اسکلت این دایناسور دانشمندان دنیا را شوکه کرد + تصاویر

اخبار علمی - اسکلت این دایناسور دانشمندان دنیا را شوکه کرد + تصاویر

یک اسکلت دایناسور که جزو نمونه‌های بسیار کامل با ۸۵ درصد اجزای اسکلتی کشف شده است، باعث تعجب و حیرت پژوهشگران علم دیرینه‌شناسی شده است.

یک اسکلت دایناسور از دسته استگوزاروس برای نمایش در موزه تاریخ طبیعی لندن به روی صحنه آمده است.

اخبار,اخبار علمی,اسکلت دایناسور

گفتنی است، این دایناسور ۱۵۰ میلیون ساله است و جز نمونه‌های کامل به لحاظ وجود اکثر قسمت‌های استخوانی در بدن خود است. بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان با استفاده از اشعه X-rayed استخوان‌های این دایناسور را اسکن کرده و از آن یک مدل کامپیوتری مرجع تولید کرده‌اند.

اخبار,اخبار علمی,اسکلت دایناسور

آن‌ها در نظر دارند با استفاده از این مدل شبیه سازی شده به محاسبه وزن دایناسور، عادات، نوع حرکت، شیوه غذا خوردن و حتی چگونگی حمله و دفاع از خود جانور بپردازند.

اخبار,اخبار علمی,اسکلت دایناسور

تکمیل بودن نسخه استخوانی این دایناسور باعث بهت و حیرت کار‌شناسان شده است و به آن‌ها اجازه داده است که یک دایناسور شبیه سازی شده بسیار دقیق طراحی کنند.

اخبار,اخبار علمی,اسکلت دایناسور

این دایناسور در منطقه وایومینگ ایالات متحده کشف شده است که به طور یقین منطقه‌ای بوده که در آنجا زندگی می‌کرده است.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

کشف بقایای اسکلت دایناسور‌های پردار در مازندران

اسکلت ترسناک‌ترین اژدهای دنیا کشف شد + تصاویر

اخبار گوناگون - اسکلت ترسناک‌ترین اژدهای دنیا کشف شد + تصاویر

کارشناسان در یک کشف حیرت‌انگیز اسکلت یک اژدهای باستانی را سرانجام پیدا کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران سرانجام موفق به پیدا کردن اسکلت بزرگترین دایناسور دنیا شدند که ظاهری شبیه به اژدهای باستانی دارد.

اخبار,اخبار گوناگون,اسکلت ترسناک‌ترین اژدهای دنیا

گفتنی است، این فسیل که در استان لیائونینگ کشور چین پیدا شده است، دارای چهار بال مختلف است که دو بال اصلی و دو بال بر روی پاهایش دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان اعتقاد دارند این پرنده یک متری که وزنی حدود چهار کیلوگرم داشته است در حدود 125 میلیون سال پیش زندگی می‌کرده و بزرگترین دایناسور کشف شده تا به حال از نوع خود بوده است.

اخبار,اخبار گوناگون,اسکلت ترسناک‌ترین اژدهای دنیا

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این پرنده، بزرگ بودن بال‌های آن به نسبت بدن آن است که سبب حیرت و شگفتی دیرینه شناسان شده است.

کارشناسان دانشگاه استونی بروک شهر نیویورک ایالات متحده مجری این طرح کاوش بوده‌اند و حال در نظر دارند این فسیل اژدها شکل را به موزه منتقل نمایند.

اخبارگوناگون - باشگاه خبرنگاران