دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع تی شرتی که کثیف نمی شود



ابداع تی شرتی که کثیف نمی شود

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

به گزارش ˈدیلی میلˈ،محققان این پوشش را بر روی پارچه می کشند تا تقریبا هر چیزی را که بر روی آن ریخته می شود دفع کند. این پوشش منحصر به فرد که از 95 درصد هوا تشکیل شده است می تواند همه چیز از قهوه و الکل گرفته تا روغن و حتی اسید را دفع کند. این پوشش آن قدر سبک است که می توان از آن برای بافت پارچه های قابل تنفس به منظور محافظت از سربازان در میدان جنگ استفاده کرد.

به گفته محققان دانشگاه میشیگان که این پوشش را ابداع کرده اند این پوشش نانویی دست کم از 95 درصد هوا تشکیل شده است .

علاوه بر پارچه هایی که در برابر لکه فوق العاده مقاوم هستند، این پوشش می تواند به بافت پارچه های قابل تنفسی منجر شود که از سربازان و دانشمندان در برابر مواد شیمیایی محافظت می کند.

قطرات حلال هایی که معمولا تی شرت و یا پوست بدن را از بین می برند در زمان تماس با این سطح جدید پس زده می شوند./ایرنا


ویدیو مرتبط :
بچه شرتی عرب فوتبالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تی‌شرتی که پشه‌ها را فراری می‌دهد



تی‌شرتی که پشه‌ها را فراری می‌دهد

شرکت نساجی اسپانیایی، تی‌شرت‌هایی را که به جلوگیری از گزش پشه‌ها، کنه‌ها، ساس‌ها و سایر حشرات کمک می‌کنند، طراحی و تولید کرده است.

شرکت نساجی اسپانیایی، تی‌شرت‌هایی را که به جلوگیری از گزش پشه‌ها، کنه‌ها، ساس‌ها و سایر حشرات کمک می‌کنند، طراحی و تولید کرده است.
 به نقل از خبرگزاری تاس، این شرکت چهار سال را به تحقیق و آزمایش طراحی و ساخت این لباس در لابراتوارهای بین‌المللی از جمله در برزیل اختصاص داده است. در ماه ژوئن سال جاری میلادی، بخش نخست از این تی‌شرت‌ها برای فروش در 80 داروخانه در سراسر اسپانیا تحویل داده شد.

این لباس غیرمعمول در اجزاء تشکیل دهنده خود دارای ماده پرمترین، که حشرات را می‌ترساند، است.

به نظر تولید کنندگان، اثر این تی‌شرت‌ها در فراری دادن حشرات 94 درصد است، این شرکت اسپانیایی موسوم به STINGBYE گواهینامه بین‌المللی کیفیت را از شرکت سوئیس Sanitized که یکی از لیدرهای جهانی در زمینه بهداشت است، دریافت کرده است.

تولید کنندگان می‌گویند این لباس هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان مناسب است و هیچ بوی ناخوشایندی ندارد.

این شرکت اسپانیایی معتقد است تی‌شرت‌های او به ویژه بدرد افرادی می‌خورد که قصد سفر به آفریقا و آسیا، جایی که احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناک از طریق گزش حشرات وجود دارد، را دارند.
اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران