دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ال جی نکسوس 4 رسما معرفی گردید



معرفی ال جی نکسوس 4

شاید طوفان Sandy که اکنون امریکا را در می نوردد باعث شد که گوگل مراسم خود در نیویورک را کنسل نماید ولی نتوانست جلوی معرفی نکسوس ۴ را بگیرد. اطلاعاتی درباره آن قبلا به بیرون درز کرده بود ولی بگذارید برای آخرین بار مشخصات آن را بررسی کنیم. به هر حال قسمت هایی از آن ناشناخته مانده بود.

 

ال جی نکسوس ۴ دارای یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی از نوع True HD IPS Plus با رزولوشن WXGA 1280*768 می باشد که نسبت تصویر در آن ۱۵:۹ خواهد بود. قدرت آن توسط یک چیپ ست Snapdragon S4 Pro با ۴ هسته ۱.۵ گیگاهرتزی Krait ، دو گیگابایت رم و جی پی یو Adreno 320 تامین خواهد شد.

 

نسخه اندروید آن ۴.۲ جیلی بین می باشد، پس خبری از Lime Pie نیست. در هنگام انتخاب این اسمارتفون ۲ حافظه ۸ و ۱۶ گیگابایتی وجود خواهد داشت. دقت کنید که درگاه کارت حافظه microSD وجود ندارد پس متناسب با نیاز خود اقدام به خرید نمایید.

 

دوربین پشتی آن از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی می باشد و دارای یک امکان جذاب به نام Photo Sphere است که تقریبا شبیه به امکان عکسبرداری پانوراما می باشد با این تفاوت که این امکان در هر جهتی امکانپذیر خواهد بود. عکسبرداری در جهت راست و چپ، بالا به پایین و یا هر جهت دیگری.

 

اندازه این اسمارتفون به صورت ۱۳۳.۹ * ۶۸.۷ * ۹.۱ میلیمتر خواهد بود و ۱۳۹ گرم وزن خواهد داشت. باتری آن ۲۱۰۰ میلی آمپر می باشد که برای ۱۵،۳ ساعت مکالمه و ۳۹۰ ساعت آماده باش کافی است. امکان شارژ بیسیم نیز وجود دارد.

 

ال جی نکسوس ۴ از ارتباط LTE پشتیبانی نخواهد نمود و از ۱۳ نوامبر در US، UK، Canada، Germany، France، Spain و Australia برای فروش عرضه می گردد. اواخر نوامبر در مناطق بیشتری مانند خاورمیانه نیز برای فروش عرضه می گردد.

 

قیمت نسخه آنلاک با ۸ گیگابایت حافظه ۲۹۹ دلار و با ۱۶ گیگابایت حافظه ۳۴۹ دلار تعیین شده است./

 

منبع: pcwar.com


ویدیو مرتبط :
نکسوس 5X ال جی رسما معرفی شد. فقط 379 دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ال جی G5 رسما معرفی شد +عکس


ال جی امسال با دست پر به بارسلون آمده و می خواهد بار دیگر نگاه ها را به سوی خود خیره سازد. این شرکت نوآور در روزی که نامش را «روز G5» گذاشته بالاخره از همین تلفن هوشمند پرده برداشت.

وب‌سایت دیجیاتو - امیر مستکین: ال جی امسال با دست پر به بارسلون آمده و می خواهد بار دیگر نگاه ها را به سوی خود خیره سازد. این شرکت نوآور در روزی که نامش را «روز G5» گذاشته بالاخره از همین تلفن هوشمند پرده برداشت.

البته نکته اینجاست که طراحی موبایل یاد شده برای مان تا حد زیادی آشناست. اما بدون هیچ حاشیه دیگری، بیایید به بخش های مختلف پرچمدار جدید ال جی بپردازیم.

طراحی

ال جی G5 رسما معرفی شد +عکس

این محصول به طور کلی باز-طراحی شده و ال جی در این میان تمام تلاش خود را کرده تا پرچمدار جدیدش، شباهتی به نمونه های قبلی نداشته باشد. بخش پشتی دستگاه از فلز ساخته شده در حالی که قسمت روی آن را شیشه تشکیل داده و البته، نباید طراحی «ماژولار» آن را نیز از یاد برد.

کلید پاور دستگاه همچنان در پشت آن قرار دارد و با سنسور اثر انگشت ادغام گشته اما کلید های کم و زیاد کردن دستگاه، به کنار آن آمده اند. ال جی خبر می دهد که این موبایل را در رنگ های نقره ای، خاکستری، صورتی و طلایی به دست کاربران خواهد رساند.

