دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اختلال وحشت از خوردن میوه و سبزیجات/ دختر 18 ساله ای که فقط نودل می خورد



سیستم ایمنی بدن ,وحشت از خوردن میوه

جورجی ریدمن 18 ساله هر سال 48 کیلومتر نودل مصرف می کند چرا که وی از اختلال گزینشی خوردن رنج می برد؛ به این معنا که وی به علت ترس از بیمار شدن نمی تواند خود را راضی کند که از سایر غذاها مصرف کند.

وی به قدری نودل مرغ فوری مصرف کرده که اگر همه آنها را کنار هم بگذاریم از لندن تا گلاسکو کشیده می شدند.

جورجی حدود 160 سانتیمتر قد دارد اما وزن وی تنها به 44 کیلوگرم می رسد. این نوجوان هر هفته تنها 9 بسته نودل مصرف می کند و این مصرف را تنها از یک برند غذایی انتخاب می کند چرا که براساس اظهارات وی طعم دهنده سایر برندها رنگ سبز دارد و این امر برای وی خوشایند نیست.

این نوجوان گهگاهی تکه های کوچکی از مرغ و سیب زمینی نیز می خورد.

سیستم ایمنی بدن ,وحشت از خوردن میوه

این وسواس غذایی جورجی به قدری وی را با سوء تغذیه رو به رو کرده است که پزشکش تصور کرده بود وی مبتلا به سرطان خون است و سلامتی وی با یک پیرزن 80 ساله قابل قیاس دانسته بود.

جورجی در این رابطه گفت: با خوردن میوه ها و سبزیها مشکل دارم از بافت آنها متنفرم، وقتی تلاش می کنم که تکه ای میوه بخورم احساس وحشتزدگی داشته، عرق می کنم و هنگام بلعیدن بالا و پایین می پرم. من هیچ وقت بادوستانم برای صرف غذا همراه نمی شوم، چرا که آنها تصور می کنند من عجیبم.

این درحالی است که وی اذعان کرده از این وضعیت بیزار است و آرزو دارد که بتواند غذای سالم خورده و وزن عادی داشته باشد.

وی پس از آنکه چندین دیدار با پزشک خود داشته سرانجام به یک متخصص شناخت رفتار درمانی ارجاع داده شد، این متخصص به وی گفته است که این وحشت وی از غذا به زمانی باز می گردد که جورجی هشت ساله بوده است و در تعطیلات دچار مسمومیت غذایی شده است.

این نوجوان از کمبود انرژی رنج برده و سیستم ایمنی بسیار شکننده ای دارد و تلاش می کند درباره شرایط خود یعنی ابتلا به اختلال گزینشی خوردن آگاهی سازی کرده و دیگران را از نتایج زیان بار این اختلال روی سلامتی خود مطلع کند.

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
سفید شدن دندان با خوردن میوه و سبزیجات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر چهار ساله تام كروز هنوز پستانك می خورد!



 

 

دختر چهار ساله تام كروز هنوز پستانك می خورد

 

رسانه های رسمی آمریكا اعلام كردند كه دختر چهار ساله تام كروز هنوز از پستانك استفاده كرده وعاشق عروسك است.به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش رسانه های رسمی آمریكا آمده است كه «شوری كروز» چهار ساله دختر «تام كروز» با وجود این كه همانند آدم بزرگ ها لباس می پوشد و صحبت می كند، یك عادت عجیب دارد.

 

بر اساس این گزارش این دختر بچه چهار ساله هنوز عاشق عروسك است و هر بار كه با مادرش به شهر می رود، از او درخواست می كند تا برایش عروسك بخرد.

 

علاوه بر این، او هنوز عاشق استفاده از پستانك است و این وسیله را از خود دور نمی كند.

 

به گزارش ایسنا، «كتی هولمز» مادر این كودك در این باره به روزنامه دیلی میل خاطر نشان كرد: حالت معمول این است كه در شش ماهگی پستانك را از دهان كودك بگیریم، اما «شوری» عادت عجیبی به این وسیله دارد. برای تركش به پزشكان زیادی مراجعه كردیم، اما موفق نشدیم./خبرگزاری ایسنا