دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

احتمال دخترزایی در زنان مبتلا به بیماری قلبی بیشتر است



 , دخترزایی,دخترزایی زنان,بیماران قلبی

 

احتمال دخترزایی در زنان مبتلا به بیماری قلبی بیشتر است

متخصصان هنوز علت این ارتباط را شناسایی نكرده‌اند و در نظر دارند برای شناخت آن آزمایشات بیشتری انجام دهند.

نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است در زنانی كه سابقه ابتلا به بیماری قلبی دارند احتمال دخترزایی بیشتر از پسرزایی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مجله آنلاین لایوساینس، متخصصان دانشگاه تبریز در این مطالعه روی بیش از 200 زن باردار مبتلا به بیماری قلبی ارزیابی كرده‌ و دریافته‌اند كه این زنان 75 درصد نوزاد دختر به دنیا می‌آورند.

در این گزارش آمده است در هر جامعه انسانی تعداد نوزادان پسر باید تقریبا شبیه به تعداد نوزادان دختر باشد اما نسبت تولد نوزاد پسر به دختر در هر كشوری می‌تواند با توجه به تلاش‌های والدین برای انتخاب جنسیت فرزندان، تغییر كند.

این مجله گزارش داد كه طبق آمار اخیر در ایران در ازای هر 100 نوزاد دختر، 105 نوزاد پسر بدنیا می‌آیند. اما در این مطالعه روی بیماران قلبی معلوم شد در صورتی كه مادر به بیماری قلبی مبتلا باشد این نسبت تغییر كرده و در ازای هر 100 نوزاد دختر 35 نوزاد پسر متولد می‌شود. با این حال این متخصصان هنوز علت این ارتباط را شناسایی نكرده‌اند و در نظر دارند برای شناخت آن آزمایشات بیشتری انجام دهند.

از سوی دیگر، دكتر كاترین تائوبرت رییس دفتر علوم فدراسیون جهانی قلب كه در این آزمایشات حضور نداشته در بیانیه‌ای خاطرنشان ساخت: كروموزوم‌ها در سلول جنسی مردانه (اسپرم) تعیین كننده جنسیت نوزاد است اما این مطالعه مشخص می‌كند كه ممكن است بین وضعیت سلامت جسمی مادر و جنسیت جنین تا به پایان رسیدن دوره كامل حاملگی، ارتباط خاصی وجود داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
بیماران دیابتی چه کنند تا به بیماری های قلبی مبتلا نشون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كودكان مبتلا به بیماری قلبی نمك نخورند



 

 

كودكان مبتلا به بیماری قلبی نمك نخورند

 

تهران - پزشك فوق تخصص قلب كودكان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: كودكان مبتلا به بیماری های قلبی نباید نمك بخورند.

'سعید مجتهدزاده' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دریافت نمك موجب می شود بدن كودكان ،‌ آب را نگه دارد و مقدار آب بدن آنها افزایش یابد كه این آب زیادی، روی قلب فشار می آورد و منجر به افزایش كار قلب می شود.

وی ادامه داد علاوه بر این، كودكان مبتلا به بیماری های قلبی باید از غذاهای پروتئینی مانند انواع گوشت قرمز و سفید استفاده كنند چراكه این رژیم غذایی موجب ترمیم ضایعات قلبی مانند ترمیم سوراخ بطن های قلب می شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان كرد همچنین مصرف مولتی ویتامین ها در كودكان مبتلا به بیماری های قلبی تاثیر مطلوبی دارد و بهتر است دریافت ویتامین از طریق میوه و غذا انجام شود اما در صورت نیاز، با تجویز پزشك می توان از مكمل ها استفاده كرد.

مجتهدزاده افزود: مصرف آهن به ویژه در كودكان مبتلا به بیماری های قلبی كبودی دهنده (بیماری های قلبی كه موجب كبودی لب ها و ناخن می شوند) ، بسیار حائز اهمیت است..../ تحلیل : ایرنا