دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

استرس چه تاثیری بر اندام های مختلف بدن دارد؟



 

استرس,درمان استرس

 

استرس و اضطراب وقتی از حد طبیعی بیشتر شود، برای تمام انسان ها آزار دهنده است و به این خاطر توصیه می شود اگر در كارهای پی در پی و با شتاب روزانه دچار این حالت می شوید با احساسی مثبت یك نفس عمیق بكشید و حس ناخوشایند استرس را با بازدم خود از وجودتان خارج كنید.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، بدن ما مثل یك رادار استرس عمل می كند و وقتی استرس از بین می رود بدن ما آزاد می شود.

در مطلبی كه در سایت كامن سنس منتشر شده، به اختصار به بررسی پیامدهای استرس روی اندام های مختلف بدن پرداخته شده است كه نخستین آنها موهای شما هستند؛

مو: استرس می تواند موجب ریزش مو یا سفید شدن تارهای مو شود.

مغز: استرس از عوامل مهم ایجاد سردردها، بی خوابی، كابوس دیدن، افسردگی، اضطراب، نوسانات خلقی و رفتارهای تنشی است كه البته این موارد تنها اندكی از پیامدهای استرس روی مغز هستند. استرس همچنین موجب احساس سبكی در سر، سرگیجه، دشواری در تمركز و پراكندگی افكار می شود.

دهان: گاهی اوقات زخم های دردناكی كه در دهان ایجاد می شوند به دلیل نوع تغذیه نیستند بلكه می توانند ناشی از استرس باشند. سایر عوارض استرس روی دهان شامل دندان قروچه، قفل شدن فك، خشكی دهان، مشكلات بلعی و لكنت زبان هستند.

عضلات: بدن درد و دردهای عضلانی از معمول ترین شكایات ناشی از استرس بویژه در بین كارمندان ادارات است. دردهای اسپاسمی از شایع ترین عوارض استرس روی عضلات هستند كه برطرف كردن آنها نیاز به استراحت و تغذیه مناسب دارد كه گاهی زندگی پرمشغله حتی اجازه این كار را هم به ما نمی دهد. بعلاوه دردهای مفصلی، ضعف عضلانی و عدم تعادل ماهیچه ای از دیگر عوارض استرس بر عضلات بدن هستند.

قلب و ریه: استرس موجب بروز بیماری های قلبی و فشار خون بالا می شود. آسم و مشكلات تنفسی نیز عوارض استرس روی ریه هستند.

مجاری گوارشی: مشكلات معده ای، تحریك پذیر روده و زخم ها گوارشی از مهمترین اثرات نامطلوب استرس بر بدن هستند.

پوست: استرس هم چنین می تواند موجب بروز بیماریهای پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس شود. علاوه بر اینها تعریق زیاد، خارش، ایجاد بثورات جلدی و عفونت ها از پیامدهای افزایش استرس و اضطراب هستند..... /   یادداشت : خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
استرس با بدن ما چه می کند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استرس تاثیری روی افزایش و کاهش وزن ندارد



 

 

استرس تاثیری روی افزایش و کاهش وزن ندارد

 

با وجود آن‌که بسیاری اعتقاد دارند استرس می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، اما تحقیقات نشان می دهد تاثیر این فاکتور روی وزن انسان‌ها بسیار اندک است.

 

نتایج این مطالعات شگفت‌آور است. در گذشته تصور می‌شد افرادی که دچار استرس هستند بیش‌تر سراغ غذاهای آماده می‌روند و کم‌تر ورزش می‌کنند.

 

زمانی که محققان 32 تحقیق مختلف را که در این زمینه انجام شده بود جمع‌بندی کردند و نتایج آن را در کنار یکدیگر قرار دادند، متوجه شدند ارتباط بین استرس انسان‌ها و افزایش وزنشان در طول چند سال بسیار کم است.

 

به نقل از خبر آنلاین دکتر اندرو استپتو از دانشگاه کالج لندن در انگلستان در این باره به رویترز گفت: بسیاری از مردم فکر می‌کنند در زمان استرس بیش‌تر غذا می‌خورند و سرعت افزایش وزن آن‌ها بیش‌تر می‌شود. اما زمانی که به این نظریه از دیدگاه علمی نگاه کردیم متوجه شدیم این باور چندان درست نیست.

 

البته این بدان معنا نیست که استرس کاملا در این بین بی‌تاثیر است. در برخی انسان‌ها استرس می‌تواند نقش زیادی در افزایش وزن داشته باشد، اما به طور کلی نمی‌توان یک حکم کلی در این بین صادر کرد.

 

برخی انسان‌ها در هنگام مواجهه با استرس غذای خود را افزایش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر در این حالت دست از غذا خوردن می‌کشند. علاوه بر آن انواع مختلفی از استرس که ممکن است مرتبط با کار، رویدادهای زندگی یا اختلافات خانوادگی داشته باشند که هر کدام از آن‌ها تاثیر متفاوتی روی وزن انسان‌ها دارند.

 

در مجموع دانشمندان متوجه شدند در 69 درصد موارد هیچ رابطه مستقیمی بین استرس و افزایش وزن وجود ندارد. در 25 درصد موارد استرس بیش‌تر باعث افزایش وزن می‌شود و در 6 درصد نیز استرس منجر به کاهش وزن می‌شود.

salamatnews.com