دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ارزانترین اینترنت در ژاپن



 

 

ارزانترین اینترنت

 

 

اینترنت بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری‌ها در حالی کاربران ژاپن را دارای ارزان‌ترین نرخ دسترسی به اینترنت در سراسر جهان اعلام کرد که دو سال پیش، شهروندان این کشور با ضریب نفوذی حدود 21 درصد تنها یک هزارم متوسط حقوق ماهیانه را برای اینترنت پرداخت می‌کردند، در عین حال دانمارک که اکنون مقام شانزدهم را با ضریب نفوذ بالای 85 درصد دارا است پیش از این با ضریب نفوذ حدود 34 درصد رتبه اول را در قبال درآمد سرانه جمعیت و کیفیت دسترسی به اینترنت داشت.

 

 

به گزارش عصر ارتباط ، بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری‌هاي (itif) اعلام کرد:مصرف‌کنندگان اینترنت در ژاپن ارزان‌ترین بهای دسترسی به اینترنت را در مقابل بالاترین سرعت متوسط پرداخت می‌کنند. ژاپنی‌ها که سرعت دسترسی آنها به اینترنت به‌طور متوسط 67 مگابیت در ثانیه است ماهانه تنها 27/0 دلار پرداخت می‌کنند و این در حالی است که ضریب نفوذ اینترنت در این کشور به 75 درصد می‌رسد. پس از ژاپن، کره جنوبی با سرعت 46 مگابیت در ثانیه بیشترین سرعت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و پس از آن هم کشورهای فنلاند با سرعت متوسط 22 مگابیت در ثانیه، سوئد با سرعت 2/18 مگابیت در ثانیه و فرانسه با سرعت 6/17 مگابیت در ثانیه مقام‌های سوم تا پنجم را در اختیار دارند. فرانسوی‌ها نیز دو سال پیش به عنوان دومین کشور بودند که نسبت به حقوق ماهیانه خود بهای اندکی را پرداخت می‌کردند تا جایی‌که هزینه یک ماه بهای اینترنت در این کشور یک قسمت از 762 قسمت حقوق ماهانه را تشکیل می‌دهد. ضریب نفوذ اینترنت در تمام این کشورها بالای 70 درصد گزارش شده است ضمن این‌که این رتبه‌بندی با توجه به نرخ دسترسی به اینترنت به عنوان یکی از عوامل دسترسی به شبکه جهانی انجام شده و نشان می‌دهد در کره جنوبی نرخ دسترسی به اینترنت با سرعت متوسط 46 مگابیت در ثانیه به‌طور ماهانه کم‌تر از 45/0 دلار است و در فنلاند اگرچه این هزینه به 77/2 دلار می‌رسد اما با توجه به درآمد سرانه جمعیت این کشور بهای قابل قبولی است. سوئدی‌ها نیز تنها 66/0 دلار پرداخت می‌کنند و در فرانسه به عنوان پنجمین کشور مطلوب از نظر دسترسی به اینترنت در قبال کیفیت و قیمت تنها 64/1دلار، هزینه ماهانه دسترسی به اینترنت است.

 

 

پس از این کشورها هلند، پرتغال، کانادا، لهستان و نروژ قرار دارند که کیفیت دسترسی به شبکه جهانی در این کشورها به ترتیب 9، 8، 6/7، 5/7 و 7 مگابیت در ثانیه است و در میان آن‌ها بیشترین قیمت را کشور لهستان برای ارایه سرویس‌های اینترنت انتخاب کرده است که کاربران به‌طور ماهانه باید برای دسترسی به سرعت 5/7 مگابیت در ثانیه معادل 13 دلار هزینه کنند. در این رتبه‌بندی ایران دیده نمی‌شود با این حال در میان 30 کشور که برترين کیفیت و بهای دسترسی به اینترنت در آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته کشور یونان بیشترین بها را در مقابل پایین‌ترین سرعت دریافت می‌کند و قبل از آن نیز مکزیک و اسپانیا هستند. در این رتبه‌بندی ایالات متحده آمریکا رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده و کاربران آمریکایی در قبال دسترسی به سرعت متوسط 8/4 مگابیت در ثانیه در حدود 33/3 دلار پرداخت می‌کنند که از کشورهایی مثل استرالیا، آلمان، بلژیک و ایسلند بیشتر است. به‌طور متوسط درآمد آمریکایی‌ها در طول دو سال گذشته بیشتر شده اما در سال 2007 آن‌ها در حدود یک قسمت از 343 قسمت حقوق خود را برای دسترسی به اینترنت پرداخت می‌کردند. در این رده‌بندی کشورهایی که بالاتر از 20دلار در ماه برای دسترسی به اینترنت باید در آن‌ها پرداخت شود در محدوده قرمز قرار گرفته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به ترکیه اشاره کرد؛ هرچند این هزینه‌ برای استفاده از خدمات شبکه جهانی اینترنت با کیفیت باند پهن و سرعت‌های بالای یک مگابیت در ثانیه به عنوان حداقل شاخص لازم کیفیت در نظر گرفته شده است.

 

 

لوح

 

 

دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌هاي مجلس در گزارشی که در شهریور امسال تحت عنوان "قیمت پهنای باند و آثار آن بر بازار خدمات فناوری اطلاعات در ایران" منتشر کرد، شروع ارایه خدمات اینترنت پرسرعت را از سال 1383 و توسط بخش خصوصی اعلام کرد که از طریق فناوری ADSL و روی شبکه خطوط سیم تلفن به متقاضیان ارایه شد. در این گزارش آمده است قیمت متوسط یک مگابیت در ثانیه پهنای باند در ایران در طول یک ماه بیش از 10 برابر ترکیه و 330 برابر ژاپن است و این شاخص نشان می‌دهد هزینه تولید، ارایه و دسترسی به خدمات الکترونیکی در ایران بسیار بالاتر از سایر کشورها است و قیمت یک مگابیت در ثانیه پهنای باند معادل حقوق یک ماه هر شهروند ایرانی است. در حالی‌که درآمد هر شهروند ترکیه‌ای 11 برابر قیمت یک مگابیت در ثانیه و در ژاپن 894 برابر است. در ادامه این گزارش آمده است بین شاخص‌های توسعه اقتصادی نظیر تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه با ضریب نفوذ اینترنت باند پهن، یک رابطه علت و معلولی دوسویه وجود دارد.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
وزیر:سریعترین و ارزانترین اینترنت در ایران!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزه اینترنت در ژاپن



دولت ژاپن , معتادان به اینترنت

روزه اینترنت در ژاپن

دولت ژاپن برای معتادان به اینترنت کمپ روزه اینترنتی یا ترک اعتیاد راه‌ندازی می‌کند.

آمارها از آن حکایت دارند که در ژاپن بیش از نیم میلیون نوجوان معتاد به اینترنت وجود دارد و این موضوع نگرانی دولت ژاپن را به همراه داشته است.

در این راستا دولت ژاپن کمپ‌هایی را راه‌ندازی می‌کند که به "کمپ‌های روزه" مشهور شده‌اند، جایی که در آن کودکان و نوجوانان بدون استفاده از اینترنت باید در فعالیت‌های در فضای باز مشارکت داشته باشند.

روزنامه ژاپن تایمز در این خصوص عنوان کرده است که وزارت آموزش ژاپن قصد دارد تا این کمپ‌ها را در سال آینده میلادی راه‌اندازی کند.

این طرحی است که دولت ژاپن برای بیش از نیم میلیون نوجوان معتاد به اینترنت ژاپنی راه‌اندازی کرده است! /ایسنا