دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

امگا 3 از افسردگی جلوگیری می‌كند



 

 

 

 امگا 3 از افسردگی جلوگیری می‌كند

 

فارس: یك كارشناس تغذیه گفت: مصرف امگا 3 در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود برخی افسردگی‌ها موثراست.

محمد هاشمی با تأكید بر اصلاح برنامه غذایی در سبد خانوار اظهار داشت: اصلاح شیوه‌های زندگی شامل اصلاح رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های منظم بدنی، نقش موثری در پیشگیری از بیماری‌های‌ بسیار دارد.

وی افزود: تحقیقات علمی نشان می‌دهد كه با اصلاح رژیم غذایی افراد می‌توانند وضعیت روحی و روانی خود را بهبود بخشند كه از جمله آن تاثیر مثبت استفاده از منابع امگا 3 بر روی سیستم اعصاب است.

هاشمی در ادامه با اشاره به تاثیر مصرف امگا 3 در سلامت بدن گفت:‌ امگا 3 در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، عروقی، سرطان و بیماری‌های التهابی مفاصل نیز نقش بسزایی دارد.

وی با تأكید بر اینكه امگا 3 نقش مهمی در سلامت انسان دارد، گفت: امگا 3 باعث تنظیم تعادل فشار خون می‌شود و چربی‌های نامطلوب خون را پایین می‌آورد.

این متخصص تغذیه خاطرنشان كرد: افرادی كه مقدار زیادی روغن ماهی و سایر اسیدهای چرب امگا 3 مصرف می‌كنند كمتر در معرض خطر سرطان روده بزرگ هستند.

وی با بیان اینكه مصرف مكمل می‌تواند با سرطان مبارزه كند، گفت: مصرف امگا3، خطر سكته‌های قلبی را نسبت به رژیم‌های كلاسیك مخصوص بیماران قلبی كه فاقد چربی بوده‌اند، كاهش می‌دهد.

هاشمی با بیان اینكه ماهی مهم‌ترین منبع امگا3 است، گفت: بنابراین ماهی باید بیشتر خورده شود، ماهی‌های چرب غنی‌ترین منابع امگا3 هستند و خوب است كه در هفته 2 تا 3 بار مصرف شوند.

وی ادامه داد: ماهی‌هایی كه در دریا پرورش پیدا می‌كنند، حاوی امگا 3 بیشتری هستند.

هاشمی همچنین اضافه كرد: تخم‌مرغ‌های حاوی امگا 3 غنی‌تر از تخم مرغ‌های معمولی است، زیرا مرغ‌هایی كه این تخم‌ها را می‌گذارند، با دانه‌های كتان با امگا3 فراوان، تغذیه می‌شوند.

وی با تأكید بر اینكه جنین در سه ماهه سوم بارداری برای تكامل مغز، سیستم عصبی و شبكیه نیاز به EPA و DHA دارد، گفت: برهمین اساس لازم است تا مادران حتی هنگام تصمیم به باردار شدن برای مصرف فرآورده‌های غذایی حاوی امگا 3 تشویق شوند تا ذخائر امگا 3 بدن آنها تكافوی نیازهای جنین را داشته باشد.

هاشمی تصریح كرد: نتایج بررسی‌های متعدد نشان داده است كه تكامل سیستم مغز و اعصاب، مهارت‌های گفتاری، رفتاری، دید چشم و بهره‌هوشی در فرزندان مادران تغذیه شده با امگا 3 در دوران بارداری و شیردهی بسیار سریع‌تر و صحیح‌تر انجام پذیرفته است.... / تحلیل :عصر ایران


ویدیو مرتبط :
‫چگونه بفهمیم که افسردگی داریم و دلایل افسردگی چیست ؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امگا 3 در دوران بارداری خطر افسردگی را کاهش می‌دهد


حتی اگر ماهی و میگو دوست ندارید سعی کنید پس از بارداری خوردن این مواد غذایی را فراموش نکنید، چون خوردن غذاهای غنی از امگا3 مانند ماهی، میگو و سایرغذاهای دریایی، در دوران بارداری به پیشگیری از افسردگی پس از زایمان کمک می‌کند.




حتی اگر ماهی و میگو دوست ندارید سعی کنید پس از بارداری خوردن این مواد غذایی را فراموش نکنید، چون خوردن غذاهای غنی از امگا3 مانند ماهی، میگو و سایرغذاهای دریایی، در دوران بارداری به پیشگیری از افسردگی پس از زایمان کمک می‌کند. اگر چه مصرف ماهی و غذاهای دریایی در بارداری به علت آلودگی ماهی‌ها با جیوه باید با احتیاط باشد، اما علائم افسردگی و غم پس از زایمان با خوردن این غذاها و مکمل‌های امگا 3 کمتر می‌شود.

بی‌خوابی، نداشتن تعادل روحی، احساس خستگی و ضعف بیش از حد، از علائم این غم هستند که ممکن است خود به خود بهبود پیدا کرده یا طولانی شده و تبدیل به افسردگی شود. در این حالت مادر نیاز به مراجعه پزشکی داشته و ممکن است به درمان دارویی نیاز داشته باشد. شدت افسردگی از غم بیشتر است و دراین حالت مادر نه تنها ناامید و بی‌خواب است بلکه احساس گناه می‌کند و ممکن است دچار گیجی و اختلالات خوردن شده و از پس کارهای روزانه خود برنیاید.

افکار خودکشی هم از دیگر علائم افسردگی پس از زایمان است. لازم است بدانید زنانی که در خانواده‌شان سابقه ابتلا به افسردگی پس از زایمان وجود دارد بیشتر احتمال دارد دچار این مشکل شوند. پس بهتر است این خانم‌ها با توجه بیشتری از غذاهای دریایی، گردو و مکمل‌های امگا3 استفاده کنند تا خودشان کمتر در معرض خطر باشند و جنین‌شان هم رشد و تکامل خوبی داشته باشد. هر چه باشد این کپسول‌های بدمزه روغن ماهی از داروهای ضد افسردگی بهترند.