دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

استعدادیابی در موسیقی با ماده چرب گوش(+عکس)




 اخبار علمی - استعدادیابی در موسیقی با ماده چرب گوش

محققان بر این باورند زمانی که شخصی مهارت جدید را یاد گرفته، حتی پس از توقف تولید میلین، این مهارت حفظ می‌شود. آن‌ها دریافتند این ماده توسط مغز و نخاع در اوایل بزرگسالی تولید می‌شود.

بر اساس پژوهش تازه دانشمندان دانشگاه کالج لندن، موفقیت افراد در استفاده از آلات موسیقی می‌تواند به دلیل وجود نوعی ماده چرب موسوم به میلین بر روی عصب‌های گوششان باشد.

به گزارش ایسنا، محققان دریافته‌اند ماده میلین که از لحاظ الکتریکی عایق است، نقش مهمی در یادگیری مهارت‌های جدید توسط مغز ایفا می‌کند. آن‌ها مدعی‌اند هنگامی که مهارتی مانند نواختن پیانو در بزرگسالی یاد گرفته می‌شود، این ماده باید تولید شود تا فرد مهارت جدید را یاد بگیرد.

میلین، ماده چرب غنی از پروتئین است که عصب‌ها را می‌پوشاند و آن‌ها را عایق می‌کند که این امر باعث افزایش سرعت هدایت پیام‌های الکتریکی در درازای تار عصبی می‌شود.

محققان بر این باورند زمانی که شخصی مهارت جدید را یاد گرفته، حتی پس از توقف تولید میلین، این مهارت حفظ می‌شود. آن‌ها دریافتند این ماده توسط مغز و نخاع در اوایل بزرگسالی تولید می‌شود.

مطالعه موش‌های آزمایشگاهی نشان داد هر بار که در بزرگسالی مهارت جدیدی یاد گرفته می‌شود، ماده میلین جدید باید تولید شود و ساختار ماده سفید مغز در طول فعالیت‌های عملی جدید با افزایش تعداد سلول‌های تولیدکننده میلین تغییر می‌کند.

این کشف در یافتن‌ راه‌هایی برای تحریک و ارتقای یادگیری حائز اهمیت است و جزئیات آن در مجله Science منتشر شد.

اخبار,اخبار علمی, ماده میلین

تصویر الکترونی از میلین

 
 اخبار علمی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
این موسیقی خیلی قشنگه.با اینكه من همیشه رپ گوش میدم ولی این موسیقی روهم گوش میدم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ فجیع نوجوان 14 ساله حین گوش کردن موسیقی+عکس



به گزارش پلیس کنتاکی پسر نوجوان حین گذشتن از روی ریل خط راه آهن متوجه رسیدن قطار نشد و در حادثه ای دلخراش جان باخت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان ،پسر نوجوان 14 ساله حین عبور از روی خط ریل راه آهن قطار باری که از  شهرستان بونی، میسوری به سمت کنتاکی در حرکت بود در حادثه‌ای دلخراش و چند قدمی از منزل مسکونی‌اش جان باخت.
 
بنابر این گزارش این حادثه که اواخر شب رخ داد، راننده قطار باری در حال حرکت با وجود اعلان نتوانست جان نوجوان 14 ساله که سرگرم گوش دادن به موسقی با صدای بلند بود را نجات دهد.



اخبار,اخبارحوادث,مرگ فجیع نوجوان 14 ساله حین گوش کردن موسیقی


توقف و ترمز وحشتناک این قطار پس از برخورد به نوجوان منجر به خارج شدن تمامی ساکنین این منطقه که در چند متری از ریل قطار ساکن بودند، شد.

 این قطار که  هم جهت با حرکت نوجوان 14 ساله در حال حرکت بود، پس از برخورد منجر به متلاشی شدن بدن این نوجوان شد.

به گفته "تام اشبین" سخنگوی پلیس کنتاکی بی‌احیاطی این نوجوان و بی توجهی وی نسبت به تابلوهای هشدار این حادثه دلخراش را منجر شد.

اخبار,اخبارحوادث,مرگ فجیع نوجوان 14 ساله حین گوش کردن موسیقی


پلیس بارها و بارها از ساکنین این مناطق خواسته بود تا با هوشیاری کامل با حفظ فاصله ایمنی از این مسیر عبور کنند.

گفتنی است، این پنجمین باری است که در حادثه مشابه ساکنین این منطقه شاهد از دست دادن اعضای خانواده خود هستند.

 اخبار  حوادث  - باشگاه خبر  نگاران