دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آیا الان زمان مناسبی برای خرید کنسول بازی است؟


این بدترین زمان ممکن است، از یک طرف حسابی وسوسه شده ایم و از طرف دیگر خبرهایی درباره ورود کنسول های جدید می شنویم. بالاخره کدام کار درست است؟






هفت صبح:  کنسول های Wii و Xbox 360 و PS3 به بهترین شکل ممکن ما را سرگرم کرده اند. اگرچه فروش این کنسول ها، همچنان در تمام دنیا پر رونق است اما اخیرا زمزمه هایی درباره ورود کنسول های نسل جدید شنیده ایم. این زمزمه ها تصمیم گیری را برای ما سخت می کند. آیا شما به عنوان گیمر صبر می کنید تا کنسول های جدید به بازار بیایند یا نه، قصد خرید یکی از کنسول های موفق فعلی را دارید؟ شاید نوشته زیر کمی به شما کمک کند. اگرچه تصمیم نهایی با خود شماست.



نینتندو Wii

- چرا باید Wii بخریم؟


با توجه به پیشرفت تکنولوژی هر روز شاهد کاهش قیمت ها هستیم. شاید قیمت زیر 100 دلار برای این کنسول کمی ظالمانه باشد اما قیمت 150 دلاری فعلی اش خیلی منصفانه به نظر می رسد. مخصوصا که این کنسول بیش از 100 نوع بازی مختلف را هر ساله روانه بازار می کند. سوپر ماریوگلگکسی همچنان مانند گذشته لذتبخش است.

- چرا باید در خرید Wii صبر کنیم؟


کنسول بعدی نیتندو با نام Wii U اواخر امسال منتشر می شود. یک کنسول با کیفیت بالا و سخت افزار قوی نسبت به نسخه قبلی خود، این کنسول طبق گفته سازنده ها تمام بازی های کنسولی قبلی را پشتیبانی می کند. قیمت آن نیز گویا مقرون به صرفه خواهد بود.

 بهتر است کمی صبر کنید تا کنسول Wii U منتشر شود. اگرچه این کنسول در ایران زیاد محبوب نیست ولی با توجه به بازی هایی که برای نسل جدید نینتندو برنامه ریزی شده است، به نظر می رسد با یک کنسول موفق روبرو خواهیم شد.





Xbox 360

- چرا باید Xbox 360 بخریم؟


کنسول نسل جدید مایکروسافت با کد رمز Durango اواخر سال آینده رونمایی می شود و حداقل تا دو سال بعد از رونمایی نیز منتشر نخواهد شد. مایکروسافت به صورت گسترده ای در حال حمایت از کنسول فعلی خود است و بهترین امکانات را در اختیار کاربران شبکه ایکس باکس لایو قرار می دهد. مهمترین دلیل برای خرید این کنسول وجود یک بازی فوق موفق AAA به نام Halo 4 است که امسال منتشر خواهد شد. همچنین کمپانی در یک اقدام جالب کنسول را به همراه حسگر کینکت، به صورت اقساط و با پیش پرداخت 99 دلار و ماهانه 15 دلار به فروش می رساند. اقساط این کنسول دو سال طول می کشد و این یعنی اینکه تا 2 سال آینده هیچ کنسول جدیدی از مایکروسافت منتشر نخواهد شد.

- چرا باید در خرید Xbox 360 صبر کنیم؟


این پیشنهاد 99 دلاری واقعا یک پیشنهاد وسوسه کننده است، چرا که در پایان دو سال شما تنها 40 دلار اضافه از قیمت کنسول را پرداخت کرده اید. به نظر می رسد با این نوع سیستم فروش این کنسول مانند تمام 16 ماه گذشته همچنان در صدر جدول فروش ماهانه در آمریکا باقی بماند. به نظر می رسد تا شروع این فروش ویژه باید صبر کرد.

 این نوع فروش ویژه واقعا خوب است اما به درد کاربران ایرانی نمی خورد. روز به روز به قیمت این کنسول محبوب در ایران اضافه می شودو اصلا کاری به کاهش قیمت ها در دنیا ندارد. اگر یکی از طرفداران ویژه Halo هستید، در خرید این کنسول تردید به دلتان راه ندهید. این را هم در نظر بگیرید که عمر کنسول شما بیشتر از چهار سال نخواهد بود. در عوض بیش از 200 بازی مختلف و جذاب برای بازی کردن خواهید داشت که تا ماه ها و شاید سال ها سرگرمتان خواهند کرد.





