دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

استعمارگران مریخ سرانجام دیوانه خواهند شد؟



روانکاوها در مریخ, ماموریت سرنشین‌دار مریخ,کلونی ساکنان ابدی مریخ,

استعمارگران مریخ سرانجام دیوانه خواهند شد؟


کلونی ساکنان ابدی مریخ می‌تواند زمینه مستعدی برای بیماری‌های روانی باشد.

به گزارش ایسنا، سازما‌ن‌های پروازهای فضایی، باراک اوباما و حتی باز آلدرین به طور جدی بحث‌هایی را برای اعزام انسان به سیاره غیرقابل‌سکونت مریخ طی چند دهه‌ آینده مطرح کرده‌اند؛ اما پس از آنکه این استعمارگران به سیاره سرخ برسند، چه رخ خواهد داد؟

شرکت «مارس‌وان» امیدوار است استعمارگری انسانی بر روی سیاره دیگر را به یک واقعیت تبدیل کند و از طریق تلویزیون امکان مشاهده تمامی حرکات افراد اعزام‌شده را به زمینیان بدهد.

اما نشریه گاردین در گزارشی مدعی است ساکنان مریخ علاوه بر رویارویی با انجماد و محیط مملو از گرد و غبار، با بی‌ثباتی روانی در این سیاره روبرو خواهند شد.

انزوای کامل اجتماعی، محدودیت ابدی در زیستگاه ساخته‌شده توسط مارس‌وان، نظارت 24 ساعته از طریق تلویزیون و فقدان خدمات بهداشت روانی موجب خواهد شد اشخاصی که برای زندگی همیشگی بر روی مریخ گزینش شده‌اند، کاملا با مشکل روانی مواجه شوند.

حتی فضانوردانی که می‌دانند سرانجام به خانه خود باز می‌گردند، در خلا تنهای فضا افسرده و مضطرب می‌شوند.

تصور بودن در فضای کوچک به همراه اندک تعدادی انسان دیگر و همچنین تاخیر در مخابره صدا مانع از آن می‌شود که این افراد با زمینیان تماس داشته باشند. آن‌ها همچنین نمی‌توانند آزادانه بر روی توپ غباری برهوت و منجمدکننده این سیاره سفر کنند.

به نوشته گاردین، شرکت مارس‌وان یا پیامدهای استعمارگری در مریخ را نادیده می‌گیرد یا این که قادر به درک آن‌ها نیست. به هر حال، در صورتی که برنامه‌های این مرکز پیش رود، می‌توان انتظار داشت ماموریت سرنشین‌دار مریخ در دهه 2030، «ماموریت نجات مریخ» نامگذاری شود، مگر این که از هم‌اکنون تیمی از روانکاوها به این سیاره اعزام شود./ایسنا

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دژ استعمارگران پرتغالی در جزیره هرمز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مریخ نورد گمشده سرانجام پیدا شد +‌ تصاویر



مریخ نورد‌های زیادی تاکنون در اثر اشتباهات محاسباتی در مسیر خود گم شده‌اند که یکی از آن‌ها مریخ نورد ساخت کشور انگلستان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ کارشناسان به تازگی مریخ نورد گمشده کشور انگلستان به نام Beagle2 را ردیابی و پیدا کرده‌اند.

گفتنی است؛ این مریخ نورد 50 میلیون دلاری ساخت آژانس فضایی انگلستان بوده و حال پس از 11 سال کارشناسان رد آن را شناسایی کرده‌اند.

اخبار,اخبار علمی , مریخ نورد

 
بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ این مریخ نورد قرار بود در روز اول ژانویه سال 2003 بر سطح مریخ فرود بیاید.

ماموریت این مریخ نورد بررسی و جستجو برای پیدا کردن نشانه‌هایی از حیات بر سطح سیاره سرخ بوده است.

 

اخبار,اخبار علمی , مریخ نورد

 
آخرین بار سیگنال‌‌های این مریخ نورد در 9 دسامبر 2003 دریافت و از آن پس ارتباط با او قطع شده بود.

این مریخ نورد در ابعاد یک چتر ساخته شده و نمونه آزمایشی آن در یک معدن در جنوب کشور انگلستان مورد آزمایش حرکت قرار گرفته بود.

اخبار,اخبار علمی , مریخ نورد


تلسکوپ‌ها و مریخ نورد‌های فراوانی در طول این سال‌ها به جستجوی این مریخ نورد پرداخته‌اند.

کارشناسان امیدوار به دریافت اطلاعات از این مریخ نورد هستند.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران