دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع ماشین لباسشویی تاشو قابل حمل توسط یک دانشجوی چینی



ماشین لباسشویی,ماشین لباسشویی تاشو

ابداع ماشین لباسشویی تاشو قابل حمل توسط یک دانشجوی چینی
یک دانشجوی چینی یک ماشین لباسشویی سه کیلوگرمی طراحی کرده که قابل تا شدن و حمل در کیف است. پایه و لوله تاشوی این ماشین لباسشویی به شکل یک بشکه شستشو قابل گسترش است که شامل یک محور گردنده متصل به یک موتور الکتریکی کوچک است.


این دستگاه که توسط پو کینگلیانگ 21 ساله، دانشجوی طراحی مکانیکی و ساخت موسسه فنی و حرفه‌یی الکترومکانیکی چونگکینگ طراحی شده، می‌تواند تا پنج دست پوشاک را در یک زمان بشوید.این طراحی از یک پایه و یک لوله تاشو یا بشکه پسابش ساخته شده است.این لوله به شکل یک بشکه شستشو با یک چرخ موج و محور گردنده متصل به یک موتور الکتریکی کوچک قابل انبساط است.

ماشین لباسشویی,ماشین لباسشویی تاشو

این موتور پره داخلی لوله را می‌چرخاند که منجر به گردش آب می‌شود.پوشاک می‌تواند تا هر زمان که نیاز باشد در این دستگاه چرخیده و زمان‌سج ندارد.


پو هنگامی که هم‌اتاقی‌اش در مورد شستن لباس‌ها با دست شکایت می‌کرد به فکر ساخت این ماشین لباسشویی افتاد.وی مطمئن است که ابداع وی به زودی مشهور خواهد شد.
گروه هایر از بزرگترین شرکت‌های لوازم خانگی نیز با پو برای طراحی‌اش صحبت کرده است. این دانشجوی اهل جنوب شرق چین اکنون برای ثبت اختراع خود اقدام کرده است.
منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
ابداع وسیله ای جهت سهولت حمل و نقل معلولان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماشین لباسشویی و دیگر هیچ



 

 

ماشین لباسشویی و دیگر هیچ

 

وقتی سبد لباس ‌های کثیف را در شرف انفجار می‌یابید و کمد لباس‌ها را تهی از البسه تمیز و قابل پوشیدن، یا باید آستین‌ها را بالا بزنید و تمام روز را به شستن انبوه لباس‌های کثیف، با دست‌ تان بگذرانید و یا این زحمت را به گردن ماشین لباسشویی عزیز بیندازید.

 

خب در صورت انتخاب راه دوم، چند نکته را به خاطر داشته باشید. از اینکه قرار است یک ماشین در صرفه‌جویی وقت و انرژی به شما کمک کند، ذوق‌زده نشوید و با چشمان بسته همه لباس‌ها را به داخل آن نریزید. پیش از هر چیز محتویات جیب‌های لباس‌ها (به خصوص جیب‌های مخفی) را ببینید و محتویات آنها را خالی کنید. لباس‌ها را بر اساس رنگی‌، سیاه و سفید بودنشان، با توجه به جنس آنها و میزان کثیف بودنشان از هم جدا کنید. به فکر طول عمر و زیبایی لباس‌هایتان باشید و آنهایی را که جنسی لطیف دارند با دست بشویید. سعی نکنید همه لباس‌هایتان را یکباره در ماشین بیندازید، چون علاوه بر اینکه ماشین لباسشویی آسیب می‌بیند، لباس‌ها هم خوب شسته نمی‌شوند. در موقع انتخاب پودر لباسشویی دقت کنید که حتماً‌ روی آن نوشته شده باشد «مخصوص ماشین لباسشویی»، چون کف زیاد پودرهای دستی کار ماشین را مختل می‌کند. برای شست وشوی لباس‌های مشکی هم بهتر است از مایع‌های مخصوص استفاده کنید تا سفیدک نزنند.

 

دفترچه‌های راهنمای ماشین لباسشویی را هم جدی بگیرید؛ گاهی نکاتی در آنها می‌یابید که کلی به شما و البته سلامت ماشین لباسشویی‌تان کمک می‌کند. اگر برای شست وشو برنامه‌ای را انتخاب کرده‌اید که در زمان کوتاه‌تری لباس‌ها را می‌شوید، سعی کنید پودر کمتری هم در محفظه پودر بریزید؛ چون در این برنامه‌ها تعداد دورهای چرخش ماشین کمتر است و اگر پودر زیاد باشد ممکن است خوب آب‌کشی نشود. بعد از اتمام کار ماشین، زودتر لباس‌ها را روی بند پهن کنید تا کمتر چروک شوند.

 

 

چروک‌ زدایی از لباس‌ ها


بعضی از لباس‌ها بعد از شست وشو حتماً باید اتو شوند تا حالت اولیه خود را پیدا کنند، اگر جنس لباس شما ضخیم است و چروک‌های عمیق دارد بهتر است با کمی نم آنها را اتو کنید. قبل از اتو کردن لباس‌ها آنها را با توجه به جنس و ضخامتشان مرتب کنید و اتو کردن را با لباس‌هایی که به درجه حرارت کم نیاز دارند، شروع و به لباس‌هایی که باید با حرارت بالا اتو شوند، ختم کنید.