دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اکتشافات جدید در هرم ملکه «کنیوا» (+تصاویر)



اخبارعلمی,خبرهای علمی,هرم

باستان‌شناسان بعد از گذشت تقریبا یک قرن، بار دیگر به مقبره‌های مرموز ملکه «کنیوا» برگشتند تا اکتشافات خود را دوباره آغاز کنند. این مقبره یکی از مرموزترین مکان‌هایی است که از دوره پادشاهی «مروئه» به جا مانده است.

به گزارش آنا به نقل از Ancient-Origins، باستان‌شناسان با باز کردن مجدد این مقبره در تلاشند مدارک و اسناد خود را درباره این پادشاه و مکانی که در آن دفن شده افزایش دهند.

خبرها حاکی از آن است که این مقبره کاملا با نقاشی‌ها و متونی با خط هیروگلیف مصری تزئین شده‌اند که بسیاری از آنها هنوز در وضع خوبی به سر می‌برند. محققان با توجه به نوشته‌های متون هیروگلیف دریافتند که این مقبره متعلق به ملکه «کنیوا» است.

هرم ملکه «کنیوا» در سال 1922 در خلال حفاری‌هایی که از سوی محققان موزه هنرهای زیبای بوستون صورت می‌گرفت، کشف شد. با وجود اینکه مدارک به دست آمده در آن زمان کامل نبود، تنها تعدادی عکس و کپی از نوشته‌ها به دست آمد. از این رو، به دلیل در دست نبود اطلاعات کافی از این مقبره، باستان‌شناسان مجوز بازگشایی مجدد مقبره را از سوی پروژه « ماموریت قطر برای اهرام سودان» کسب کردند.

بازگشایی و اکتشاف مجدد مقبره با حمایت و همکاری انجمن ملی آثار باستانی و موزه‌های سودان و مؤسسه باستان‌شناسی برلین آلمان آغاز شد. این تحقیقات شامل اقدامات امنیتی و محافظه‌کارانه در منطقه می‌شود و با کمک جدیدترین فناوری‌های اکتشافی، نقاشی‌ها و متون نوشتاری وجود در مقبره را مورد بررسی قرار می‌دهند. همچنین محققان در تلاشند تا بتوانند این مقبره را برای توریست‌های این منطقه امکان‌پذیر کنند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,هرم

 

اکتشافات اخیر بیش از 100 اهرام را در گورستان سلطنتی «مروئه» را شامل می‌شود. این گروه بین‌المللی از باستان‌شناسان به دنبال حفظ میراث مصری‌های باستان هستند.

مقبره ملکه «کنیوا» در 6 متری عمق هرم واقع شده که محل قرارگیری اهرام متعلق به پادشاه «کوش» بوده است. قدمت این هرم به قرن چهارم پیش از میلاد برمی‌گردد ولی طبق بررسی‌های صورت گرفته، ملکه «کنیوا» در قرن سوم پیش از میلاد می‌زیسته و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این مقبره، پیش از این برای شخص دیگری حفر شده بود. زمان سلطنت او هم به اواسط قرن سوم قبل از میلاد بازمی‌گردد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,هرم

 

سبک تزئین این مقبره شباهت بسیار زیادی به تزئیناتی دارد که در سلسله بیست و پنجم مصری‌ها به کار می‌رفته است. پادشاهان و ملکه‌های پادشاهی «کوش» اغلب از تزئینات مشابهی برای زیبا کردن مقبره اجداد خود استفاده می‌کردند.

سنگ‌نوشته‌های کشف شده در این مقبره‌ها نیز حاوی متون مشابه یافت شده در متون سلسه بیست و پنجم مصری‌هاست.

 

اخبار علمی - آنا


ویدیو مرتبط :
اکتشافات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حراج لباس زیر ملکه انگلستان در اینترنت +تصاویر



حراج لباس زیر ملکه انگلستان در اینترنت +تصاویر

به گزارش پرداد به نقل از یاهو: این لباس با طرح تاج و گلدوزی حرف اول  اسم ملکه الیزابت در یک سایت اینترنتی به حراج گذاشته شده است و قیمت پایه آن 4 هزار دلار اعلام شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این حراج قرار است 10 روزه باشد و در روز آخر این لباس به کسی که بالاترین قیمت را ارائه دهد تعلق خواهد گرفت. این لباس در سال 1968 تولید شده است.

 

گفتنی است این اولین چیزی نیست که از متعلقات ملکه به حراج میرسد. در نوامبر سال 2011 هم لباس زیر دیگری از ملکه به قیمت 9375 پوند به فروش رفت که توسط ملکه در دهه 1860 استفاده میشده است. این لباس یک گن بود که توسط یک کلکسیونر شخصی خریداری شد./پرداد

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب