دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع صندلی مراقب و نصیحت‌کننده سالمندان!



اختراعات جدید,نوآوریهای جدید,فناوریهای جدید,ابداع صندلی مراقب سالمندان

ابداع صندلی مراقب و نصیحت‌کننده سالمندان!
محققان موفق به طراحی نمونه اولیه نوعی صندلی شدند که با ارائه نصیحت‌هایی در خصوص سلامتی از افراد مسن مراقبت می‌کند.
این صندلی که در «موسسه مدارهای یک‌پارچه Fraunhofer» در آلمان طراحی شده، مانند یک صندلی راحتی معمولی به نظر می‌رسد.
تفاوت در این است که صندلی جدید موسوم به GEWOS مجهز به حسگرهایی است که در درون بالشتک‌ها، تکیه‌گاه و دسته آن تعبیه شده‌اند.
این حسگرها میزان ضربان قلب و اشباع اکسیژن را در کاربر اندازه می‌گیرند. همچنین ماشین پاروزنی در آن گنجانده شده که امکان تمرین کردن فرد را فراهم می‌کند.یک تبلت که به صورت بی‌سیم به صندلی متصل است، داده‌های لازم در مورد میزان نبض، اشباع اکسیژن خون، فشار خون و وزن را به یک تلویزیون مخابره می‌کند.
همچنین یک «دستیار سلامت مجازی» در این صندلی تدارک دیده شده که این داده‌ها را تحلیل کرده و طرح‌های تمرینی مناسب را پیشنهاد می‌کند.این دستیار مجازی می‌تواند کاربر را به تمرین پاروزنی با استفاده از نوعی ماشین مرتبط، بیرون رفتن و قدم زدن ترغیب کند.
طراحی این صندلی سه سال و نیم زمان برده و در اصل برای سالم و فعال نگه‌ داشتن شهروندان مسن در منازلشان، جلوگیری از بیمار شدن آن‌ها و همچنین نظارت بر سلامت‌شان طراحی شده و دانشمندان هم‌اکنون در حال ارتقا توانایی‌های آن هستند.
حدود شش دانشگاه و موسسه تحقیقاتی آلمانی در این پروژه مشارکت دارند.
گفته می‌شود این صندلی سال آینده میلادی یا در سال 2015 به بازار عرضه می‌شود.

منبع:isna.ir

 

 


ویدیو مرتبط :
بروسلی ابداع کننده جیت کان دو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابداع صندلی پوشیدنی برای جراحان!!



صندلی پوشیدنی, صندلی Archelis, صندلی پوشیدنی ویژه جراحان

صندلی پوشیدنی Archelis به طور خاص برای جراحان طراحی شده است

 

ابداع صندلی پوشیدنی برای جراحان توسط ژاپنی‌ها

معمولاً کارمندان بخش IT در هنگام کار به سمت کامپیوتر یا لپ‌تاپ قرار می‌گیرند، تعداد کمی از آن‌ها حاضرند برای اینکه تمام روز در حالت نشسته نباشند، پشت میزهای بلند بایستند. با اینکه مشاغل زیادی وجود دارد که کارکنان بیشتر در حالت ایستاده هستند، احتمالاً یکی از دشوارترین آن‌ها جراحی است که در آن جراحان مجبور به ایستادن برای ساعت‌های طولانی می‌شوند.

 

یک صندلی پوشیدنی به نام Archelis (به معنی صندلی متحرک در ژاپنی) به طور خاص برای جراحان طراحی شده است و به آن‌ها اجازه می‌دهد در هنگام کار بنشینند و از خستگی جراحی‌های چالش‌برانگیز که به زمان طولانی نیاز دارند در امان بمانند. این صندلی برای بخش پزشکی طراحی شده است، اما برای هر شغل دیگری که فرد در آن باید ساعات طولانی بایستد قابل‌استفاده خواهد بود.


Archelis توسط کارخانه تولید قالب Nitto که در یوکوهامای ژاپن قرار دارد در همکاری با مرکز مهندسی پزشکی دانشگاه Chiba، شرکت طراحی Hiroaki Nishimura و تکنولوژی پلیمر ژاپن ساخته شده است.
منبع : farnet.ir