دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بازیافت آوار بتن با صاعقه!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازیافت آوار بتن با صاعقه!

محققان گروه تکنولوژی بتن «هولتس کرشن» آلمان رویکرد جدیدی برای بازیافت بتن با کارایی بسیار بالا با استفاده از رعد و برق یافته اند.

با نوسازی جاده‌ها و تخریب ساختمان‌های قدیمی هر ساله هزاران تن آوار بتن ایجاد می‌شود؛ بطوری که تنها در آلمان در سال 2010 میلادی بیش از 130 میلیون تن ضایعات ساخت و ساز تولید شد.

تولیدکنندگان سیمان عامل ایجاد هشت تا 15 درصد از تولید جهانی دی اکسید کربن هستند و روش های موجود برای بازیافت بتن نیز بسیار محدود هستند که باعث تولید مقادیر زیادی گرد و غبار می شود.

صاعقه از آب یا هوا عبور می کند، اما محققان گروه تکنولوژی بتن «هولتس کرشن» آلمان روشی برای عبور دادن رعد و برق از مواد جامد ابداع کرده اند. محققان یک مطالعه 70 ساله را مورد بررسی قرار داده اند که نشان می دهد، صاعقه در یک زمان بسیار کوتاه در حدود 500 نانوثانیه از آب عبور کرده و وارد یک ماده جامد می شود.

صاعقه در زمان برخورد با آوار بتن با کمترین مقاومت از درون سنگ و شن عبور کرده و باعث جدا شدن به اجزای سازنده بتن می‌شود که حداکثر بازیافت را نتیجه می‌دهد.

این طرح یک تئوری نبوده و محققان با استفاده از صاعقه تولید شده در آزمایشگاه می توانند در هر ساعت یک تن بتن را بازیافت کنند. حداکثر بهره وری برای این سیستم بازیافت 20 تن بتن در هر ساعت است و مرکز بازیافت بتن با این توان احتمالا تا دو سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

عملی شدن این پروژه باعث بازیافت میلیون‌ها تن بتن در سراسر جهان می‌شود که به معنای کاهش تولید سیمان جدید و انتشار دی اکسید کربن خواهد بود./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بازیافت بتن www.Sakhtemanco.com

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیوار یك ساختمان قدیمی بر روی خودرو آوار شد



 

بی‌توجهی کارگران در زمان تخریب یك ساختمان قدیمی، موجب ریزش آوار بر روی یك خودروی سواری شد .



ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران با دریافت خبر وقوع یك فقره ریزش آوار در خیابان ۱۲ فروردین، آتش‌نشانان ایستگاه ۴۶ را ساعت ۴:۰۴ بامداد امروز به محل حادثه اعزام کرد.



تقی کمالی ـ فرمانده آتش‌نشانان اعزامی به محل حادثه ـ در رابطه با جزییات این عملیات اظهار كرد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مورد نظر متوجه شدند كه چند کارگر برای تخریب ساختمان از لودر نیز استفاده می‌کردند و در اثر بی احتیاطی موجب تخریب و ریزش دیوار ساختمان روی خودروی سواری پارک شده در کنار آن شدند.



وی افزود: آتش‌نشانان با آواربرداری و به کارگیری تجهیزات ایمنی و نجات خودروی آسیب‌دیده را به محل دیگری انتقال دادند و با ایمن‌سازی محل و ارائه تذکرات ایمنی به ماموریت خود پایان دادند.