دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اپل دوستدار محیط زیست نیست+عکس



اپل دوستدار محیط زیست نیست+عکس

سازمان صلح سبز از اپل،آمازون و مایکروسافت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، سازمان صلح سبز اعلام کرد که نمودار رایانش ابری اپل، آمازون و مایکروسافت به دلیل مصرف بیش از حد انرژی، برای محیط زیست مضر است.

 , ,اپل ,اپل  و محیط زیست,سازمان های دوستدار محیط زیست,انرژی

 

گزارشات سازمان های دوستدار محیط زیست حاکی از آنست، در حالی که 3 غول تکنولوژی دنیا، اپل، آمازون و مایکروسافت به سرعت در حال گسترش مراکز داده های خود برای تغذیه نیازهای رسانه ای مصرف کنندگان هستند، اما هیچ تلاشی برای استفاده از منابع پاک انرژی مانند انرژی خورشیدی نکرده و تکیه آنها بر انرژی های فسیلی است.

شرکت اپل در این میان دارای بالاترین حد اتکا بر منابع انرژی مبتنی بر ذغال سنگ است که 55 درصد از کل انرژی مصرفی این شرکت را تأمین می کند.

اما اپل گزارش سازمان صلح سبز را انکار و طی بیانیه ای اعلام کرده است که این شرکت 60 درصد از انرژی مصرفی خود را از منابع انرژی قابل جایگزین مانند انرژی خورشیدی و همچنین نصب و راه اندازی سلول های سوختی تأمین می کند که هر دو بزرگترین ابتکارات در نوع خود هستند.

 , ,اپل ,اپل  و محیط زیست,سازمان های دوستدار محیط زیست,انرژی

 

رایانش ابری یا Cloud Computing مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های بزرگ کامپیوتری مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل سرویس‌های فناوری اطلاعات (شامل سخت افزار، نرم افزار، اطلاعات و سایر منابع اشتراکی رایانشی) با به کارگیری اینترنت ارائه می‌کند.

واژهٔ "ابر" واژه‌ای است استعاری که به اینترنت اشاره می‌کند و در نمودارهای شبکه‌های رایانه‌ای نیز از شکل ابر برای نشان دادن شبکه اینترنت استفاده می‌شود./باشکاه خبرنگاران

مترجم:سمانه علی زاده


ویدیو مرتبط :
موبایل دوستدار محیط زیست!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیوان مخصوص و مناسب محیط زیست برای مایعات داغ + عکس



اخبار علمی - لیوان مخصوص و مناسب محیط زیست برای مایعات داغ + عکس

لیوان‌های پلاستیکی مضرات زیادی دارد برای حل این مضرات لیوان‌های زیادی وجود دارد که یکی از این لیوان‌ها به شما معرفی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،درحال حاضر لیوان‌های مختلفی در بازار وجود دارد، لیوان‌های پلاستیکی و گیاهی، شیشه‌ای...

اخبار ,اخبار علمی ,لیوان مناسب برای مایعات داغ


یک نوع  لیوان جدید برای قهوه یا چای طراحی شده است که علاوه بر گرم نگه داشتن قهوه یا چای به دلیل جنس مخصوصش‌ تا هفت بار بازیافت‌ می‌شود.

همانطور که می‌دانید نوشیدن مایعات، مخصوصا مایعات گرم در داخل لیوان‌های پلاستیکی مضر می‌باشد، همچنین فرایند بازیافت این لیوان‌ها باعث هدر رفتن انرژی زیادی می‌شود و مواد شیمیایی آن باعث می‌شود این فرآیند پر هزینه باشد.

 این جنس مخصوص که مانند مقوا می ‌باشد عاری از مواد شیمیایی است و به راحتی قابل بازیافت است که این قابلیت برای حفاظت از محیط زیست اطراف ما بسیار سودمند است.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران