دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آیا میدانید؟ سری پانزدهم



 

دانستنی ها , آیا می دانید

 

آیا میدانستید که در تایوان بشقابهای گندمی درست میشود وافراد بعد از خوردن غذا بشقابهایشان را هم میخورند.

 

آیا میدانستید که گوش و بینی درتمام طول عمر انسان در حال رشد میباشند و بزرگتر میشوند.

 

آیا میدانستید که آب دریا بهترین ماسک زیبایی پوست میباشد.

 

آیا میدانستید که اولین مردمانی که نخ را کشف کردند وموفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند.

 

آیا میدانستید که بزرگترین دریای دنیا دریای مدیترانه است و عمیقترین نقطه آن به ۴۳۳۰متر میرسد.

 

آیا میدانستید که فقط پشه ماده نیش میزند و از پروتین خون مکیده شده جهت تخم گذاری استفاده میکند.

 

آیا میدانستید که هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی است.

 

آیا میدانستید که مقاومت موش صحرایی در برابر بیآبی بیشتر از شتر است.

 

آیا میدانستید که جمعیت میمونهای هند بالغ بر ۵۰ میلیون است.

 

آیا میدانستید که یک نوع وزغ وجود دارد که در بدن خود سم کافی برای کشتن ۲۲۰۰ انسان

در اختیار دارد.

 

آیا میدانستید که ۳۵۰ هزار نوع کفشدوزک در جهان وجود دارد.

 

آیا میدانستید که نوشابه های زرد رنگ، زیانبارتر از نوشابههای سیاه رنگ هستند.

 

آیا میدانستید که شش چپ، اندکی از شش راست کوچکتر است تا فضای کافی برای قرارگیری قلب فراهم آید.

 

آیا میدانستید که تعداد سلولهای گیرنده بویایی در سگهای معمولی، یک میلیارد و در سگهای شکاری،۴ میلیارد عدد است

 

آیا میدانستید که رشد کودک در بهار بیشتر است.


ویدیو مرتبط :
آیا میدانید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور در مراسم پانزدهم خرداد ...



 

 

حضور در مراسم پانزدهم خرداد ...

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاكید كرد؛

حضور در مراسم پانزدهم خرداد سند پیوند ناگسستنی امام و امت است


پانزدهم خرداد یادآور قیام با شکوه و حماسه شورانگیز ملت قهرمان ایران در پاسداشت ارزش‌های والای اسلامی ـ انسانی است؛ قیامی که تاریخ را ورقی دیگر زده و فصلی نوین به روی حیات طیبه بشری گشود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه فراخوان عمومی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره قیام پانزدهم خرداد و شهدای گلگون‌کفن آن، از عموم امت شهید‌پرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی خواست تا با حضور پرشور و گسترده خود در " ویژه مراسم چهل و هفتمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد" بار دیگر سند پایبندی خود را به راه، اندیشه و نهضت عظیم خمینی کبیر و میثاقی دوباره با امام و رهبری را امضاء نموده و پیوند مقدس و ناگسستنی میان امام و امت را به اثبات رسانند.
در این اطلاعیه آمده است:
ویژه مراسم چهل و هفتمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد با سخنرانی آیت‌الله " سید احمد خاتمی" در روز شنبه "15/3/1389" از ساعت 10:00 صبح الی 12:00 ظهر " با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشگری، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردمی به مناسبت بزرگداشت و تکریم شهدای والامقام آن قیام و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آن ایام در مهدیه بزرگ تهران، برگزارمی‌شود.
در این اطلاعیه آمده است:
قیام حماسه آفرین پانزدهم خرداد 1342، سرچشمه زلال انقلاب اسلامی و سرآغازی برای شکوفایی اسلام، استقلال و آزادی ملت مبارز ایران اسلامی است که مسیری پانزده ساله را تا بیست و دوم بهمن 1357 طی کرده است. عصیان خونین مردم مسلمان و مبارز ایران در پانزدهم خرداد علیه طاغوتیان زمان، نشانی دیرینه از استواری بیعت راستین مردم با اسلام، ولایت و روحانیت و سندی گویا از پیوند ناگسستنی امام و امت در جامعه ولایی است.
پانزدهم خرداد یادآور قیام با شکوه و حماسه شورانگیز ملت قهرمان ایران در پاسداشت ارزش‌های والای اسلامی ـ انسانی است؛ قیامی که تاریخ را ورقی دیگر زده و فصلی نوین به روی حیات طیبه بشری گشود و حماسه‌ای عاشورایی خلق کرد که بستر‌ساز ظهور انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357، شد و به تمامی ناباوران کوردل تاریخ و استکبار جهانی و تمامی سردمداران کفر و الحاد، درسی بزرگ و عبرتی جاودان از قدرت سلاح ایمان مسلمانان داد.
این بیانیه قیام و عصیان مردمی پانزدهم خرداد، را حرکتی شجاعانه و مهم در خشکاندن ریشه‌های سلطه‌گری و سلطه‌پذیری در عصرحاضر دانست که سرانجام توانست دستان تجاوزگرانه و خون‌آشام رژیم فاسد و تبهکار 2500 ساله پهلوی را قطع کند.
در پایان بیانیه با دعوت از آحاد مردم، اقشار و اصناف مختلف مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی برای حضور پرشور و گسترده در ویژه مراسم بزرگداشت سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد آمده است: اینک پانزدهم خردادی دیگر فرا می‌رسد و در چهل و هفتمین سالگرد حماسه‌ساز یوم‌الله پانزدهم خرداد 1342 گردهم می‌آئیم تا با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان گرانقدر بیعتی مجدد با آرمان‌های والامقام امام و رهبری داشته باشیم...../تحلیل:ایلنا