانه ای


در قسمت پلیر موزیک این دستگاه چیز جذابی وجود ندارد و شما قطعا سورپرایز نخواهید شد و این پلیر به خوبی با نرم افزارهای پخش موزیک خریداری شده از فروشگاه آمازون همگام سازی می شود.

دو اسپیکر در پشت دستگاه قرار دارند که بهتر بود در جلوی دستگاه قرار می گرفتند. متاسفانه قدرت اسپیکر ها بسیار ضعیف است و اصلا در حد یک تبلت نیست. اصلا نمی توان زیبایی این تبلت را همگام با پخش ویدیو های با کیفیت انکار کرد. همچنین این تبلت می تواند از صدای دالبی دیجیتال پشتیبانی کند.


باتری

با توجه به تست های انجام شده، باتری این تبلت جواب یک روز کامل حتی برای وظایف سنگین را هم می دهد. در واقع کاربرانی که استفاده سنگینی از تبلت دارند خیالشان راحت باشد که این تبلت یک روز را دوام می آورد.

نتیجه گیری

تبلت های آمازون همیشه به خوش قیمتی معروف بوده اند و این بار هم تبلت kindle fire HDX 8.9 با قیمت بسیار خوبی روانه بازار گشته است، قیمت این تبلت برای مدل پایه 16 گیگابایتی نیز 379 دلار برچسب گذاری شده است. در مقایسه با آیپد ایر که قیمت آن حول و حوش 500 دلار است، نشان می دهد که آمازون بسیار به کاربران اهمیت می دهد. بله در مقایسه با طراحی و کیفیت آیپد مسلما کم می آورد، اما از لحاظ قیمت بسیار عالی است و می توان روی آن حساب باز کرد. امسال این تبلت از دو دوربین برخوردار بود و همچنین در انواع مدلهای وای-فای عرضه شد، خوب چه چیز دیگری از یک تبلت می خواهیم.



بزرگترین مانع برای منصرف شدن از خرید این تبلت به رابط کاربری آن مربوط می شود و در مقایسه با سایر تبلت ها، این بخش از کار آمازون جالب نبوده است. شخصی سازی زیادی در رابط کاربری وجود ندارد و به طور کلی رابط کاربری این دستگاه محدود است، اما با این حال شما می توانید به جای گوگل پلی از فروشگاه آمازون استفاده کنید یا از سایتهای متنوع چندرسانه ای خود آمازون (به گمانمان Amazon Instant Video) برای راه افتادن کارتان استفاده نمایید. بگذارید تا نکته ای را برایتان واضح بیان نماییم که اگر به فکر جیب خود هستید آمازون Kindle fire HDX 8.9 بهترین گزینه برای خرید یک تبلت پر قدرت است. اگر هزینه مساله چندان بزرگی برای شما نیست و توانایی هزینه زیاد را دارید می توانید به گزینه های دیگری همچون Galaxy Note 10.1 2014 Edition سامسونگ یا Xperia Tablet Z سونی و یا از سِری دستگاههای مربوط به iOS به iPad Air فکر کنید.



نقاط قوت

• مجموعه ای از مشخصات خوب در قیمت پایین

• یکی از دقیق ترین نمایشگرها بر روی تبلت

• بسیار سبک وزن

• عملکرد سریع

• یکپارچه سازی کارا با اکوسیستم آمازون


نقاط ضعف

• طراحی می توانست جسورانه تر ارائه شود

• در بخش نرم افزاری بسیار انعطاف پذیر نیست

• بلندگوهای ضعیف

• مشکلات مربوط به لمس دکمه پاور و کنترل کننده صدا


ویدیو مرتبط :
تبلیغ تبلت kindle fire hdx 8.9 به واسطه ی iPad Air

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونمایی از تلفن هوشمند آمازون/ معرفی نسل جدید تبلت کیندل فایر



براساس برخی گزارشهای منتشر شده آمازون قصد دارد طی یک رویداد مطبوعاتی در روز 6 سپتامبر (16 شهریور) نخستین تلفن هوشمند خود را رونمایی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، از زمانی که شرکت آمازون دعوتنامه هایی را به رسانه های مختلف برای یک رویداد مطبوعاتی در سانتامونیکا، کالیفرنیا ارسال کرده گمانه زنی ها شدت گرفته است.

در تمام دعوتنامه ها آمده است: در نشست مطبوعاتی آمازون به ما ملحق شوید.

برخی از افراد داخلی در شرکت آمازون عامل افزایش گمانه زنیها درباره ارائه نخستین تلفن همراه این شرکت بودند که در تلاش برای رقابت آی فن فوق محبوب اپل وارد بازار می شود.

این درحالی است که برخی دیگر اظهار می دارند آمازون قصد دارد نسل دوم از تبلتهای خود ( کیندل فایر 2) را رونمایی کند.

 تلفن هوشمند آمازون,نسل جدید تبلت کیندل فایر,تبلت

 نسل اول از تبلتهای کیندل فایر آمازون

کیندل فایر هنوز در بریتانیا رونمایی نشده است و انتظار می رود که در پاییز امسال کیندل فایر در بریتانیا نیز به فروش برسد.

در این میان تحلیلگران فناوری پیش بینی کرده اند شاید رونمایی نسل اول تبلتهای آمازون در بریتانیا لغو شده و به طور مستقیم نسل دوم تبلتهای آمازون به عنوان یک تبلت 10 اینچی وارد بازار بریتانیا نیز بشود.

انتظار می رود که کیندل فایر 2 دستگاه قدرتمندی بوده و مجهز به دوربین دوم و یک پورت USB میکرو باشد.

کیندل فایر شرکت آمازون تبلت ساخت شرکت آمازون است که با سیستم عامل اندروید ساخته شده و برای خواندن کتاب الکترونیکی و دیگر رسانه‌های دیجیتال و وب گردی به کار می‌رود. این تبلت از سیستم عامل اندروید 2.3 استفاده می کند که به صورت اختصاصی توسط شرکت آمازون برای این دستگاه تغییر داده شده است.

اندازه کیندل فایر 7.5 اینچ در 4.7 اینچ است و باریکی آن به 0.45  اینچ می رسد.

کیندل فایر شبیه به یک قفسه کتاب طراحی شده است. یک قفسه از اقدامات و کارهای اخیر شما مانند گوش کردن به موسیقی، یا خواندن کتابی خاص و غیره در صفحه نمایش نشان داده می شود.... /خبرگزاری مهر