دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اختراع کلاه ایمنی نامرئی برای دوچرخه سواران



کلاه ایمنی دوچرخه سواران,کلاه Hövding,کلاه ایمنی دارای کیسه هوا

اختراع کلاه ایمنی نامرئی برای دوچرخه سواران
کلاه ایمنی نامرئی و جدید دوچرخه سواران در حقیقت یک کیسه هوا است که داخل یک یقه بزرگ اطراف گردن دوچرخه سوار قرار می گیرد.
واژه نامرئی از آن جهت به این کلاه ایمنی اطلاق شده است که هنگام دوچرخه سواری این کلاه مشخص نمی شود. کیسه هوا در شرایطی کار می کند که دوچرخه سوار از روی دوچرخه خود به زمین افتاده و یا درگیر نوعی تصادف شود.

 

کلاه ایمنی دوچرخه سواران,کلاه Hövding,کلاه ایمنی دارای کیسه هوا

 

یقه بزرگ دوچرخه سوار که در حقیقت همان کلاه ایمنی نامرئی وی است از گاز پر شده است و در نهایت شبیه کیسه هوا اطراف سر دوچرخه سوار را احاطه می کند و از کلاه ایمنی سنتی نیز بزرگتر می شود.
آنا هاپت و ترس آلستین دو دانشجوی طراحی سوئدی کار روی این کیسه هوای یقه ای را در سال 2005 پس از بررسی هزاران تصادف دوچرخه سواری آغاز کردند.طراحان اظهار داشتند که همیشه کلاه های ایمنی یکسان بوده اند، این کلاه ها سنگین و حجیم هستند و روی سر شبیه به یک قارچ به نظر می رسند.

 

کلاه ایمنی دوچرخه سواران,کلاه Hövding,کلاه ایمنی دارای کیسه هوا


این طراحان به جد اعتقاد داشتند که اگر بتوانند کلاه ایمنی طراحی کنند که مطابق سلیقه های روز جوانان باشد، آنها برای پوشیدن کلاه ایمنی متقاعد می شوند و آسیبهای کمتری رخ می دهد.این اختراع جدید Hövding نامگذاری شده و با همکاری شرکت کیسه هوای سوئدی Alva تولید شده است.این کلاه ایمنی نامرئی برای دوچرخه سوارها با قیمت 530 دلار عرضه شده است.
منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
کلاه ایمنی دوچرخه سواران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشکل جالب دوچرخه‌سواران دارای کلاه ایمنی!



 کلاه ایمنی,خودروها,کلاه ایمنی دوچرخه‌سواران

مشکل جالب دوچرخه‌سواران دارای کلاه ایمنی!


محققان دانشگاه بت انگلیس دریافتند که استفاده از کلاه ایمنی توسط دوچرخه‌سواران در جاده‌ها باعث می‌شود برخورد بیشتری با خودروها داشته باشند!

تحقیقات نشان داده است، زمانی که دوچرخه‌سواران کلاه ایمنی بر سر می‌گذارند ماشین، با سرعت بیشتر و فاصله‌ی نزدیک‌تری از کنار آنها می‌گذرند.

دکتر یان واکر – روانشناس دانشگاه بت انگلس- اطلاعات مربوط به 2500 دوچرخه سوار را مورد بررسی قرار داده است. او دریافته است دوچرخه‌سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند بیشتر با ماشین‌ها برخورد می‌کنند. وقتی که دوچرخه سوار کلاه ایمنی دارد ماشین‌ها دو برابر بیشتر به او نزدیک می‌شوند. حدودا رانندگان وقتی که دوچرخه‌سوار کلاه ایمنی دارد 8.5 سانتی‌متر بیشتر به او نزدیک می‌شوند.

نتایج این تحقیقات در مجله تجزیه و تحلیل تصادفات و پیشگیری منتشر شد.

دکتر واکر می‌گوید: «تحقیقات ما نشان داده است هنگامی که رانندگان از یک دوچرخه‌سوار سبقت می‌گیرند، به نوع پوشش و تجهیزات او توجه می‌کنند. اگر ماشین‌ها فضای کمتری برای دوچرخه‌سواران بگذارند، او باید سخت‌تر با موانع بر سر راه مقابله کند. کلاه ایمنی بسیار مفید است و برای کودکان لازم است اما در برخورد و تصادف با ماشین‌ها با استفاده از کلاه‌ایمنی بحث برانگیز است.

 

استفاده از کلاه باعث می‌شود رانندگان تصور کنند دوچرخه‌سواران حرفه‌ای‌تر و باتجربه‌تر هستند و حرکت غیرعادی نمی‌کنند. با این حال در واقعیت تضمینی وجود ندارد که دوچرخه‌سواری که از کلاه ایمنی استفاده می‌کند باتجربه‌تر باشد. بسیاری از دوچرخه‌سواران نمی‌توانند به هنگام رفت و آمد ماشین‌ها دوچرخه‌ را درست کنترل کنند.»

تحقیقات نشان داده است ماشین‌های سنگین مانند اتوبوس و کامیون نزدیک‌تر از کنار دوچرخه‌سواران عبور می‌کنند. به‌طور متوسط یک ماشین‌سواری با فاصله 1.33 متر از کنار دوچرخه عبور می‌کند، در حالی که این فاصله برای کامیون‌ها 19 سانتی‌متر و برای اتوبوس‌ها 23 سانتی‌مرت است.

 

ازمایش جالب دیگری که دراین مطالعات انجام شد این بود که از دوچرخه‌سواران خواسته شد تا از کلاه گیس استفاده کنند، بدین ترتیب رانندگان تصور می‌کردند که دوچرخه‌سوار خانم است و با فاصله‌ی 14 سانتی‌متری بیشتر از کنار او عبور می‌کردند. در سال 2004، 11.257 دوچرخه‌سوار در جاده‌های انگلیس مجروح و 109 نفر کشته شدند./ایسنا