دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اختراعی مهیج مخصوص صعود به قله‌های مرتفع + تصاویر



اخبار علمی - اختراعی مهیج مخصوص صعود به قله‌های مرتفع + تصاویر

یکی از مشکلات کوهنوردان و ورزشکاران در صعود به کوهستان‌ها حمل تجهیزات سنگین است که این فناوری جدید این مشکل را برطرف کرده است.

کارشناسان برای کمک به افراد مشتاق به مسافرت به ویژه طبیعت‌گردی و کوهنوردی یک چادر مسافری منحصر به فرد طراحی کرده‌اند.

 اخبار,اخبار علمی,اختراعی مهیج مخصوص صعود به قله‌های مرتفع

گفتنی است، این چادر ورزشی دارای یک نقشه‌ی طراحی استثنایی است که مانع از خمیده شدن چادر و یا گیر کردن اشیاء، وسایل و افراد لابه لای طناب‌های چادر می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند این چادر از فرم به هم پیوسته‌ی Y به جای فرم متداول X برای نصب قطعات مختلف آن تشکیل شده است. از جمله مشخصات فنی این چادر وزن حدود 1.2 کیلوگرم است که بسیار سبک و در سفرها می‌تواند سبب صرفه جویی در تخصیص جا و خستگی افراد از جمله چادر شود.

 اخبار,اخبار علمی,اختراعی مهیج مخصوص صعود به قله‌های مرتفع

 از دیگر خصوصیات آن مساحت حداکثر 2.55 متر مربع آن برای استفاده‌ی دو نفر می‌باشد که قابل تعمیم برای 3 نفر نیز است.

این چادر کوهنوردی استثنایی با قیمت 420 دلار برای کوهنوردان طراحی شده و طراحان آن انتظار فروش جهانی موفقی برای این محصول منحصر به فرد را دارند.

این چادر بنا بر ادعای سازندگان در مقابل باد و باران سنگین و حتی سیل می‌تواند مسافران را در امنیت کامل قرار دهد.

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
صعود قله بُرز.صرف ناهار بعد از صعود قله بُرز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرتفع ترین قله ای که تاکنون فتح نشده است + تصاویر



اخبار گوناگون - مرتفع ترین قله ای که تاکنون فتح نشده است + تصاویر

قله "گانگهار پوئنسوم" با 7 هزار و 570 متر ارتفاع، چهلمین قله مرتفع جهان محسوب می شود که تاکنون توسط هیچ کوهنوردی در جهان فتح نشده و این ویژگی آن را از دیگر کوههای جهان متمایز کرده است.

این قله از نظر جغرافیایی در مرز بین کشور بوتان و منطقه تبت چین قرار دارد که مرتفع ترین نقطه در کشور بوتان محسوب می شود. حکایت عدم توفیق کوهنوردان در صعود به این قله از آنجایی آغاز می شود که در گذشته نقشه دقیقی از این محل توسط نقشه برداران و راههای دسترسی به آن تهیه نشده بود و به همین دلیل گروه های کوهنوردی بسیاری در یافتن محل دقیق این قله برای صعود با شکست مواجه شده و به دلیل جغرافیای خشن منطقه از تحقیق بیشتر سرباز زده اند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,قله گانگهار پوئنسوم

 

اخبار,اخبار گوناگون,قله گانگهار پوئنسوم

 
پس از آن به دلیل مناقشه کشور بوتان و چین بر سر مرزبندی منطقه و از سوی دیگر پاسداشت فرهنگ منطقه و عدم دست خوردن آن، دولت بوتان صعود به این قله و دیگر کوههای با ارتفاع بیش از 6 هزار متر را ممنوع کرد و این ممنوعیت تاکنون ادامه یافته است و به همین دلیل قله گانگهار پوئنسوم مرتفع ترین قله جهان لقب گرفته که تاکنون توسط هیچ فردی فتح نشده است و این موضوع در حالی اتفاق می افتد که تقریبا تمامی قله های مرتفع رشته کوه هیمالایا دهه ها قبل توسط کوهنوردان حرفه ای فتح شده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,قله گانگهار پوئنسوم

 

  اخبار,اخبار گوناگون,قله گانگهار پوئنسوم

اخبار,اخبار گوناگون,قله گانگهار پوئنسوم


لازم بذکر است که گروه کوهنوردی از کشور ژاپن در سال 1998 میلادی توانست به قله گانگهار پوئنهوم شمالی که ارتفاع آن 7 هزار و 535 متر بوده و در منطقه تبت قرار دارد صعود کند ولی باوجود آنکه فاصله چندانی با فتح قله اصلی نداشتند، به دلیل ممنوعیت صعود در کشور بوتان و تهدیدهای این کشور نسبت به این کوهنوردان، نتوانستند این قله را فتح کنند.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران