دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

استفاده از عینک هوشمند به عنوان عصای دست مجریان قانون و ماموران امداد رسان



عینک گوگل,عینک هوشمند گوگل,موارد استفاده از عینک گوگل

 استفاده از عینک هوشمند به عنوان عصای دست مجریان قانون و ماموران امداد رسان
یک کمپانی از ایالت کنتیکت ایالات متحده، طرحی را پیشنهاد کرده که به نظر می‌رسد بتواند به انجام امور قانونی و امداد و نجات کمک شایانی کند: استفاده از عینک گوگل برای ماموران پلیس، آتش‌نشانان و واحدهای امدادی در زمان وقوع مخاطرات و حوادث.


Mutualink، شرکتی است که در کنفرانس سالیانه APCO 2013 -یک رویداد مربوط به امنیت و حفاظت عمومی- طرح خود را در بدین صورت شرح داد: استفاده از عینک هوشمند گوگل برای ماموران امدادی، به منظور ایجاد ارتباط و دریافت و انتشار اطلاعات حیاتی که در زمان بحران می‌تواند منجر به نجات جان صدها نفر شود.

 

دریافت نقشه زنده‌ی ساختمان، دسترسی به اطلاعات محلی، راه‌های خروج و یا کنترل و استفاده دوربین‌های امنیتی، همگی از جمله مواردی هستند که می‌توانند کار ناجیان را آسان‌تر کرده و کارایی‌شان را افزایش دهد.


استفاده از نسل چهارم ارتباطات مخابراتی، 4G LTE، یک راه ارتباطی سریع و مطمئن است تا افراد پلیس و ماموران آتش‌نشانی، بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به تبادل اطلاعات ضروری و حیاتی بپردازند، آن هم در شرایطی که امکان ایجاد تماس با تلفن میسر نباشد.


استریم زنده‌ی ویدیو از مراحل عملیات و اتفاقاتی که ممکن است خواسته یا ناخواسته روی دهد، می‌تواند منجر به هماهنگی بیشتر شود و فضای گسترده‌تری  را برای مراکز فرماندهی فراهم کند.


در ایالات متحده و به ویژه در مناطق شهری و شلوغ، حوادث می‌توانند بسیار مهیب بوده و تلفات زیادی بر جای گذارند، اما استفاده از دوربین‌های امنیتی و ترافیکی که همگی متصل به یک شبکه واحد هستند، دامنه‌ی دید وسیعی از عمق فاجعه، مناطق آسیب دیده و افراد مجروح به دست می‌دهند، به علاوه مشاهده یک نقشه‌ی سه بعدی از محل به همراه تمامی اطلاعات مورد نیاز، چیزی است که ماموران نجات مدت‌ها در آرزویش بوده‌اند.


البته در ایالات متحده، استفاده از دوربین در عملیات‌های کشف و دستگیری، چند وقتی است که در میان واحدهای پلیس فدرال و حتی ماموران محلی به امری مرسوم تبدیل شده و گزارش‌های تصویری و ویدویی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.


البته در مورد محصولاتی چون گوگل گلس، همچنان بحث‌های حقوقی مختلفی مطرح است. تجاوز به حریم خصوصی افراد یکی از مواردی است که نظرات متفاوتی را به دنبال داشته.

 

یکی از مسئولان قضایی می‌گوید:
استفاده از فناوری‌های پوشیدنی مانند کلاهخودهای مجهز به دوربین یا وسایلی چون گلس برای اهداف قانونی، مثلا تجهیز کردن افراد پلیس مانعی ندارد ولی هنوز به مراحل تایید نهایی و اطمینان کامل نرسیده‌ایم.

جی استنلی، یکی تحلیل‌گر و صاحب نظر در مراجع قانونی می‌گوید:
استفاده از دوربین‌های پوشیدنی نباید مشکلی ایجاد کنند و ماموران عملیاتی و نیروهای میدانی می‌توانند تحت نظارت واحدهای فرماندهی از آن‌ها استفاده کنند. البته به شرطی که دوربین را به میل خود خاموش و روشن نکنند.


احتمالا آینده‌ی دنیای مدرن را همین فناوری‌های پوشیدنی شکل خواهند داد. اما این‌که کی و چگونه به عصر آبی "ترون" پای بگذاریم، قابل پیش‌بینی نیست.

منبع:zoomit.ir


ویدیو مرتبط :
استفاده از عینک های هوشمند در شناسایی سلولهای سرطانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار جنون آمیز "سامان ساندویچی" از دست ماموران کلانتری/ تسلیم شدن در برابر قانون از شدت خستگی



یکی از اراذل سطح جنوب شهر پایتخت که به "سامان ساندویچی" معروف بود در یک عملیات نفسگیر پلیسی توسط ماموران کلانتری دستگیر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، ساعت 19:00 پنجم خردادماه ماموران گشت یگان کلانتری 168سیزده آبان در حین گشت زنی در آدرس 13 آبان، خیابان رشیدی متوجه راننده یک دستگاه پژو 206 سفیدرنگ که  فاقد پلاک بوده شدند و در صدد بررسی موضوع برآمدند.

در ادامه متهم با دیدن واحد گشت متواری شد که سریعا طی هماهنگی با مرکز پیام کلانتری ماموران به تعیقب وی پرداختند.

در طول مسیر خودرو مورد نظر با چند خودرو برخورد و خودروهای پارک شده شهروندان را تخریب کرده و نهایتا در منطقه خزانه مامورین با استفاده از قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک دو تیر هوایی کرده که خودرو در خیابان تختی نرسیده به میدان بهشتی متوقف و متهم ضمن رها نمودن خودرو به صورت پیاده متواری شد و ماموران به صورت پیاده به تعقیب متهم پرداختند.

در نهایت پس از حدود دو کیلومتر تعقیب و گریز نفسگیر ماموران موفق شدند متهم را دستگیر کنند.

متهم پس از دستگیری خود را به هویت "محمد" معرفی کرد  که جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد .

در بررسی به عمل آمده از متهم مشخص شد وی "سامان" معروف به "سامان ساندویچی" یکی از ارازل و اوباش سطح یک و سارقین به نام کامپیوتر خودرو در سطح شهر تهران است که در بازرسی بدنی از وی دو عدد گوشی همراه ، دو عدد سیم کارت و یک قبضه چاقوی 30سانتی کشف گردید و خودرو متهم میز پس از توقیف به پارکینک منتقل شد.

سرگرد اردشیر نادری رییس کلانتری 168سیزده آبان درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: پرونده ای در این خصوص تشکیل و متهم برای تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایمش در اختیار کارآگاهلان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران