دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اطلاعات شخصی خود را از دست ندهید



 

آموزش کامپیوتر, ترفند کامپیوتر

نرم‌افزارها و روش‌های مختلفی برای تهیه نسخه پشتیبان از پوشه‌ها، فایل‌ها، درایوها و حتی كل هارد‌دیسك و سیستم‌عامل رایانه وجود دارد؛ اما وقتی بخواهید از موارد خاصی نسخه پشتیبان تهیه كنید با مشكلات زیادی روبه‌رو خواهید شد. فرض كنید سیستم‌عامل ویندوز را در درایو C از هارد‌دیسك رایانه نصب كرده‌ و تمامی فایل‌ها و اطلاعات خود را نیز در درایوهای دیگر ذخیره كرده‌اید.

در چنین شرایطی اگر بخواهید ویندوز جدیدی را روی رایانه نصب كنید، حذف اطلاعات ذخیره‌شده در درایو C مشكلی را دربرنخواهد داشت، اما ناگهان به‌خاطر می‌آورید كه ایمیل‌های ذخیره‌شده در نرم‌افزارهای مختلفی همچون اوت‌لوك، سایت‌های مورد علاقه ذخیره‌شده در مرورگر اینترنت اكسپلورر، پلاگین‌های نصب‌شده روی مرورگر فایرفاكس و حتی پوشه My Document شامل اطلاعاتی بوده ‌است كه تهیه نسخه پشتیبان از آنها را فراموش كرده‌اید! در این شرایط چنانچه حواستان به تمام این موارد باشد مشكلات زیادی را پیش‌رو خواهید داشت؛ چرا كه تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات هر یك از این برنامه‌ها به روش خاصی صورت می‌گیرد و انجام آن برای همه كاربران مقدور نیست.

با توجه به این مشكل، این هفته قصد داریم نرم‌افزاری را به شما معرفی كنیم كه با ابزار و روش كار منحصربه‌فرد خود شما را قادر می‌سازد تا با یك كلیك ساده، از اطلاعات ذخیره‌شده در بسیاری از نرم‌افزارهای اینچنینی نسخه پشتیبان تهیه كنید.

دستیار موارد خاص
نرم‌افزار قدرتمند Backup8 شما را قادر می‌سازد براحتی و با چند كلیك ساده، اطلاعات شخصی و تنظیمات ذخیره‌شده در نرم‌افزارهای موردنظرتان را پیدا كرده و نسخه پشتیبان تمامی این اطلاعات را به‌صورت یكپارچه در یك فایل فشرده ایجاد كنید.
پیام‌ها، فهرست مخاطبان، پلاگین‌های نصب‌شده روی مرورگرها، تنظیمات رجیستری، سایت‌های مورد علاقه و... از جمله مواردی است كه به كمك این برنامه می‌توانید براحتی نسخه پشتیبان آنها را تهیه كنید و پس از آن، عملیات به‌روزرسانی سیستم‌عامل، انتقال اطلاعات از رایانه‌ای به رایانه دیگر و حتی نصب مجدد ویندوز و انتقال اطلاعات به ویندوز جدید را بسادگی به‌انجام برسانید.

پوشه‌های متفرقه را فراموش نكنید!
درست است كه این نرم‌افزار همچون بسیاری از نرم‌افزارهای پشتیبان‌گیری، برای تهیه نسخه پشتیبان از تمامی اطلاعات ذخیره‌شده در سیستم‌عامل و بازگردانی سیستم‌عامل رایانه مفید نیست اما همان‌طور كه گفتیم، قابلیت تولید فایل‌های پشتیبان ایجاد‌شده توسط این نرم‌افزار نیز در هیچ‌كدام از نرم‌افزارهای مشابه وجود ندارد و فقط این نرم‌افزار قابلیت تهیه نسخه پشتیبان از این اطلاعات را به‌طور ویژه در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌ها و پوشه‌های مختلف نیز از جمله امكاناتی است كه این نرم‌افزار در خود جای داده است تا به‌كمك آن بتوانید از بخش‌های مختلف هارد‌دیسك از جمله پوشه My Document كه شامل بسیاری از اطلاعات شخصی كاربران است، نسخه پشتیبان تهیه كنید. همچنین به‌كمك این برنامه می‌توانید براحتی از بخش‌های مختلف رجیستری ویندوز نیز نسخه‌های پشتیبان موردنظرتان را ایجاد كنید تا در مواقع لزوم نسبت به بازگردانی آنها روی سیستم‌عامل اقدام كنید.

