دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

باتری كاغذخور، محصول جدید سونی!



 

 

باتری كاغذخور، محصول جدید سونی!

 

شركت سونی در ادامه راه خود برای تولید لوازم با فناوری زیستی، دست به ساخت نوعی باتری زده است كه با تغذیه از كاغذ باطله، آن را به انرژی تبدیل می كند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این پیش ساخت كه در نمایشگاه تولیدات هماهنگ با طبیعت (Eco Products) ۲۰۱۱ در توكیو به نمایش درآمده، از آنزیمها برای تجزیه كاغذ باطله به سوخت قابل مصرف استفاده می كند.

شركت سونی در سال ۲۰۰۷ به رونمایی از یك ضبط واكمن پرداخت كه از باتری زیستی استفاده می كرد. این باتری آلی از طریق هضم غذا، برق تولید می كرد.

نمونه جدید این شركت از قابلیت تولید انرژی لازم برای روشن كردن یك پنكه كوچك برخوردار است.

فرایند این باتری با باتری های معمولی متفاوت بوده و بیشتر شبیه یك سیستم گوارشی عمل می كند.

آنزیم گوارشی سلولاز به تجزیه سلولز درون كاغذ به گلوكوز پرداخته كه باتری های زیستی سونی از آن به عنوان سوخت استفاده می كنند.

باتری های زیستی این شركت اكنون بسیار پیشرفته هستند، بطوری كه برای مثال یكی از آنها را می توان درون كارتهای تبریك و در كنار یك باتری هاضم كاغذ قرار دارد.

این باتری از آب میوه به عنوان سوخت استفاده كرده و می تواند انرژی لازم را برای پخش یك موسیقی در یك خودرو تامین كند. این در حالیست كه در حال حاضر نمونه جدی باتری این شركت قادر به تولید میزان كمی از انرژی است..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
عمر طولانی‌تر باتری‌های جدید سونی اکسپریا + زیرنویس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محصول مشترک سامسونگ، سونی و اچ تی سی!



 

عکس اسمارت فون , محصول مشترک سامسونگ و سونی

 

طرح های مفهومی مربوط به اسمارت فون ها همیشه جذابیت خاص خود را داشته اند. اما طرحی که در ادامه می بینید توسط Tolu Falope طراحی شده است. همانطور که در تصاویر هم مشخص است این اسمارت فون سامسونگ از سیستم عامل اندروید ۴.۰ گوگل بهره می برد.

در پایین دستگاه سه دکمه لمسی خازنی قرار دارد. اما نکته جالب این طرح در واقع ترکیبی از طراحی نسل جدید اسمارت فون های HTC و سری اکسپریای سونی است. این اسمارت فون سامسونگ همچنین دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی مانند اسمارت فون های امروزی می باشد.

اما شخصی که این طرح را برای وبسایت Sammobile ارسال کرده است، در اظهار نظر جالبی اعلام کرده که ترجیح می داده تا اسمارت فون گلکسی اس ۳ سامسونگ که مدتی پیش معرفی شد، شبیه به این طرح باشد تا طرح اصلی آن، دیدگاهی که کارشناس این وبسایت هم با آن موافق است. شما در این زمینه چه نظری دارید؟

 

عکس اسمارت فون , محصول مشترک سامسونگ و سونی

 

 

عکس اسمارت فون , محصول مشترک سامسونگ و سونی

 

 

عکس اسمارت فون , محصول مشترک سامسونگ و سونی

 

 

عکس اسمارت فون , محصول مشترک سامسونگ و سونی

 

منبع : pcwar