Play Station 3

چرا باید Play Station 3 بخریم؟


سونی نیز مانند مایکروسافت در حال کار روی کنسول بعدی خود است. آنها نمی خواهند مانند نسل قبلی یک سال دیرتر کنسول خود را روانه بازار کنند وبرای به دست گرفتن بازار تلاش مضاعف انجام می دهند. سونی با تجربه گرفته از گذشته پا به پای مایکروسافت در حال کار کردن روی کنسول جدید است. آنها درست مثل مایکروسافت کنسول فعلی شان را رها نکرده اند. سیاست سونی بر پایه ساخت و انتشار بازی های انحصاری فوق العاده جذاب استوار است و برای کنسول Play Station 3 خود نیز در سال آینده و امسال عنوان های انحصاری زیادی تدارک دیده است. The Last of US و God of War: Ascension خود به تنهایی باعث فروش بیشتر کنسول سونی می شوند. همین دو بازی کافی است تا دلایل محکمی برای خرید این کنسول داشته باشیم. طبق گفته های سونی سال آینده کنسول جدید رونمایی خواهد شد و حداقل دو سال طول می کشد تا به دست ما برسد.

- چرا نباید Play Station 3 بخریم؟


با توجه به تجربه ای که از کنسول PS2 به دست آورده ایم، تمامی بازی های محبوب این کنسول با کیفیت HD برای کنسول Play Station 3 پورت شده اند و همین تجربه می تواند به ما ثابت کند که این اتفاق ممکن است برای بازی های انحصاری Play Station 3 نیز تکرار شود. همچنین قیمت فعلی این کنسول 250 دلار (350 دلار در بسته بندی ویژه و اکانت طلایی) است که نسبت به کنسول های فعلی چندان صرفه اقتصادی ندارد. باید دید آیا سونی با توجه به اوضاع وخیم مالی خود قیمت کنسولش را کاهش می دهد یا خیر.

 قطعا بازی های انحصاری سونی از بهترین های این نسل بوده اند وهیچ کس با خرید این کنسول و انجام آن بازی ها پشیمان نشده است اما مشکل خرید اورجینال در کشور ما با توجه به میزان درآمد خانواده ها کمی از محبوبیت این کنسول کاسته است. اگر از خدای جنگ در PS2 خاطرات به یادماندنی دارید، در خرید این کنسول شک نکنید اما قبل از خرید به جیب خود و پدر گرامی نگاهی بیندازید چرا که در ماه بیش از یک بازی نمی توانید برای خود تهیه کنید. در ضمن، کنسول جدید سونی را به این زودی ها نخواهید دید. به هر حال در سال های پایانی این نسل هستیم و خرید کنسول برای خیلی از گیمرها به معضلی جدی تبدیل شده است. با کمی دقت می توانیم در این سال های پایانی نهایت استفاده را از بازی ها ببریم و خود را برای یک نسل رویایی تر آماده کنیم. این را همیشه در نظر بگیرید که کنسول های موفق ممکن است بازی های موفق نسل قبل را پشتیبانی کنند، مانند کنسول نینتندو.



Xbox 360

نقاط قوت: قیمت ارزان بازی ها، مدل اسلیم طراحی فوق العاده زیبایی دارد، وجود کینکت که جذابیت بازی های ویدئویی را دو چندان کرده است، شبکه آنلاین Xbox Live، بازی Halo

نقاط ضعف: به دلیل نوسانات دلار قیمت آن بالا رفته است، لجبازی های هر ساله مایکروسافت که دارندگان کنسول را به دردسر می اندازد. کنترلرهای دستگاه قابلیت شارز لتیومی را ندارند.


Play Station 3

نقاط قوت: بالاخره هک شده است، بازی های سه بعدی عالی، شبکه آنلاین PSN، می توانیم بازی های خاطره انگیزی چون God of war را دوباره تجربه کنیم، بازی Heavy Rain

نقاط ضعف: کنترلرهای حرکتی Move شکست خورده اند ودیگر مثل سابق هیجان انگیز نیستند، قیمت آن در بازار ایران نسبت به قیمت جهانی خیلی بیشتر است.
ارزش خرید: ***



ویدیو مرتبط :
به روز 172 راهنمای خرید کنسول بازی - نسخه کامل 16دقیقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی بازار مسکن در سال‌های 93 و 94 / الان فرصت مناسبی برای خرید مسکن است؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,پیش بینی بازار مسکن در سال‌های 93 و 94

 

اخبار اقتصادی -  پیش بینی بازار مسکن در سال‌های 93 و 94

معاون وزیر راه و شهرسازی با پیش بینی بازار مسکن در امسال و سال آینده، گفت: اگر کسی نیاز به مسکن دارد، الان فرصت مناسبی برای خرید مسکن است.

