دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

برای یک سخنرانی تاثیرگذار باید کدام دست را تکان داد؟



برای یک سخنرانی تاثیرگذار باید کدام دست را تکان داد؟

یافته جدید پژوهشگران نشان می‌دهد که حرکت دادن دست در هنگام سخنرانی تأثیر متفاوتی در درک اصوات می‌گذارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محققان دانشگاه جورج تاون، مهارت‌های حرکتی و ادراکی را بوسیله نشان دادن عملکرد نیمکره راست و چپ مغز در هنگام شنیدن اصوات مختلف مورد بررسی قرار دادند.

دکتر «پیتر تورکلتاوب» متخصص اعصاب تأکید می‌کند: زبان در نیمکره چپ مغز پردازش می‌شود و گفته می‌شود که این مسأله به توانایی ویژه این بخش مغز در تجزیه و تحلیل اصوات در حال تغییر مربوط است.

در این مطالعه 24 داوطلب شرکت کرده و از آنها خواسته شد که تغییرات سریع و آهسته اصوات در صداهای پس زمینه را با فشار دادن یک دکمه اعلام کنند.

از هر داوطلب خواسته شد که برای 20 صدای نخست از دست راست و برای 20 صدای بعدی از دست چپ برای فشردن دکمه استفاده کند.

دکتر «تورکلتاوب» خاطرنشان می‌کند: نیمکره چپ عملکرد دست راست و نیمکره راست نیز عملکرد دست چپ را تحت کنترل دارد و این آزمون نحوه مهارتهای ادراکی دو نیمکره مغز در مواجهه با صداهای مختلف را آشکار می‌کند.

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که افراد در زمان استفاده از دست راست خود بسرعت متوجه تغییرات اصوات می‌شدند؛ بر این اساس نیمکره چپ به تغییراتی مانند صامت‌ها و نیمکره راست به تغییراتی مانند هجا یا بمی صدا واکنش نشان می‌دهد.

اگر افراد در حین شنیدن یک سخنرانی در حال تکان دادن دست یا پرچم باشند، مهم است که کدام دست آنها برای تاثیرگذاری در درک مخاطبان در حال حرکت است.

یافته‌های این پژوهش می‌تواند برای درمان مبتلایان به سکته مغزی و آموزش مفاهیم به کودکان مبتلا به نارساخوانی (dyslexia) مورد استفاده قرار گیرد.

نتایج این یافته جدید در نشست سالانه علوم اعصاب 2012 در نیواورلئان ارائه شده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی تاثیرگذار و تکان دهنده امام خامنه ای و شهید مطهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معلولین قادر به تکان دادن دست خواهند بود+تصاویر



اخبار علمی - معلولین قادر به تکان دادن دست خواهند بود+تصاویر

با قرار گرفتن یک تراشه در مغز فرد معلول، وی قادر به تکان دادن اندام خود خواهد بود.

 «یان بورخارت» در اثر آسیب نخاعی فلج شده است و قادر به حرکت دادن پاها و دست راست خود نیست؛ اما پزشکان با کار گذاشتن یک تراشه در مغز وی، باعث شدند یان برای نخستین بار بتواند دست خود را تکان دهد.

  اخبار,اخبار علمی,معلولین قادر به تکان دادن دست خواهند بود

تیم محققان دانشگاه اوهایو همراه با کارکنان شرکت باتل موفق به تهیه یک تراشه شدند که موجب حرکت افرادی که دچار آسیب نخاعی شده‌اند، می‌شود.

پزشکان یک تراشه کوچک‌تر از یک سانتی‌متر در مغز یان قرار دادند؛ این تراشه افکار شخص را می‌خواند و اطلاعات دریافت شده توسط دستگاهی که با کابل به یک کامپیوتر متصل است به ستون فقرات منتقل می‌شود سپس یک سری الکترود باعث تحریک عضلات می‌شوند و آنها را به حرکت وا می‌دارند.

شاید این راه حلی خوب برای حرکت اعضای فلج افراد معلول باشد.

  اخبار,اخبار علمی,معلولین قادر به تکان دادن دست خواهند بود

  اخبار,اخبار علمی,معلولین قادر به تکان دادن دست خواهند بود

  اخبار,اخبار علمی,معلولین قادر به تکان دادن دست خواهند بود

  اخبار,اخبار علمی,معلولین قادر به تکان دادن دست خواهند بود

  اخبار علمی - فارس