دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

انفجار گوشی در جیب دانش‌آموز (+عکس)



اخبار ,اخبار علمی ,گوشی هوشمند آیفون اپل

 

اخبار علمی - انفجار گوشی در جیب دانش‌آموز (+عکس)

این نخستین باری نبوده که گوشی هوشمند آیفون اپل بدون اتصال به جریان برق منفجر شود. پیش از این نیز یک رایانه لوحی iPad در نوامبر گذشته در فروشگاه Canberra Vodafone مالزی منفجر شد.

یک دانش‌آموز ۱۸ ساله که در کلاس درس حضور داشت، ناگهان متوجه شد گوشی هوشمند آیفون او در جیبش منفجر شده است.

به گزارش فارس به نقل از مالزی- کرونیکل، زمانی که این دختر جوان در کلاس درس نشسته بود، ناگهان همکلاسی‌های او متوجه صدای یک انفجار از طرف او شدند و سپس مشاهده کردند که از داخل جیب وی دود بیرون می‌آید.

"جِف رودمن"(Jeff Rodman) مدیر این مدرسه اعلام کرد که پس از این انفجار معلم و همکلاسی‌ها به سرعت کمک‌های اولیه را برای او انجام دادند و سپس او را به بیمارستان منتقل کردند تا سوختگی شدیدی که برای پای او ایجاد شده بود مداوا شود.

 این نخستین باری نبوده که گوشی هوشمند آیفون اپل بدون اتصال به جریان برق منفجر شود. پیش از این نیز یک رایانه لوحی iPad در نوامبر گذشته در فروشگاه Canberra Vodafone مالزی منفجر شد.

گزارش دیگری که از منابع خبری چین در اوایل سال 2013 میلادی منتشر کردند نشان می‌داد که یک خانم پس از مکالمه صوتی 40 دقیقه‌ای با هوشمند آیفون 5، با انفجار گوشی خود مواجه شده و تکه‌های گوشی مانند گلوله از داخل نمایشگر به بیرون پرتاب شده است.

 مرکز خبری News.com.au برای دریافت اطلاعات بیشتر با شرکت اپل تماس گرفته که البته هنوز خبری دریافت نکرده است.

 

اخبار ,اخبار علمی ,گوشی هوشمند آیفون اپل

اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
انفجار TNT در مدرسه که منجر به مرگ 1 دانش آموز شد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"گوشی اپل" دانش آموز 15 ساله دردسر ساز شد/ 4 زورگیر غرب پایتخت را شناسایی کنید + عکس



 

.......

چهار جوان که با همکاری یکدیگر با تهدید چاقو اقدام به زورگیری و گردنبند قاپی در محدوده غرب پایتخت می‌کردند، توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ شکار شدند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پی وقوع سرقت های مشابه به شیوه زورگیری توسط سرنشینان یک یا دو دستگاه موتورسیکلت های طرح هوندا 125 که سارقین با تهدید چاقو و قمه ، به شیوه تک موتور ( یک یا دو نفره ) و یا دو موتور ( سه یا چهار نفر ) اقدام به زورگیری از شهروندان در مناطق غرب و شمال غرب تهران می کردند ، موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شناسایی محل های سرقت :
با شناسایی تعدادی از مالباختگان که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بودند ، دهها محل وقوع سرقت در اشرفی اصفهانی ، باغ فیض ، پونک ، آریاشهر ، گیشا ، مرزداران ، بلوار فردوس و ... شناسایی و از مالباختگان جهت حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت بعمل آورده شد .

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در ساعت 13:00 مورخه 12/11/1393 در بلوار مرزداران ، چهار نفر با دو موتروسیکلت به سمت من حمله ور شده و با تهدید چاقو اقدام به سرقت گردنبند من کردند ؛ در حین گردنبندقاپی ، سارقین بنده را به فاصله چند متر بر روی زمین کشیدند و پس از پاره شدن گردنبند و سرقت آن ، به سرعت از محل فرار کردند .

مالباخته ای دیگر نیز که تنها 15 سال سن داشت و بهمراه پدر خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی مراجعه کرده بود نیز با اشاره به زورگیری تلفن همراهش به کارآگاهان گفت : " در ساعت 17:00 مورخه 30/7/1393 در حال مراجعه به کلاس زبان در بلوار فردوس بودم که یک موتورسیکلت با دو سرنشین در مقابل من توقف کرد و سرنشینان آن با تهدید چاقو اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه اپل بنده به ارزش 2 میلیون و 400 هزار تومان کردند " ؛ در ادامه و زمانیکه کارآگاهان از مالباخته و پدرش سؤال کردند که چه لزومی داشته که پسری 15 ساله ، یک گوشی تلفن همراه به ارزش 2 میلیون و 400 هزار تومان بهمراه خود داشته باشد ، پدر و پسر تنها سکوت کردند و نهایتا پدر مالباخته عنوان داشت : به اصرار پسرم مبنی بر اینکه یک بازی ( Game ) وجود دارد که تنها بر روی گوشی های مدل جدید اپل قابلیت اجرا دارد ، مجبور شدم تا این گوشی را برای او خریداری کنم " !.

دستگیری چهار عضو گروه زورگیری :
با آغاز اقدامات پلیسی ، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی موفق به شناسایی دو برادر بنام های "بهزاد" و "بهروز" (25 و 26 ساله) شدند که بهمراه دو نفر دیگر از دوستان و بچه محل های خود بنام های "فرشاد" (20 ساله) و محمد (22 ساله) در منطقه اسلامشهر ، اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقین زورگیر کرده ، با موتورسیکلت به تهران مراجعه و پس از انجام عمده سرقت های خود در مناطق "غرب" و "شمال غرب" و "جنوب غرب" ، بلافاصله از تهران خارج و به اسلامشهر باز می گردند .

با شناسایی تصور اعضای این گروه از  سارقین از سوی مالباختگان ، هماهنگی های قضایی با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و هر چهار متهم در مورخه 05/12/1393 دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

اعتراف به دهها فقره سرقت و زورگیری :
سارقین پی از مواجه حضوری با دهها به ناچار لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره سرقت به شیوه گردنبندقاپی ، موبایل قاپی ، سرقت های مقرون به آزار ( سرقت های به عنف ) منجر به جرح تعدادی از شکات و همچنین زورگیری بهش یوه ایجاد تصادف ساختگی با خودرو مالباختگان اعتراف کردند . 

 

اخبار,اخبارحوادث, زورگیری


سرهنگ کارآگاه داوود مرادی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف هر چهار متهم به سرقت های متعدد در سطح شهر تهران بویژه در مناطق غرب و همچنین شناسایی متهمین از سوی دهها مالباخته و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر چهار متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه نمایند " .


 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر نگاران