دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع روش جدیدی برای درمان کمر دردهای مزمن



ابداع روش جدیدی برای درمان کمر دردهای مزمن

دستگاه جدیدی که 200 برابر قدرتمندتر از تحریک کننده های نخاعی رایج است، می تواند بدون جراحی، فرد را از کمردردهای وحشتناک نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دستگاه که Nevro نام دارد پالس های الکتریکی را با فرکانس بالا به نخاع می فرستد. براین اساس محققان می گویند این دستگاه می تواند شیوه های درمانی کمر دردهای شدید را متحول کند.

بر اساس مطالعات صورت گرفته این دستگاه  200 برابر قدرتمند تر از محرک های نخاعی کنونی است که از یک پالس الکتریکی برای از بین بردن درد استفاده می کنند و علاوه برآنکه از جراحی بسیار کم تهاجمی تر است هزینه پایین تری نیز دارد.

برای نخستین بار در جهان، گروهی از پزشکان بیمارستان گای و سنت توماس در لندن، محرک های نخاعی Nevro را در بدن یکصد بیمار کاشتند که به شدت برای کاهش کمردردهای خود نیازمند جراحی بودند.

عدنان الکسی مجری این تحقیقات گفت: این نسخه جدید فرکانس بالا بسیار بهتر از شیوه های پیشین عمل می کند و هیچ حالت سوزن سوزن شدن برای فرد ایجاد نمی کند.

وی افزود: در روش های دیگر طی جراحی با بیمار صحبت می کردیم تا مطمئن شویم آنها احساس سوزن سوزن شدن را دارند. اما با استفاده از Nevro بیمار می تواند طی عمل بخوابد.

 

سایت تخفیف,سایت نت برگ

دراین شیوه، یک سیم که به یک باتری متصل است، به فضای اپیدورال بیمار وارد می شود؛ اگر جریان الکتریکی ساطع شده، درد را در آنها متوقف کند، می توان این سیم را برداشته و ایمپلنت کامل Nevro را به جای آن قرار داد.همچنین می توان این ایمپلنت را با استفاده از کنترل از راه دور روشن کرد و بیماران می توانند هر دفعه، از آن به مدت دو ساعت استفاده کنند.

در حالی که میزان موفقیت کامل دیگر روش ها، قابل پیش بینی نیست اما سازندگان Nevro معتقدند این شیوه بیمار را راضی خواهد کرد چرا که پیش از کاشت دائمی دستگاه یک نمونه آزمایشی در کمر او قرار می گیرد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
درمان دردهای مزمن کف پا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابداع روش جدید درمان تنبلی چشم كودكان




 

 

ابداع روش جدید درمان تنبلی چشم كودكان

 

 

رئیس مركز تحقیقات اپتیك و لنز ایران از ابداع روش جدید در درمان آمبلیوپی (تنبلی چشم) در كودكان و نوزادان خبر داد و گفت: در این روش از لنزهای پروستتیك نرم ـ لنزهای دارای سوراخ سوزنی(Pine hole) ـ استفاده می‌شود.

 


یک چشم پزشک با اعلام این خبر افزود: اصلاح عیوب انكساری چشم كودكان مبتلا به تنبلی چشم با گذاشتن یك لنز كه سطح قرنیه را پوشانده و امكان دیدن را تنها از یك سوراخ كوچك میسر می‌سازد، صورت می‌گیرد.

 


وی ادامه داد: تنبلی چشم در كودكان سبب می‌شود كه مانعی در برابر دید یكی از چشم‌های كودك ایجاد شده، مراكز مغزی مربوط به آن چشم تكامل نیابد و كودك تنها با یك چشم قادر به دیدن اشیا باشد.

 


به گفته این چشم پزشک ، تنبلی چشم در سنین بالاتر از ۹ سالگی قابل درمان نیست. به همین علت چشم پزشكان در درمان كودكان مبتلا به تنبلی چشم با بستن چشم سالم كودك و اصلاح چشم معیوب از تنبلی چشم پیشگیری ‌می‌كنند.

 


وی با اشاره به این‌كه اصلاح دید چشم معیوب در كودكان و نوزادان بسیار مشكل است، یادآور شد: نمره عینك در اغلب كودكان كم سن و سال قابل اندازه‌گیری نبوده و عینك برای آنان قابل تجویز نیست.

 


چشم پزشک گفت: در روش ابداعی جدید، لنزهایی به صورت سوراخ سوزنی (Pine hole) طراحی و ساخته می‌شوند كه یك قسمت شفاف شبیه یك سوراخ كوچك روی لنز تعبیه می‌شود.

 


وی اضافه كرد: این لنز روی چشمی كه دارای عیب انكساری است، قرار گرفته، به این ترتیب كودك قادر است از داخل سوراخ براحتی مشاهده كند.

 


رئیس مركز تحقیقات اپتیك و لنز ایران اظهار كرد: این روش نیازمند اندازه‌گیری دقیق عیب انكساری نبوده، پزشك براحتی با گذاشتن یك لنز سوراخ سوزنی روی چشم كودك، دید چشم معیوب را اصلاح می‌كند.

 


وی ادامه داد: چشم پزشك می‌تواند به جای بستن چشم مقابل به روش معمولی از لنزهای پوشاننده (اكلودر) استفاده كند.