دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با حضور رییس‌جمهور؛مراسم رونمایی از پنج دستاورد فناوری نانو آغاز شد



 

 

با حضور رییس‌جمهور؛مراسم رونمایی از پنج دستاورد فناوری نانو آغاز شد

 

مراسم رونمایی از پنج دستاورد فناوری نانو دقایقی پیش با حضور دكتر محمود احمدی نژاد در سالن شهید بهشتی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دستاوردهای فناوری نانو از قبیل تولید اولین فرآورده نانودارویی تزریقی ضد سرطان در خاورمیانه، دستگاه تعیین سطح مخصوص و تعیین مشخصات مواد نانوساختار با استفاده از برنامه ریزی دمایی، دستگاه تصویربرداری اسپكت با رزولوشن بالا جهت تصویربرداری از حیوانات آزمایشگاهی، دستگاه الكتروفورزمویین و دستگاه زدایش عمیق یونی قرار است تا دقایقی دیگر توسط رییس جمهور كشورمان رونمایی شود.

بر اساس این گزارش، دستگاه تعیین سطح مخصوص و تعیین مشخصات مواد نانوساختار با استفاده از برنامه ریزی دمایی با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو در شركت توسعه حسگرسازان آسیا ساخته شده و آماده ورود به بازار كشور است و از جمله دستگاه های مورد نیاز در زمینه تحقیق و تولید مواد پیشرفته به شمار می رود.

سیستم های اسپكت جهت تصویربرداری از حیوانات كوچك دارای نقاط قوت بسیاری است و این سیستم ها قابلیت تصویربرداری فیزیولوژیك از حیوانات زنده را دارند.

از فرآورده نانودارویی تزریقی ضدسرطان در خاورمیانه جهت درمان سرطان تخمدان، سرطان سینه و سرطان كاپوسی ساركومای در بیماران مبتلا به ایدز استفاده می شود و در درمان بسیاری از سرطان های دیگر در فازهای كلینیكی موثر است. این فرآورده به دلیل دارا بودن اندازه ذره ای ۱۰۰ نانومتر قادر است بافت تومور را مورد هدف قرار دهد.

استفاده از دستگاه الكتروفورزمویین یك روش جداسازی در حال گسترش در تجزیه مواد شیمیایی، بیولوژیكی، ویروس ها، داروها و بسیاری از تركیبات مختلف است.

در این مراسم نسرین سلطانخواه نیز حضور دارد..... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫آغاز مراسم تحلیف رییس جمهور دوازدهم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور رییس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی/آغاز مراسم روز دانشجو



اخبار, مراسم روز دانشجو


اخبار سیاسی - حضور رییس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی/آغاز مراسم روز دانشجو با سرود «یار دبستانی»

 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی قرار است در این مراسم که در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده است، در جمع دانشجویان و برخی اساتید و مسئولان دانشگاه سخنرانی کند.
 
علاوه بر دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان دیگری از دانشگاه‌های مختلف تهران در این مراسم حضور یافته‌اند و سالن ابوریحان مملو از جمعیت است.
 
در ابتدای این مراسم که با سرود جمهوری اسلامی آغاز شد، کلیپی که به مناسبت صدمین روز دولت ساخته شده بود و همچنین کلیپ دیگری درباره اقدامات دولت و شخص رییس‌جمهور در 100 روز اول کار دولت یازدهم به نمایش درآمد.
 
دانشجویان در ابتدای این مراسم، سرود یار دبستانی را سر دادند.
 
رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، روحانی را در این برنامه همراهی می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم حضور دارد. 

اخبار سیاسی - ایسنا