دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ایبوپروفن،کاهش احتمال بروز پاركینسون



 

ایبوپروفن،کاهش احتمال بروز پاركینسون

 

 

نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است كه داروی ایبوپروفن خطر بروز پاركینسون را تا ۴۰ درصد كاهش می‌دهد.

 


‌این پژوهش با حضور ۱۳۶ هزار و ۴۷۴ نفر انجام گرفت كه در آغاز تحقیق هیچ كدام مبتلا به بیماری پاركینسون نبودند. از شركت‌كنندگان در مورد چگونگی استفاده آنها از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی یا NSAIDS شامل آسپرین، ایبوپروفن و استامینوفن، سوالاتی پرسیده شد.

 


پس از گذشت ۶ سال از آغاز پژوهش، ۲۹۳ نفر از شركت كنندگان در پژوهش دچار پاركینسون شدند.

 


محققان متوجه شدند؛ اشخاصی كه به طور منظم از داروی ایبوپروفن استفاده كرده بودند، ۴۰ درصد كمتر به پاركینسون مبتلا می‌شوند.

 


این یافته حاصل بررسی محققان دانشكده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون است.

 


پاركینسون یك بیماری دستگاه عصبی مركزی در بزرگسالان مسن‌تر بوده و مشخصه آن سفتی عضلانی پیش‌رونده تدریجی، لرزش و از دست رفتن مهارتهای حركتی است.

 


این اختلال زمانی رخ می‌دهد كه نواحی خاصی از مغز توانایی خود را در تولید دوپامین یكی از ناقلان عصبی در مغز، از دست می‌دهند. این بیماری در سنین بعد از ۶۰ سالگی بروز می‌كند و از هر ۱۰۰ نفر بالای ۶۰ سال، یك نفر به این بیماری مبتلا می‌شود. بعد از آلزایمر، پاركینسون شایعترین بیماری مخرب اعصاب است.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ضربه گیر ، کاهش خط ترمز و کاهش احتمال تصادف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا: احتمال حمله به ایران به شدت کاهش یافته است



نیویورک تایمز: موفقیت آمیز عنوان کردن مذاکرات استانبول توسط ایران یک نشانه است؛

آمریکا: احتمال حمله به ایران به شدت کاهش یافته است

پس از یک زمستان پر هشدار در خصوص احتمال حمله قریب الوقوع نظامی بر سر برنامه هسته ای ایران، مقامات امریکایی و تحلیلگران بر این باورند که احتمال وقوع جنگ در آینده به صورت قابل ملاحضه ای کاهش یافته است.

 

 , احتمال حمله به ایران ,حمله آمریکا به ایران,اخبار

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیویورک تایمز نوشت: پس از یک زمستان پر هشدار در خصوص احتمال حمله قریب الوقوع نظامی بر سر برنامه هسته ای ایران، مقامات امریکایی و تحلیلگران بر این باورند که احتمال وقوع جنگ در آینده به صورت قابل ملاحضه ای کاهش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، آنها به فاکتورهایی در این خصوص اشاره کرده اند: تهدید تحریم های اقتصادی سخت تر باعث شده است که ایرانیان در برابر سازمان ملل و دیگر قدرت ها انعطاف پذیری بیشتری نشان داده اند!

به نوشته ی این روزنامه آمریکایی، این در حالی است که اغاز مجدد مذاکرات باعث کاهش سخنان تحریک امیز تمام طرفین شد.

همچنین اختلاف رو به افزایشی در بین مقامات سیاسی، نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به ایران آغاز شده است. البته به نظر می اید که کاخ سفید هم در جلوگیری از ایجاد درگیری نظامی با ایران مصمم است.

یک مقام دولت اوباما گفت: من فکر می کنم که تنش ها کاهش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب،دنیس راس، مشاور سابق اوباما در امور ایران گفت: در حالی که هیچگونه توافقی بین امریکا و اسرائیل در خصوص حمله به ایران وجود ندارد، اما توافقی در خصوص دادن فرصت بیشتر به دیپلماسی وجود دارد.

وی افزود: خب، من فکر می کنم  ، تهدید استفاده از نیروی نظامی کنار گذاشته نمی شود و پس از دیپلماسی قرار دارد.

یک مقام دیگر دولت اوباما به نیویورک تایمز گفت: فاکتورهای متخلفی در خصوص کاهش احتمال حمله به ایران وجود دارد که مذاکرات و تحریمات از آن جمله اند.

وی افزود: معتفدم که مقامات متوجه شده اند که باید فرصت بیشتری به دیپلماسی داد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: موفقیت آمیز عنوان کردن مذاکرات استانبول توسط ایران می تواند نشانه ای باشد.

مقامات امریکایی و تحلیلگران می گویند، دولت ایران در حال اماده کردن خود برای توافق با غرب است.

از طرفی اوباما روشن ساخته است که قصد دنبال کردن سیاست "مهار" در خصوص ایران را ندارد.

بر اساس این سیاست، امریکا با داشتن سلاح هسته ای توسط ایران موافقت می کند ولی از مسابقه ی تسلیحاتی هسته ای در خاورمیانه جلوگیری می کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، رها کردن سیاست "مهار" نتیجه ی مباحثه های شدیدی در داخل دولت اوباما بود که منجر به نزدیکی اندک امریکا به موضع اسرائیل شد. کاخ سفید این اقدام را پاداشی به نتانیاهو طی سفر آخرش به آمریکا می داند.

اوباما همچنین مشخص ساخته است که باید به دیپلماسی فرصت بیشتری داد.