دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آیا می دانید مردان چند برابر زنان دچار سرطان می شوند؟



 سرطان مردان,سرطان زنان,انواع سرطان ها,عامل سرطان,سرطان ریه,سرطان مثانه,اخبار سرطانهای میترا حجار,فیلمهای میترا حجار,اخبار هنرمندان,اخبار سینما

 

آیا می دانید مردان چند برابر زنان دچار سرطان می شوند؟

مردان آسیب پذیری بیشتری در برابر انواع سرطان ها دارند و بر طبق بررسی ها و مطالعات مختلف شیوع کلی سرطان در آنها حدود 2 تا 5 برابر بیشتر از زنان است.

مرتضی اصلانی متخصص انکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آمارها نشان می دهند که سرطان دومین عامل مرگ و میر در دنیا است و سالانه هزینه های بسیار سنگینی را به دولت ها، جوامع و مردم تحمیل می کند.

 

وی با بیان اینکه مردان، آسیب پذیری بیشتری در برابر انواع سرطان ها دارند تصریح کرد: در واقع مردان در مقایسه با زنان بیشتر دچار سرطان می شوند و سال های از دست رفته عمر، ناتوانی و کاهش کیفیت زندگی به دلیل سرطان در مردان به مراتب بیشتر از زنان است.

اصلانی تاکید کرد:‌ برطبق بررسی ها و مطالعات مختلف، شیوع کلی سرطان در مردمان، حدود 2 تا 5 برابر بیشتر از زنان است.

 

وی با اشاره به اینکه سرطان مثانه در مردان پنج برابر شایع تر از زنان است یادآور شد: همچنین سرطان ریه، معده و روده نیز در مردان دو تا سه برابر شایع تر است.

اصلانی با بیان اینکه سرطان پروستات نیز که مختص مردان است و به عنوان شایع ترین نوع سرطان در مردان شناخته می شود، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که ویژگی های جنسیتی، شغلی و رفتاری در مردان به عنوان عواملی اصلی افزایش دهنده خطر ابتلا به سرطان در آنها در مقایسه با زنان است/باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
‫سرطان رحم دومین سرطان کشنده زنان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردان بیش از زنان به سرطان مبتلا می‌شوند



 

 

مردان بیش از زنان به سرطان مبتلا می‌شوند

 

رئیس مركز بهداشت شرق اهواز گفت: شیوع سرطان در مردان بیشتر از زنهاست و از آنجا كه متاسفانه مردان به سلامتی‌شان اهمیتی نمی‌دهند، خیلی دیر به پزشك مراجعه می‌كنند.

عبدالعزیز فقهی اظهار داشت: شیوع سرطان در مردان بیشتر از زنهاست و از آنجا كه متاسفانه مردان به سلامتی‌شان اهمیتی نمی‌دهند و خیلی دیر به پزشك مراجعه می‌كنند بنابراین باید به این گروه از جامعه توجه خاص شود.

این مقام مسئول با اشاره به فرا رسیدن روز سلامت مردان بیان داشت: به دلیل اینكه مردان كمتر به سلامت خود اهمیت می‌دهند و گروه زیادی از بیماران از مردان هستند روزی به عنوان روز سلامت مرد در نظر گرفته شده است تا مردان به بهانه این روز به سلامت خود توجه داشته باشند.

فقهی شعار امسال روز سلامت مرد را حركت برای سلامت مردان عنوان كرد و افزود: مردان بیشترین ساعات شبانه‌روز را در محیط‌های كاری سپری می‌كنند و با داشتن مشاغل سخت و زیان آور با عوامل فیزیكی و شیمیایی خاصی مواجه هستند.

این مقام مسئول افزود: از طرفی آقایان كمتر به سلامت خود توجه دارند و به‌ندرت به پزشك مراجعه می‌كنند به همین دلیل باید هفته ملی سلامت مردان را مغتنم شمرده و در این هفته ضمن اطلاع رسانی به آقایان٬آنها را تشویق به انجام آزمایشات و معاینات غربالگری كنیم.

فقهی گفت: یكی از مخاطراتی كه مردان به‌دلیل جنسیت، بیشتر در معرض آن هستند، سرطان است.

رئیس مركز بهداشت شرق اهواز بیان داشت: سرطان قابل پیشگیری است بنابراین با وجود وحشتی كه از آن وجود دارد قبل از بروز دارای علائم هشداری است.

وی گفت: 80 تا90 درصد سرطان‌ها ناشی از عادات خود ما هستند. سرطان در بدن بی سر و صدا توسعه می‌یابد و تا زمانی‌كه به مرحله خاصی از رشد نرسد، بیمار متوجه آن نخواهد شد.

وی با اشاره به علائم سرطان در بدن افزود: تغییر در عادات اجابت مزاج (اسهال و یا یبوستی كه به‌تازگی ایجادشده و قبلا نبوده)، تغییر در وضعیت ادرار (وجود خون در ادرار٬ باریك شدن جریان ادرار یا قطع و وصل شدن ادرار یا هرگونه تغییرجدید دیگر)، زخم دهان كه بهبودی آن طول كشیده یا بهبود نمی‌یابد از جمله علائم هشدار دهنده این بیماری مهلك هستند.

فقهی افزود: از جمله سایر علائم سرطان شامل خونریزی غیرطبیعی از هر قسمتی از بدن، احساس توده در پستان یا هر عضو دیگری از بدن، اشكال در بلع یا سوء هاضمه، تغییرات آشكار در خال‌های پوستی، سرفه‌های مداوم و خشونت صدا است.

رئیس مركز بهداشت شرق اهواز با اشاره به پیشگیری از بیماری سرطان بیان داشت: رژیم غذایی باید سرشار از میوه و سبزی و ماهی باشد غذا باید كم نمك وكم چرب باشد و روزانه حداقل باید نیم ساعت پیاده‌ روی یا ورزش در برنامه روزانه فرد باشد.

وی گفت: پرهیز از استعمال دخانیات و مصرف الكل، رعایت نكات ایمنی شغلی در محیط كار و رفتار سالم جنسی برای جلوگیری از بیماری‌هایی مانند ایدز و سایر بیماری‌های آمیزشی از جمله مواردی است كه مردان باید برای سلامت خود بیشتر به آنها توجه كنند....../تحلیل:عصرایران