دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

از 45 سال به بعد کند ذهن می شویم



 

کند شدن ذهن,راههای بالا بردن حافظه

 

متخصصان مغز و اعصاب در یك بررسی جدید دریافته‌اند خطر تضعیف حافظه و افت سایر عملكردهای مغزی از ابتدای سن 45 سالگی آغاز می‌شود.

 

‌این یافته حاصل یك مطالعه 10 ساله روی بیش از 7000 كارمند دولتی در انگلیس است در حالی كه در بررسی‌های قبلی مطرح شده بود كه تحلیل رفتن حافظه و توان ذهنی انسان تا پیش از سن 60 سالگی آغاز نمی‌شود اما این یافته خلاف اطلاعات قبلی است و سن بروز این ناتوانی‌های ذهنی را تا 45 سالگی كاهش می‌دهد.

 

به نوشته روزنامه بلومبرگ، پیدا كردن سن شروع كاهش توانایی‌های ذهنی و استدلالی و مهارت‌های ادراكی نكته حائز اهمیتی است چون در این صورت با تجویز به موقع و زودهنگام داروهای مناسب می‌توان از پیشرفت این ناراحتی‌ها پیشگیری كرد.

 

این مطالعه حاصل تلاش متخصصان مركز مطالعات همه‌گیرشناسی و بهداشت جمعیت در فرانسه و كالج دانشگاه لندن در گروهی از زنان و مردان 45 تا 49 ساله است.


ویدیو مرتبط :
‫چرا مضطرب می شویم؟ و اضطراب چه اثراتی بر ذهن و جسم ما می گذارد؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی کارنامه فوتبال ایران در سال 2011؛ حرکت از رده 65 تا 45



 

 

بررسی کارنامه فوتبال ایران در سال 2011؛ حرکت از رده 65 تا 45

 

نگاهی به نتایج تیم ملی فوتبال کشورمان در سال 2011 میلادی نشان می دهد عملکرد این تیم در حد قابل قبولی بوده است.

به گزارش جام نیوز، ایران در این سال در مجموع 15 بازی انجام داد که حاصل آن 12 برد، 2 تساوی و تنها یک شکست بود. جالب اینجاست که تنها شکست ایران در مسابقات جام ملت های آسیا برابر کره و در وقت های اضافه رقم خورد.

اما از حیث رقبا نیز 12 بازی ایران با تیم های آسیایی، 2 بازی با تیم های آفریقایی و تنها یک مسابقه در برابر حریفی اروپایی بوده است. همچنین از نظر میزبانی نیز ایران در 5 بازی میزبان بوده، 4 بازی در خانه حریفان انجام داده و مابقی مسابقات خود را در یک کشور بی طرف برگزار کرده است. 4 دیدار از این 15 دیدار دوستانه بوده و بقیه در چارچوب رقابت های رسمی (جام ملت های آسیا و مقدماتی جام جهانی) صورت گرفتند.

تیم ملی کشورمان موفق شد در این سال، تیم های آنگولا، عراق، کره شمالی، امارات، روسیه، ماداگاسکار، مالدیو (2 بار)، اندونزی (2 بار)، فلسطین و بحرین را شکست دهد و مقابل تیم های قطر و بحرین (هر دو در زمین حریفان) به تساوی دست یافت. البته ایران بعد از شکست روسیه در ابوظبی امارات، به مدت 5 ماه و 8 روز هیچ مسابقه ای نداشت تا اینکه در آزادی با ماداگاسکار روبرو شد.

بهترین برد ایران، پیروزی 0-7 برابر فلسطین در یک بازی دوستانه در ورزشگاه آزادی بود، گرچه در بازی های رسمی، برد 0-6 ایران برابر بحرین از همه درخشان تر بوده است. در خارج از خانه نیز بهترین نتیجه ایران به برد 4-1 در مقابل اندونزی برمی گردد، مسابقه ای که آخرین بازی ایران در سال 2011 نیز محسوب می شد.

جواد نکونام با 4 گل زده برترین گلزن ایران بود. جالب اینجاست که ایران تنها در همان تک بازی که برابر کره شکست خورد موفق به گلزنی نشد. همچنین هیچ بازیکنی از ایران در بازی های امسال موفق به هت تریک نشد.

اما اگر نگاهی به رتبه ایران در رده بندی تیم های ملی که هر ماه از سوی فیفامنتشر می شود بیندازیم میبینیم که بهترین رتبه ایران در سال جاری، رتبه 42 جهان بوده که در ماه اکتبر و دقیقا یک هفته بعد از برد 0-6 برابر بحرین بدست آمد. بدترین رتبه ایران نیز رتبه ای بود که در ابتدای سال، یعنی ژانویه اعلام شد و بر طبق آن، ایران در جایگاه 65 جهان قرار گرفت.

جایگاه ایران در جدول فیفا در دوازده ماه اخیر بدین شکل بود (از راست به چپ):

65 ، 44 ، 43، 46 ، 47 ، 50 ، 54 ، 53 ، 50 ، 42 ، 45 و 45

همان طور که مشاهده می شود بیشترین میزان صعود ایران در ماه فوریه بوده که از رتبه 65 به 44 رسید. همین طور رتبه ایران در ماه جولای نسبت به ماه قبلی 4 پله تنزل یافت که بدترین سقوط ایران بود.

اما در بین آسیایی ها، ایران همواره بعد از 3 تیم ژاپن، استرالیا و کره جنوبی در رده چهارم قرار داشت و این ترکیب از ماه فوریه به بعد که ژاپن بالاتر از استرالیا جای گرفت دست نخورده باقی ماند.