اما برگردیم به سراغ لغت «ماژولار». احتمالا در تصویر فوق این بخش نیز نظر شما را به خود جلب کرده است. بخش پایینی دستگاه قابل باز شدن بوده و از طریق آن می توانید کارت حافظه و باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری را تعویض کنید.

نمایشگر

ال جی G5 رسما معرفی شد +عکس

برای سومین بار پیاپی است که ال جی در پرچمدار خود از نمایشگر با کیفیت Quad-HD بهره می گیرد. شاید جالب باشد بدانید که این بار اندازه نمایشگر کمی کوچک تر شده و به ۵.۳ اینچ رسیده. موبایل های G3 و G4 دارای نمایشگرهای ۵.۵ اینچی بودند.

لازم به ذکر است که ال جی یک بار دیگر از پنل IPS-LCD بهره گرفته و اتفاقا قابلیت Always On – همیشه فعال را نیز در آن جای داده است. نمایشگر همیشه روشن ال جی جی ۵، به نوعی طراحی شده تا همیشه اطلاعات مورد نیاز و ساده را در اختیارتان قرار دهد. این اطلاعات شامل میزان باتری باقی مانده، ساعت و نوتیفیکیشن های مختلف هستند.

LG می گوید که این قابلیت در هر ساعت ۰.۸ درصد از کل باتری دستگاه را مصرف خواهد کرد. شرکت سازنده همچنین خبر می دهد که نور نمایشگر دستگاه به ۸۵۰ نیت می رسد که رقمی عالی محسوب می شود و کاربر می تواند زیر نور مستقیم خورشید، نوشته های درون آن را مطالعه کند.

نرم افزار و رابط کاربری
جی ۵ از اندروید ۶.۰.۱ مارشملو استفاده می کند که البته به رابط کاربری ال جی مزین شده است. اگر با موبایل های جی ۳ و جی ۴ به لحاظ نرم افزاری آشنایی داشته باشید، تفاوت خاصی در رابط کاربری این موبایل حس نخواهید کرد.

البته نکته کاملا مشهود، این است که ال جی در جی ۵ منوی ورود به بخش اپلیکیشن ها را کاملا حذف کرده و حالا رابط کاربری جی ۵ کمی تا قسمتی شبیه به iOS و موبایل های اپل شده است. اکنون زمانی که موبایل خود را باز کنید، به راحتی به همه چیز دسترسی دارید.

سخت افزار

ال جی G5 رسما معرفی شد +عکس

اما می رسیم به جالب ترین بخش ماجرا.

سال گذشته ال جی از اسنپدراگون ۸۱۰ برای پرچمدار خود بهره نگرفت اما امسال کمپانی کره ای به سراغ آخرین دستاورد کوالکام به نام اسنپدراگون ۸۲۰ رفته است. این چیپست دارای پردازنده ای با ۴ هسته سفارشی شده ی ۶۴ بیتی است و پردازنده گرافیکی آن نیز آدرنو ۵۳۰ نام دارد.

از سوی دیگر ال جی ۴ گیگابایت رم LPDDR4 در این موبایل قرار داده و حداقل حافظه داخلی آن نیز ۳۲ گیگابایت UFS است. در قیاس با G4 و اسنپدراگون ۸۰۸، موبایل جدید ال جی واقعا پر سرعت تر شده و مصرف انرژی اش نیز بهینه گشته.

به لطف آخرین نسل از چیپست های کوالکام، قابلیت شارژ سریع یا Quick Charge 3.0 نیز در این موبایل وجود دارد و ال جی، USB-C را به عنوان پورت اصلی دستگاه انتخاب کرده است.

دوربین

در ال جی جی ۵ دو دوربین قرار گرفته که یکی ۸ و دیگری ۱۶ مگاپیکسلی هستند. لنز دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، دارای زاویه دید ۷۸ درجه است و نمونه ۸ مگاپیکسلی نیز از لنزی ۱۳۵ درجه بهره می برد. این لنز ها، ۱.۷ بار از لنز های مورد استفاده در موبایل های هوشمند بازتر هستند. این میزان، حتی از زاویه دید انسان نیز ۱۵ درجه واید تر است.

همین موضوع جی ۵ را تبدیل می کند به یکی از بهترین موبایل ها برای ثبت منظره ها و البته جای دادن افراد بیشتری در یک تصویر.