دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

انقراض ژاپن در هزار سال آینده؟!



 

جمعیت ژاپن ,انقراض ژاپن

 

محققان ژاپنی در پژوهشی به نمایش یك ساعت جمعیت پرداخته‌اند كه نشان می‌دهد مردم این كشور با توجه به كاهش نرخ تولد، به لحاظ نظری در هزار سال آینده منقرض خواهند شد.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته پژوهشگران، جمعیت كودكان تا 14 سال ژاپنی كه اكنون 16.6 میلیون تن از كل مردم این كشور را تشكیل می‌دهند، با سرعت یك در هر 100 ثانیه در حال كاهش است.

كشف محققان به ژاپنی اشاره دارد كه طی هزاره آینده بدون جمعیت كودك خواهد بود.

پژوهشگران دانشگاه توكیو این ساعت جمعیت را برای تقویت بحث‌های اضطراری در این مورد ایجاد كرده‌اند.

پژوهش دیگری كه اوایل سال جاری منتشر شده، نشان داد كه جمعیت ژاپن در قرن بعدی به یك سوم میزان كنونی، كاهش خواهد یافت.

پیش‌بینی‌های دولت از نرخ تولد 1.35 كودك به ازای هر زن در 50 سال خبر داده كه كاملا زیر نرخ جایگزین است.

در همین حال انتظار می‌رود كه امید به زندگی در این كشور كه در حال حاضر یكی از بالاترین‌ها در جهان بوده، از 89.39 سال در 2010 به 90.93 سال در 2060 برای زنان و از 79.64 سال به 84.19 سال در مردان افزایش یابد.

بیش از 20 درصد مردم ژاپن در سن 65 سال یا بالاتر از آن قرار داشته كه یكی از بالاترین‌ نسبت كهنسالان در جهان است.

ژاپن از مهاجرت بسیار كمی برخوردار بوده و هر گونه پیشنهاد برای باز كردن مرزها برای كارگران جوان كه قادر به اتصال شكاف جمعیت هستند، منجر به واكنشهای بسیار شدید در میان مردم خواهد شد..... / خبرگزاری : ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
‫دنیا در هزار سال آینده چه شکلی می شود؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار:۱۰۰ هزار تن مازاد تخم مرغ در سال آینده



 

تخم مرغ,نرخ تخم مرغ

 

مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم گذار اعلام كرد: در پی افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی ماهانه با مازاد پنج هزار تنی تخم مرغ مواجه هستیم كه این میزان در سال آینده به ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید كه ضروری است برای جلوگیری از افت قیمت، تعرفه صادرات صفر شود.

هدایت اصغری در گفت وگو با خبرنگار كشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: با توجه به این كه سه ماه پایانی سال با مازاد تولید تخم مرغ مواجه هستیم، پیشنهاد شده است با در نظر گرفته شدن جایزه ی صادراتی برای تعادل بازار و جلوگیری از افت قیمت ها، صادرات شكل گیرد.

وی اظهار كرد: درحال حاضر تعرفه ی واردات تخم مرغ صفر و تعرفه ی صادرات ۷۰ درصد تعیین شده است كه با توجه به رفع مشكل كمبود تولید و افزایش آن به میزان مازاد مصرف بازار، باید تعرفه ی صادرات صفر و جایزه ی صادراتی در نظر گرفته شود.

اصغری گفت: حداقل ماهانه باید پنج هزار تن تخم مرغ صادر شود تا تعادل در بازار داخل به وجود آید، چراكه با افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی با مازاد تولید مواجه شده ایم كه اگر صادرات صورت نگیرد، قیمت ها افت شدید خواهد داشت و تولید را از حالت اقتصادی خارج می كند و به شرایط چندماه اخیر مواجه خواهیم شد.

مدیر عامل اتحادیه مرغ میهن بازار های صادراتی را عراق، افغانستان، تاجیكستان و كشور های حوزه خلیج فارس عنوان كرد.

وی تاكید كرد: با تضمین اینكه قیمت تخم مرغ از میزان فعلی افزایش نیابد، صادرات خواهیم داشت.

به گفته ی اصغری هم اكنون هر كیلو تخم مرغ هزار و ۹۵۰ تا دو هزار و ۲۰۰ تومان درب مرغداری فروخته می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار اظهار كرد: ماهانه ۶۳ هزار تن تخم مرغ تولید می شود كه نیاز بازار داخل ۵۵ هزار تن است و بقیه ی آن مازاد مصرف است.

وی اعلام كرد: باتوجه به افزایش جوجه ریزی، تولید ماهانه ی سال آینده از ۶۳ هزار تن به ۷۵ هزار تن خواهد رسید و حداقل در سال دیگر ۱۰۰ هزار مازاد تولید تخم مرغ داریم.

اصغری با اشاره به تولید ۷۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال جاری، تصریح كرد: سال آینده میزان تولید به حداقل ۸۵۰ هزار تن است كه ۱۰۰ هزار تن آن مازاد مصرف كشور خواهد بود.

مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم گذار خاطرنشان كرد: از سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان، وزارت جهاد كشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست شده است مشوق های صادراتی داده شود و قیمت ها كف و حداقل داشته باشد تا تولید متضرر نشود و از سقوط قیمت ها جلوگیری شود..... /  خبرگزارى ایسنا