حامد مظاهریان در گفتگو با مهر، در پاسخ به این پرسش که باتوجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها احتمال دارد که در سال آینده جهش قیمتی در بازار داشته باشیم، گفت: ما همچنان ثبات خوبی را در ساخت و ساز می‌بینیم آماری که لحظه به لحظه از سامانه ثبت املاک در وزارت راه و شهرسازی رصد می‌شود به ما اطمینان می‌دهد که میزان صدور پروانه ساخت مسکن در حد قابل قبولی در جریان است.
 
وی افزود: برنامه دولت برای کاهش تورم در سال جاری به حدود 20 تا 25 درصد در کنار ثبات نسبی نرخ ارز همه و همه تایید می‌کند که انتظار جهش قیمت مسکن فراتر از نرخ تورم سالیانه انتظاری واقع بینانه نیست. دو عاملی که در کوتاه مدت می‌‌تواند به جهش قیمت‌ها منجر شود اول تلاطم در سیاست خارجی و دوم سیاست‌های نامناسب پولی خواهند بود که این دو عامل واقع نشود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه آیا اکنون فرصت مناسبی برای خرید مسکن است، گفت: قیمت مسکن در حال حاضر قابل قبول و واقعی است؛ اگر کسی نیاز به مسکن دارد الان زماَن مناسبی برای خرید است.
 
مظاهریان درخصوص اینکه برخی می‌گویند که بازار ارز نوسان دارد و ممکن است با گرانی بیشتر ارز هم روبرو باشیم، بیان کرد: به کمک سیاست خارجی فعال دولت یازدهم، میزان فروش نفت افزایش یافته و بخشی از دارایی‌های ایران در کشورهای دیگر آزاد شده است. در نتیجه وضعیت ارزی دولت بهبود یافته و ارز با سهولت بیشتری در بازار تزریق می شود و دست دولت در کنترل نوسانات پولی بازتر از گذشته است.
 
وی تصریح کرد: در بودجه نیز دولت ثبات بازار ارز را پیش بینی کرده و امکان تک نرخی شدن ارز در حال بررسی است. با کنار هم گذاشتن همه این فاکتورها ایجاد شوک قیمتی در بازار مسکن را دور می دانم.
 
مظاهریان با تاکید بر اینکه معتقدم شرایط کنونی بازار ارز عامل روانی دارد، گفت: پس از آنکه بازار بورس دچار مشکل شد سرمایه‌ها به سمت داراریی‌های نقدتر مانند سکه و ارز سوق پیدا کرد و سیاست بانک مرکزی در کاهش نرخ سود بانک‌ها نیز به این حرکت سرمایه دامن زد. با ایجاد ثبات در سیاست‌های پولی بانک مرکزی می‌توان انتظار ثبات در بازار سرمایه، طلا و ارز را شاهد بود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه آیا یکساله شدن سپرده‌های بانکی می‌تواند سرمایه‌ها را به سمت بازار مسکن سوق دهد و موجب گرانی مسکن شود، گفت: بنظر می‌رسد هدف بانک مرکزی از اجرای این سیاست پولی هدایت بخشی از اندوخته‌ها به سمت بازار سرمایه بود.  البته کار دولت هم در این باره سخت است به این دلیل که هم باید تورم را مهار کند و هم باید رکود را کاهش دهد.
 
مظاهریان تصریح کرد: اگر بخشی از اندوخته‌ها وارد بازار مسکن شده و به ساخت و ساز و تولید مسکن بیانجامد در نهایت به نفع اقتصاد کشور و مردم است. چرا که سریع ترین راهکار برون رفت از رکود فعلی تقویت بازار ساخت و ساز مسکن است. از آنجاییکه بیش از 12 تا 15 درصد از نیروی کار کشور مستقیما در ساخت مسکن فعالیت می‌کنند و حدود 20 تا 25 درصد از کل سرمایه گذاری در کشور در این بخش انجام می‌شود. پس هرگونه رونقی در این بازار به نفع اقتصاد کشور است.
اخبار اقتصادی - مهر