دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

افزایش جذب ویتامین D با روزی 30 دقیقه پیاده روی



 

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: آپارتمان‌نشینی و تغییر شیوه زندگی موجب شده 80 درصد ایرانی‌ها با كمبود و یتامین D مواجه شوند.

دكتر بهمن قادریان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، گفت: كمبود ویتامین D مشكلاتی مانند پوكی استخوان را برای افراد ایجاد می‌كند. این ویتامین تاثیر بسیاری در فرایند استخوان‌سازی دارد و در صورت كمبود آن در بدن، احتمال ابتلا به پوكی استخوان افزایش می‌یابد.

وی، ایجاد اختلال در رشد كودكان و ابتلا به بیماری‌های قلبی -عروقی را از دیگر عوارض كمبود ویتامین D در بدن عنوان كرد و گفت: ویتامین D از طریق مواد غذایی جذب بدن می‌شود. منبع اصلی این ویتامین نیز لبنیات است. مصرف روزانه 200 تا 600 واحد از انواع مواد غذایی حاوی ویتامین D توصیه می‌شود. این ویتامین در انواع گوشت‌ها، مخصوصا گوشت آبزیان وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب موجب افزایش جذب ویتامین D در بدن می‌شود و در صورتی كه اختلالی در جذب این ویتامین باشد، از این طریق رفع می‌شود.

این متخصص غدد ادامه داد: 80 درصد ایرانی‌ها و ساكنان كشورهای جنوب‌غرب آسیا با كمبود ویتامین D مواجه‌ هستند. تغییر شیوه زندگی و افزایش آپارتمان‌نشینی از عوامل موثر در كمبود این ویتامین در بدن ایرانی‌ها است.

وی گفت: به افرادی كه كمتر در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرند، مخصوصا زنان توصیه می‌شود روزانه نیم ساعت در نور آفتاب پیاده‌روی داشته باشند تا ویتامین‌های وارد شده به بدن، جذب شوند..... / تحلیل : عصر ایران


ویدیو مرتبط :
‫جذب ویتامین دی دکتر فرهاد نصر چیمه Vit D Absorption Dr Farhad Nasr Chimeh‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش ضربان قلب با مصرف بیش از حد ویتامین D



 

 

ویتامین‌ D, عوارض ویتامین‌ D

 

 

یافته های یك پژوهش جدید نشان می دهد: افزایش بیش از حد ویتامین D موجب سریع تر شدن ضربان قلب و اختلال در ریتم آن می شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه مرکزی، هنگامی که صحبت از قلب می شود، ویتامین D می تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند.

دانشمندان آمریکایی تاثیر میزان کم این ویتامین را بر روی قلب شناخته بودند، اما پژوهش جدید نشان می دهد میزان بیش از حد نرمال این ویتامین موجب سریع تر شدن ضربان قلب و اختلال در ریتم آن می شود که «فیبریلاسیون دهلیزی» (atrial fibrillation) نامیده می شود.

این پژوهش كه بر روی ۱۳۲ هزار بیمار در ایالت «یوتا» در آمریکا انجام شده نشان داد: خطر پیشرفت این بیماری در افرادی که میزان ویتامین D در خون آنها بالاست، تا سه برابر افزایش می یابد.

یکی از پژوهشگران در این باره گفت: افزایش سطح ویتامین D در بدن به علت مصرف مکمل های این ویتامین روی می دهد. با این حال چون میزان جذب این ویتامین در افراد مختلف متفاوت است، برای اندازه گیری میزان دقیق آن در خون افراد، باید آزمایش هایی انجام شود..... /  خبرگزارى ایسنا