دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع گلوله کلوچه‌یی غیرمرگبار برای مقابله با اعتراضات شهری



ابداع گلوله کلوچه‌یی غیرمرگبار برای مقابله با اعتراضات شهری
مهندس شیمی و موسس Integrity Ballistics طی 9 سال تلاش موفق به طراحی نوع جدیدی از گلوله کلوچه‌یی و کمتر مرگبار شده است.
گلوله‌ ابداعی جو کولنیک پس از برخورد به هدف درست مانند کلوچه مسطح می‌شود و برخلاف گلوله‌های دیگر شکل خود را حفظ نمی‌کند.این فناوری که Burns 1401 لقب گرفته به جز اثر مسطح‌ شونده دارای نیروی توقف‌کننده نیز است.

ابداع گلوله کلوچه‌یی,ابداع گلوله غیر مرگیار,اختراع گلوله غیر مرگبار

سوژه‌های مورد هدف ابداع طراحی شده، افراد ناسازگار، شورشیان شهری یا زندانیان، حیوانات و یا هر موقعیت دیگری که در آن ارتباط کلامی بی‌ثمر بوده و اقدامات مرگبار نیز نامناسب تلقی می‌شوند، عنوان شده‌اند.
گلوله تفنگ ساچمه‌یی جدید دارای ماده ترکیبی پلیمری نرمی است که به منظور مسطح شدن به محض برخورد طراحی شده‌ است.
شرکت سازنده مدعی است که فناوری ارائه شده دارای نیروی کافی برای متوقف کردن خطر است، با این حال از نفوذ به پوست و آسیب به بافت نرم می‌کاهد.
این گلوله‌ به منظور تشخیص آسان‌تر دارای پوسته نارنجی‌رنگ بوده، اگرچه از زوایایی صورتی به نظر می‌رسد.
فناوری 2.5 اینچی جدید، 21 گرم وزن دارد و دارای سرعت نوعی 420 فوت در ثانیه و همچنین طیف عملیاتی از 19 تا 75 فوت است.هنگام حرکت، Burns 1401 شکلی پرتابه مانند دارد اما به محض برخورد با هدف به شکل دیسک گرد مسطح می‌شود.
آزمایش‌های صورت گرفته در لابراتوار بیوشیمیایی Wayne State نشان داده که ابداع مزبور در طیف‌های عملیاتی توصیه شده قادر به نفوذ است و این ویژگی گلوله کلوچه‌یی را به انتخابی مناسب برای امنیت و هدفگیری مبدل می‌سازد.
فناوری ارائه شده قادر به تولید نیروی بیشتر بر روی هدف است در حالی که امکان صدمه جدی را در مقایسه با گلوله‌های دیگر کاهش می‌دهد.
اهدافی که شرکت سازنده برای فناوری خود توصیه می‌کند شامل شکم و پاها بوده و شلیک به نقاط بالاتر از ناحیه جناغ سینه توسط آن توصیه نمی‌شود.
منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
اسلحه جدید آمریکا برای مقابله با اعتراضات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نفیر گلوله ی اسلحه یی كه قرار بود خالی باشد، نفس «سردار» را گرفت؛



 

نفیر گلوله ی اسلحه یی كه قرار بود خالی باشد، نفس «سردار» را گرفت؛

 

پس از اتمام کار روزانه همراه دوستش «سردار» روانه خانه شد، بعد از چند قدم «سردار» اظهار تشنگی کرد، هر دو برای  نوشیدن آب به آشپزخانه امور عشایری رفتند در آنجا شوخی های همیشگی، پس گردن هم زدن و خنده!

پس از اتمام کار روزانه همراه دوستش «سردار» روانه خانه شد، بعد از چند قدم «سردار» اظهار تشنگی کرد، هر دو برای نوشیدن آب به آشپزخانه امور عشایری رفتند در آنجا شوخی های همیشگی، پس گردن هم زدن و خنده! برخورد نگاه «پوریا» با تفنگ همیشه خالی نگهبان...! آن را برداشت و یک بار رو به زمین امتحانش کرد، خالی بود! سپس لوله تفنگ را به طرف دوستش گرفت اما این بار نفیر گلوله در فضا پیچید. «سردار» به زمین نخورده بود که «پوریا» زیر بغلش را گرفت و با صدای بلند کمک خواست، نگهبان پاركینگ به یاری اش شتافت، با وجود تقلای بسیار نتوانستند مجروح را سوار موتور کرده به بیمارستان برسانند و ...!

به گزارش سرویس حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «پوریا قبادی» در یک خانواده پنج نفر در روستای کلیایی ماهیدشت سکونت دارد، پدرش راننده کمباین است و تنها دو ماه از سال را کار و درآمد دارد. وضع مالی شان خوب نیست و در زیر خط فقر قرار دارند. حدود شش ماه قبل از حادثه پوریای ۱۵ ساله برای اینکه کمک خرج خانواده باشد در امور عشایری شهید بروجردی ماهیدشت مشغول به کارگری شد. تا اینکه آن حادثه رخ داد.

... او اکنون ۲۵ ماه است که در کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه به سر می برد، که یکی از اعضاء کمیسیون حقوق بشر کانون و کلای دادگستری استان های کرمانشاه و ایلام که مسوول روابط عمومی این کانون نیز است، وکالتش را برعهده گرفته است.

این عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان های کرمانشاه و ایلام در گفت و گویی با خبرنگار حقوقی ایسنا، با اشاره به روند دادرسی این پرونده، اظهاركرد: زمانی که من از عدم تمکن مالی و موقعیت حساس پرونده پوریا خبردار شدم، باتوجه به وظیفه انسانی ام وکالتش را پذیرفتم. کیفر خواست برای «پوریا قبادی» صادر شده بود و در صورت محکومیت، حکم قصاص در انتظار وی بود. با توجه به محتویات پرونده و دلایل قانونی، دادگاه را مجاب کردیم که عمدی و سوء نیتی در کار نبوده و اهمال کاری و کنجکاوی و تفکر خالی بودن اسلحه بنابر اظهارات شاهد، موجب این پیشامد شده است. درنتیجه دفاعیات من این موارد برای دادگاه محرز شد.

«علی اسدی» جریان رسیدگی را در رضایت بخش و مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان كرد: قضات در رسیدگی به این پرونده با دقت بسیار عمل كردند و طی حکمی ۱۰ صفحه ای «قبادی» از قتل عمد تبرئه شده و اتهامش در ردیف شبه عمد قرار گرفت. اما براساس حکم صادره وی ملزم به پرداخت دیه کامل یک مرد مسلمان به اولیا دم و گذراندن سه سال حبس تعزیری با احتساب مدت سپری شده در کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه شد.

وی سپس به سابقه فعالیت های کمیسیون حقوق بشر در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این کمیسیون از چند سال قبل در کرمانشاه تشکیل شده بود ولی از دو سال پیش به صورت جدی فعالیتش را آغاز کرده و براساس اساسنامه، اتهام زندانی ملاک کمک به آنها نیست و فارغ از نوع اتهام زندانی ها در دو زمینه مشاوره و حقوق دفاعی زندانی که در نظام های حقوقی همه دنیا نیز پذیرفته شده و همچنین کمک حقوقی به خانواده های زندانیان فعالیت می کند و پرونده های نظیر پرونده «پوریا قبادی» و یا نظیر آن، اگر به کمیسیون و یا کانون وکلا ارجاع داده شود، مورد رسیدگی و پیگیری خاص قرار خواهد گرفت..... / گزارش : خبرگزارى ایسنا