دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

از «فرگام» چه خبر؟



اخبار ,اخبار علمی ,وضعیت جسمانی فرگام

 

اخبار علمی - از «فرگام» چه خبر؟

نتایج تازه ترین آزمایش‌ها حاکی از سلامت کامل و وضعیت جسمانی مطلوب «فرگام» است.

«فرگام»، دومین میمون فضایی ایران که اوایل هفته جاری از سفری 15 دقیقه ای به فضا سالم به زمین بازگشت، روز دوشنبه در بیمارستان دام‌های کوچک دانشکده دامپزشکی تهران توسط متخصصان دامپزشکی معاینه شد و آزمایشات مختلفی شامل رادیوگرافی استخوان‌ها و ریه، سونوگرافی کلیه احشاء داخل شکم و اکوکاردیوگرافی بر روی حیوان انجام شد.

در این آزمایش‌ها، نشانی از شکستگی در ستون مهره‌ها، جمجمه، لگن و استخوان‌های دست و پا و ضایعه و اختلالی در ریه‌ها و احشای شکمی حیوان مشاهده نشد و ریه‌ها در وضعیت مطلوب و طبیعی بود.

نتایج سونوگرافی هم نشان از وضعیت طبیعی پارانشیم کبدی، پارانشیم و اندازه هر دو کلیه، طحال و کیسه صفرا و سیستم ادراری و مثانه فرگام بود و دستگاه گوارش حیوان هم از لحاظ ساختار، لایه‌های عضلانی و حرکات گوارشی طبیعی بود.

براساس نتایج اکوکاردیوگرافی، تمام ساختارهای قلبی فرگام شامل بطن، دهلیز، دریچه‌های قلبی و عروق قلبی نیز طبیعی بود.

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
میمون فضانورد فرگام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هادی غفاری خبر دستگیری خود را تکذیب کرد



 

 

امام جماعت مسجد الهادی، در واکنش به انتشار خبر دستگیری خود، این خبر را تکذیب کرد.

وی در تماس تلفنی با برنا ضمن تکذیب خبر دستگیری خود، تصریح کرد: چگونه اجازه می دهید که به آدم های محترم جامعه توهین شود و به غیر از بحث قانونی آن، در این جا بحث معاد مطرح است که به نظر من مهم تر از بحث قانون است.

امام جماعت مسجد الهادی، تصریح کرد: کیسه های برنج های پیدا شده در زیرزمین مسجد الهادی متعلق به یک برنج فروش شمالی است.

غفاری گفت: مساحت زیرزمین مسجد، در حدود ۱۵ تا ۱۶ متر مربع است که از سوی مسجد به این شخص اجاره داده شده است و به من هم ارتباطی ندارد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل کساد شدن بازار برنج، وی توانایی پرداخت اجاره خود را نداشت و چندین ماه نیز اجاره وی عقب افتاده است.

امام جماعت مسجد الهادی، تصریح کرد: این شخص آدم بسیار پاکدامنی است که حتی می توان پشت وی نماز خواند.

غفاری ادامه داد: در خصوص سلاح ها نیز آن زیرزمین انبار بسیج بوده که چندین سال پیش منحل شده و این سلاح ها نیز مربوط به همان مسئله است.

وی خاطرنشان کرد: روح من نیز از انبار شدن این سلاح ها بی خبر است.