آموزش کامپیوتر, ترفند کامپیوتر

تمركز روی ایمیل‌ها و مرورگرها
با گسترش استفاده كاربران از رایانه و افزایش سطح دسترسی به شبكه جهانی اینترنت، بسیاری از مكاتبات كاربران توسط سرویس‌های پست الكترونیك (ایمیل) صورت می‌گیرد و در اختیار داشتن آرشیو ایمیل‌های ارسال‌شده و دریافت‌شده برای بسیاری از كاربران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نرم‌افزارهای مختلفی برای مدیریت صندوق پست الكترونیك كاربران ایجاد‌شده است كه Outlook ,Windows Mail ,Incredimail Thunderbird و... از جمله این نرم‌افزارها به‌شمار می‌رود. باتوجه به اهمیت آرشیو پیام‌های ذخیره‌شده در این نرم‌افزارها، تمركز اصلی نرم‌افزار Backup8نیز در پشتیبان‌گیری از اطلاعات ذخیره‌شده در این نرم‌افزارها صورت گرفته و بسیاری از نرم‌افزارهای پشتیبانی‌شده توسط این ابزار پشتیبان‌گیری شامل این گروه از نرم‌افزارها می‌شود كه برخی از آنها عبارت است:

Outlook 2003-2010: پشتیبان‌گیری از تمامی اطلاعات ذخیره‌شده در نرم‌افزار
Windows Mail : پشتیبان‌گیری از آرشیو پیام‌ها
Windows Live Mail : پشتیبان‌گیری از تمامی پیام‌ها و تنظیمات
Incredimail : پشتیبان‌گیری از آرشیو پیام‌ها و تنظیمات نرم‌افزار
Firefox : پشتیبان‌گیری از تنظیمات، فهرست سایت‌های مورد علاقه و...
Thunderbird : پشتیبان‌گیری از تنظیمات و آرشیو پیام‌ها
Becky : پشتیبان‌گیری از تنظیمات و آرشیو پیام‌ها
The Bat : پشتیبان‌گیری از تنظیمات و آرشیو پیام‌ها
Foxmail : پشتیبان‌گیری از تنظیمات و آرشیو پیام‌ها
My Documents : پشتیبان‌گیری از تمامی اطلاعات ذخیره‌شده در پوشه My Document
Chrome : پشتیبان‌گیری از همه اطلاعات شخصی، تنظیمات و پلاگین‌ها
Safari : پشتیبان‌گیری از همه اطلاعات شخصی، تنظیمات و پلاگین‌ها

پشتیبان‌گیری سر وقت
پس از نصب نرم‌افزار Backup8 و فعال‌سازی قابلیت اجرا در زمان مشخص می‌توانید در بازه‌های زمانی معین‌شده عملیات ایجاد نسخه‌های پشتیبان را به‌صورت خودكار به اجرا درآورید. پشتیبان‌گیری به‌صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه از جمله بازه‌های زمانی در نظر گرفته‌شده در این بخش است.

بازگردانی آسان
یكی از مهم‌ترین بخش‌های قابل توجه در نرم‌افزارهای ایجاد نسخه‌های پشتیبان از اطلاعات، بخش بازگردانی اطلاعات در آنهاست. بازگردانی اطلاعات در این نرم‌افزار از روش كار بسیار ساده‌ای برخوردار است و نمایشگر داخلی آرشیوها نیز شما را قادر می‌سازد براحتی و پیش از بازگردانی اطلاعات، محتوای آرشیو‌های اطلاعاتی ایجاد‌شده را مشاهده و اطلاعات موردنظرتان را از درون آن استخراج كنید. این نرم‌افزار در نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌عامل‌های ویندوز 2003 تا ویندوز 8 قابل اجراست و می‌توانید نسخه محدود آن را با حجمی حدود 5/3 مگابایت از لینك زیر دانلود كنید:

http://www.staticbackup.com/backup8/backup8.exe


منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
اطلاعات شخصی انگلیسی ها زیر دست هکر ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکار لحظه ها را از دست ندهید