دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با خوردن این قرص، یک ساعته زبان خارجی یاد بگیرید



اخبار علمی - با خوردن این قرص، یک ساعته زبان خارجی یاد بگیرید

یادگیری زبان خارجی از دغدغه‌های مردم جهان برای آشنایی با تمدن ها و فرهنگ های مختلف است و راههای زیادی برای این کار ایجاد شده که جدیدترین آنها خوردن یک قرص کامپیوتری برای یادگیری زبان خارجی است.

نیکلاس نگروپونته موسس لابراتوار مدیای دانشگاه ام.آی.تی در شوی اخیر TED ضمن نمایش جزییات طرح خود نشان داد که با استفاده از قرص کامپیوتری می توان آموزش زبان خارجی را انجام داد. وی گفت با قرار دادن اطلاعات روی تراشه قابل هضمی که جذب خون می شود می توان اطلاعات را وارد بدن کرده و انسان اطلاعاتی را که از طریق یادگیری بدست می آورد را از طریق قرص هضم شده کسب می کند.

وی در سخنرانی خود یادآور شد ده سال پیش از روزی سخن گفت که می توان اطلاعات را بلعید و از آن استفاده کرد و حالا زمان آن فرارسیده است که این جنبش فناورانه توسعه یابد.

به گفته نگروپونته دانش و آنچه دیتای پالایش یافته نامیده می شود را می توان به صورت قرص درآورد و پس از بلعیدن، وارد سیستم خون انسان شده و سپس آگاه ترو با اطلاعات کامل شود.

موسس لابراتوار مدیای ام آی تی در کنفرانس TED که ایده‌های خلاقانه در ان مطرح می شود پیش بینی کرد که تا 30 سال آینده قرص‌های اطلاعاتی جنبه عادی و فراگیر در دنیا پیدا کند و امری طبیعی شود.

 

اخبار,اخبار علمی ,یاد گیری زبان خارجی

 اخبار علمی -  اسلش گی یر,خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
انگلیسی را مثل آب خوردن یاد بگیرید-آموزش زبان انگلسی ساده کمک در زبان --

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با خوردن یک قرص، زبان خارجی بیاموزید!



اخبار ,اخبار علمی ,یادگیری زبان‌های مختلف

 

اخبار علمی - پیش‌بینی محققان برای سه دهه آینده
با خوردن یک قرص، زبان خارجی بیاموزید!

محققان پیش‌بینی می‌کنند که تا 3 دهه آینده امکان یادگیری زبان‌های مختلف تنها با خوردن یک قرص فراهم می‌شود.

«نیکولاس نگروپونته» بنیانگذار آزمایشگاه رسانه و از محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) پیش‌بینی می‌کند که دریافت اطلاعات جدید از جمله یادگیری زبان‌های خارجی طی چند دهه آینده تنها از طریق خوردن یک قرص امکانپذیر خواهد شد.

«نگروپونته» که در دهه 1980 میلادی، حذف تدریجی ماوس رایانه را پیش‌بینی کرده بود، معتقد است شیوه یادیگری با چشم تا 30 سال آینده تغییر پیدا کرده و با خوردن یک قرص می‌توانیم براحتی انگلیسی آموخته و آثار شکسپیر را مطالعه کنیم!

قرص حاوی اطلاعات مختلف – از جمله دانش زبان‌های خارجی – پس از مصرف، از طریق خون جذب و راهی مغز می‌شود و فرد می‌تواند براحتی به زبان خارجی که قرص آن را مصرف کرده است، صحبت کند.

این محقق پیش از این در سال 1984 پیش‌بینی کرده بود، به مرور استفاده از ماوس برای کنترل رایانه از بین رفته و انگشتان دست جایگزین آن خواهند شد که این پیش‌بینی امروز در صفحات نمایشی لمسی تبلت و تلفن‌های همراه هوشمند قابل مشاهده است.

خرید و مطالعه آنلاین کتاب و روزنامه بر روی صفحه نمایش تلفن همراه، یکی از دیگر پیش‌بینی‌های «نگروپونته» در سال 1995 بود که در دنیای فناوری امروز دیده می‌شود. 

اخبار علمی - ایسنا