دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اپل نام فوجیستجو را سرقت کرد!



 

 

اپل نام فوجیستجو را سرقت کرد!

 

 

شرکت فوجیستو مدعی شد که استیو جابز از نامی برای لوح - رایانه جدید خود استفاده کرده است که این شرکت ژاپنی در سال ۲۰۰۳ آن را به نام خود ثبت کرده است.

 


پس از نوکیا و کداک که اپل را متهم به نقص حق انحصاری فناوریهای خود کرده بودند این بار نوبت به فوجیستجو رسیده است که به خاطر سرقت نام، استیو جابز را به پای میز محاکمه بکشاند.

 


این شرکت ژاپنی پس از آنکه رئیس اپل محصول جدید خود را در ۲۷ ژانویه معرفی و آن را "آی- پد" نامید اعلام کرد که نام "آی- پد" را در سال ۲۰۰۳ مثبت کرده است.

 


براساس گزارش نانوپرس، ماساهیرو یامان سخنگوی فوجیستجو این خبر را اعلام کرد.

 

 


آی- پد محصول فوجیستو

 


به نظر می رسد که "آی- پد" ژاپنی برادر بزرگتر همنام آمریکایی خود باشد به طوری که این دستگاه یک رایانه جیبی با نمایشگر رنگی ۹ سانتیمتری با عملکردهای صفحه لمسی، اتصال وای- فای و بلوتوث است و می تواند برای تماسهای تلفنی از سیستم تلفن از راه اینترنت (Voip) و از طریق سرویس "اسکایپ" استفاده کند.

 


همچنین یک شرکت دیگر به نام "مگ تک" نیز مدعی شده است که مالکیت این نام برای دستگاهی برای خواندن کارتهای الکترونیک است که این شرکت در سال ۲۰۰۲ آن را ثبت کرده است.

 


اپل، مگ تک و فوجیستو تنها شرکتهایی نیستند که از عنوان "آی- پد" برای محصولات خود استفاده کرده اند به طوری که شرکت اروپایی ST Microelectronics نیز که مقر آن در ژنو سوئیس است مارک "آی-پد" را در سال ۲۰۰۰ به ثبت رساند.

 

 


آی- پد محصول اپل

 


این "آی- پد" ST Microelectronics مخفف عبارت "دستگاههای فعال و منفعل یکپارچه" به ثبت رسانده است. نام تجاری این شرکت در سپتامبر سال جاری منقصی می شود.

 


در سال ۲۰۰۶ و همزمان با معرفی نخستین نسل از "آی- فن" اپل، شرکت سیسکو اعلام کرد که در سال ۲۰۰۰ عنوان "آی- فن" را برای تلفن همراه خود که مجهز به سیستم Voip بود نامیده است.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سرقت از اپل!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت بزرگ اپل، 30 ساله شد



اخبار علمی -  جشن تولدی در غیاب استیو جابز
سرقت بزرگ اپل، 30 ساله شد

30 سال پیش در همین روز شرکت اپل با وارد کردن سیستم مکینتاش به بازار تغییری عظیم در صنعت کامپیوترهای شخصی ایجاد کرد. محصولی که به عقیده تاریخ‌نگاران آنچنان هم حاصل خلاقیت استیو جابز نبوده است.

 مکینتاش اولین سیستم کامپیوتری خانگی بود که از یک رابط کاربری تصویری استفاده می کرد.

طرح ساخت این دستگاه اولین‌بار هنگامی به ذهن استیو جابز خطور کرد که او در سال 1979 در حال بازدید از یک مرکز تحقیقاتی شرکت زیراکس بود.

شرکت زیراکس که امروزه همه آن را به عنوان یک  تولیدکننده پرینتر و دستگاه‌های چاپ می‌شناسند، در آن زمان یک بخش تحقیقاتی داشت که به ساخت دستگاه‌های جدید می پرداخت از جمله اختراعات این بخش می توان به موس اشاره کرد که باعث ایجاد انقلابی در صنعت کامپیوترهای شخصی شد.

در این مکان جابز کامپیوتری را مشاهده کرد به نام "آلتو". این دستگاه اولین رابط کاربری "دسکتاپ" را در اختیار داشت و برای اولین بار از موس استفاده می کرد. استیو جابز هنگامی که با این دستگاه روبه رو شد از مسئولین شرکت زیراکس سوال کرد که چرا ساخت و گسترش این وسیله را آغاز نمی‌کنند؟ وقتی که او متوجه شد شرکت زیراکس وارد این عرصه نخواهد شد تصمیم گرفت تا خود وسیله‌ای با استفاده از اساس "آلتو" بسازد.

پس از این بازدید اپل شروع به تحقیق و ساخت وسیله ای کرد که رابط کاربری ساده ای داشته باشد. جابز با استفاده از ایده های بسیاری که از زیراکس به دست آورده بود مکینتاش را ساخت و وارد بازار کرد که توانست به فروش خوبی دست یابد.

احتمالا جمله معروف پیکاسو را شنیده اید که گفته "هنرمندان خوب خلق می‌کنند و هنرمندان عالی می‌دزدند". اپل پس از این که مکینتاش را وارد بازار کرد به شرکت زیراکس پیشنهاد داد تا در ازای ایده‌هایش سهام شرکت اپل را دریافت کند. شرکت زیراکس که از این موضوع راضی نبود در نهایت از اپل  برای دریافت غرامت 150 میلیون دلاری شکایت کرد اما به نتیجه‌ای نرسید. شکست زیراکس باعث شد تا این شرکت نیمی از کارمندانش در بخش تحقیقاتی را از دست بدهد و در نهایت از بازار کامپیوتر کاملا خارج شود.

سال‌ها بعد اپل نیز از مایکروسافت به خاطر دزدی ایده از مک شکایت کرد که به نتیجه‌ای نرسید. استیو جابز در جلسه‌ای با بیل گیتس به او گفت : "ما به تو اعتماد کردیم اما تو از ما دزدی کردی."

بیل گیتس نیز در پاسخ به او گفت: هر دوی ما همسایه‌ای ثروتمند داشتیم به نام زیراکس، یک روز من تصمیم گرفتم تا تلویزیون این همسایه را بدزدم اما وقتی که وارد منزلش شدم فهمیدم که تو قبل از من این کار را انجام داده‌ای!

چه دزدی باشد و یا بهبود ایده،  ورود سیستم مکینتاش به بازار انقلابی را در صنعت رایانه ایجاد کرد که تا امروز تاثیرات آن احساس می شود.

اخبار,اخبار علمی,سرقت بزرگ اپل

 

اخبار,اخبار علمی,سرقت بزرگ اپل

 

اخبار,اخبار علمی,سرقت بزرگ اپل

 

اخبار,اخبار علمی,سرقت بزرگ اپل

اخبار علمی - بازار خبر