دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ارسال دی.ان.ای انسان به فضا



اخبار,اخبار علمی,دی.ان.ای انسان

اخبار علمی - ارسال دی.ان.ای انسان به فضا

دانشمندان در نظر دارند تا برای ایجاد حیات در سیارات دیگر بخش هایی از ژنوم انسان را به فضا ارسال کنند.

به گزارش ایرنا از نیو تکنیکال ساینس، یکی از تئوری ها در مورد نحوه آغاز حیات بر روی زمین به «پان اسپرمیا» (panspermia) معروف است.

پان اسپرمیا نظریه ای است که پیشنهاد می کند حیات یک پدیده منحصر به زمین نیست.

بر اساس این نظریه، حیات ابتدا در شکل میکروبی و توسط یک سیارک یا ستاره دنباله دار که از یک سیاره در منظومه شمسی مانند مریخ و یا خارج از آن نشات گرفته به زمین منتقل شده است.

اکنون دانشمندان در حال بررسی عکس این نظریه هستند یعنی می خواهند حیات موجود بر روی زمین را به کیهان ارسال کنند؛ دانشمندان معتقدند که این کار شدنی است.

اکنون یک کارشناس سازمان فضایی آمریکا (ناسا) نیز به این نهضت پیوسته است و می گوید آنها می توانند دی.ان.ای را به سیارات دیگر ارسال کنند.

به گفته این دانشمندان ، ارسال تکه هایی از ژنوم انسان ممکن است، امکان چاپ مردم را فراهم می کند.

این موضوع می تواند به حل این مسئله کمک کند که چگونه انسان ها می توانند در سفر های بین ستاره ای جان سالم بدر برند.

این ایده برای اولین بار توسط دکتر «گری روکن» (Gary Ruvkun) و دکتر « جرج چرچ » (George Church) زیست شناسان دانشگاه هاروارد مطرح شد.

این دانشمندان مطرح کردند که بخش هایی از ژنوم انسان را می توان در شکل باکتری به جهان دور دست ارسال کرد.

به گفته این دانشمندان، بخش های مختلف ژنوم انسان به محض ورود به سیارات دور دست دوباره به صورت ژنوم انسان روی هم سوار می شوند.

دانشمندان می گویند: اگر این اشکال حیات بتوانند در سیارت دیگر زنده بمانند این بدان معنی است که می توان با استفاده از حیات روی زمین سیارات دیگر را بارور کرد.

با این وجود این موضوع که چگونه این باکتری ها می توانند به انسان تبدیل شوند هنوز موضوع بحث و تبادل نظر است.

به گفته دانشمندان، این موضوع صدها و یا هزاران سال دیگر امکان پذیر می شود.

با این وجود بسیاری از دانشمندان بر این باورند که می توان روزی حیات چند سلولی در سیارات دیگر ایجاد کنند.
 اخبار علمی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
ارسال میمون به فضا توسط ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پروژه ایرانی اعزام انسان به فضا آغاز شد



 

 

پروژه ایرانی اعزام انسان به فضا آغاز شد

 

سرپرست سازمان فضایی:

پروژه ایرانی اعزام انسان به فضا آغاز شد

سرپرست سازمان فضایی ایران با اشاره به رونمایی از محموله زیستی كاوشگر 4 با حضور رییس‌جمهوری، اعلام كرد كه با ساخت این محموله زیستی، عملا مرحله اول اجرای پروژه ملی اعزام انسان به فضا آغاز شده است.

حمید فاضلی روز دوشنبه در سخنانی در مراسم رونمایی از ماهواره‌های ملی بومی جدید ایران در سالن اجلاس سران همچنین از برنامه‌های سازمان فضایی برای احداث یك آزمایشگاه ملی در یك شهرك فضایی خبر داد و گفت: پرتاب ماهواره امید، فضای جدیدی فراروی صنعت هوافضای كشور قرار داده است.

وی با بیان اینكه فناوری‌های فضایی نقش مهمی در پیشرفت فناوری‌های نوین در هر كشور برعهده دارند، خاطرنشان كرد: فناوری‌های فضایی، موتور توسعه ملی همه دولت‌ها و ملت‌هایی است كه در این حوزه سرمایه ‌گذاری می‌كنند.

سرپرست سازمان فضایی ایران در ادامه از ارایه پیشنهاد طراحی و ساخت ماهواره مشترك بین‌الدول اسلامی به كشورهای جهان اسلام خبر داد.

فاضلی افزود: سازمان فضایی ایران با وجود تحریم‌ها در پیمان‌های بین‌المللی فضایی حضور فعال دارد و از آن جمله در تاسیس سازمان فضایی آسیا - اقیانوسیه مشاركت جدی داشته است....../تحلیل:ایرنا