دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع نخستین تلفن هوشمند خنک شونده با آب!



موبایل,تلفن همراه,اولین تلفن همراه هوشمند خنک شونده با آب

ابداع نخستین تلفن هوشمند خنک شونده با آب!

رایانه‌های میزی از آب خنک‌کننده برای جلوگیری از گرمای بیش از حد CPU خود استفاده می‌کنند و به تبع آن، هم‌اکنون شرکت NEC نخستین گوشی‌هوشمندی را که با آب خنک می‌شود، تولید کرده است.

در قلب این گوشی هوشمند که Medias X N-06E نام دارد، یک Snapdragon S4 Pro با هسته کواد تعبیه شده که با پردازنده‌های 1.7 گیگاهرتز کار می‌کند.

همچنین یک لوله گرمایی پر از آب، گرمای موجود در مرکز گوشی را به اطراف آن منتقل می‌کند.

تراشه مورد استفاده تاکنون در طیفی از ابزارها مانند LG Optimus G Pro و HTC One به کار رفته اما هیچ یک از این ابزار گرمای بیش از حد را تجربه نمی‌کنند.

در حالی که تراشه مزبور 1.9 گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند، NEC برای گوشی جدید از پردازنده‌های 1.7 گیگاهرتز استفاده می‌کند.

این امر افزایش عملکرد واقعی را به دنبال نخواهد داشت، بلکه فقط عمر تراشه را افزایش می‌یابد یا این که امکان خنک‌ماندن گوشی در دستان کاربر را فراهم می‌کند.

تلفن جدید با Android 4.2 کار می‌کند و مجهز به نمایشگر OLED 4.7 اینچی، یک دوربین 13.1 مگاپیکسلی، باتری 2300 mAh و محفظه‌ ضد غبار و ضد آب (IPX5, 8/IP5X) است. این محفظه امکان قراردادن تلفن در آب را به کاربر می‌دهد.

گفته می‌شود فناوری ارائه‌شده در پاپان ماه ژوئن از طریق NTT Docomo فقط در ژاپن عرضه می‌شود./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دست بیونیک کنترل‌شونده با تلفن هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر اولین تلفن مقاوم به آب/ ویژگیهای برتر یک تلفن هوشمند باریک



در رقابتهای میان اپل و سامسونگ، سونی تلاش کرده با ارائه بهترین مدل تلفن هوشمند که دارای ویژگی چون مقاومت دربرابر آب است، بتواند سهمی را از این بازار درحال رشد به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جنگ تلفنهای هوشمند، اپل و سامسونگ در بالاترین رده قرار دارند و شرکتهایی مثل موتورولا، ال جی، اچ تی سی و نوکیا صرفا برای بقا تلاش می کنند که ناگهان سونی ظاهر می شود.

به رغم تاریخی که سونی از خود به جای گذاشته بسیاری از کاربران از این که این شرکت ژاپنی تلفن هوشمند تولید می کند اطلاعی نداشتند و سونی امیدوار است که بتواند این تصور را با یکی از جدی ترین دستگاههای موبایل خود تغییر دهد از این رو آنها ایکسپریا (Xperia Z) را برای این تغییر انتخاب کردند.

ایکسپریا Z دارای صفحه نمایش 5 اینچی است که آن را در کنار تلفنهایی چون Droid DNA و Huawei Ascend D2 قرار می دهد.

تصاویر اولین تلفن مقاوم به آب

این گوشی دارای یک پردازنده چهار هسته ای کوالکوم Snapdragon S4 Pro chip است و دوربین پشت این دستگاه تصاویری با 13 مگاپیکسل کیفیت گرفته و کیفیت ویدئوی آن HDR است. سونی تمام این ویژگیها را در یک دستگاه باریک به ضخامت 7.9 میلیمتر جمع کرده است.

تصاویر اولین تلفن مقاوم به آب

شرکت سونی تاکنون درباره ارتباطهای بی سیم این دستگاه جزئیاتی منتشر نکرده است، اما این مسئله اعلام شده که ایکسپریا Z از نسل چهارم شبکه تلفن همراه که از آن با عنوان (4G) یاد شده برخوردار است. این دستگاه با سیستم عامل اندروید 4.1 ارائه می شود اما سونی اظهار داشت که پس از ارائه این تلفن هوشمند به بازار به سرعت به روزسازی برای ارتقا به اندروید 4.2 فراهم می شود.

براساس اعلام سونی این دستگاه دربرابر آب مقاوم است. تا امروز هیچ تلفن هوشمندی به طور کامل ضدآب نیست اما سونی اظهار داشته است که ایکسپریا Z ارائه کننده بالاترین سطوح مقاومت در مقابل آب است.

تصاویر اولین تلفن مقاوم به آب

ایکسپریا ظرف چند ماه آینده در بازارها عرضه می شود تا بتواند تأثیر خود را در بازار تلفنهای هوشمند اعمال کند.

منبع:mehrnews.com