دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آیا احساس درد در زنان و مردان متفاوت است؟



دردهای مزمن در زنان,تفاوت احساس درد در زنان و مردان

آیا احساس درد در زنان و مردان متفاوت است؟

یافته‌های پژوهشی نشان می‌دهد: دردهای مزمن در زنان پیچیده‌تر و سخت‌تر از مردان درمان می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان، دکتر مارک هاچینسون از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آدلاید با اشاره به نتایج پژوهش انجام شده در این زمینه اظهار کرد: زنان نیاز به داروها و روش‌های درمانی خاص‌تری نسبت به مردان دارند.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد تجربه زنان از احساس درد نسبت به مردان بیشتر است.

دکتر «هاچینسون» تحقیقاتش را بر این‌که چرا شیوع درد در زنان بیش از مردان است، متمرکز کرده است.

تحقیقات آزمایشگاهی او برای اولین بار بر روی سلول‌های ایمنی مغز که به عنوان سلول‌های گلیال شناخته می‌شوند، متمرکز شده و به تفاوت درد در دو جنس کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: درک درد مزمن در زنان برای روش‌های درمانی مهم است.

در حال حاضر برخی از داروها برای بیماری التهاب روده تنها در زنان موثر است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
قلب مردان با زنان تفاوت را احساس کردی؟؟؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زاویه دید زنان و مردان متفاوت است!


بررسی‌های آکادمیک جهانی نشان می‌دهد میزان دید زدن خانم‌ها و آقایان یکی است، خانم‌ها لو نمی‌روند اما مردها لو می‌روند!

دکتر شاهین فرهنگ، روان‌شناس، دوره‌های آموزش خانواده‌ را درباره تفاوت‌های زن و مرد برگزار می‌کند. او در یکی از این جلسات به بیان تفاوت‌های زن و مرد پرداخت.



فرهنگ بیان می‌کند: یکی از تفاوت‌های ساختاری و بیولوژیک زن و مرد، تفاوت زاویه دیدشان است، زاویه دید مردها از طرفین، بالا و پایین بسته است؛ یعنی محدوده‌ای که آقایان می‌بینند، کمتر است و دید دور آنها بهتر از دید نزدیک‌شان است. خانم‌ها دید نزدیک‌شان خوب است و دید دورشان ضعیف است. بنابراین خانم‌ها باید بدانند جنس مرد، دید نزدیکش ضعیف است. از پسر چهار ساله تا پیرمرد 90 ساله اینطور هستند. به آنها گیر ندهید که چرا نزدیک را نمی‌بینند. آقایان چیزهای نزدیک را خوب نمی‌بینند. بررسی‌های آکادمیک جهانی نشان می‌دهد، میزان دید زدن خانم‌ها و آقایان یکی است، خانم ها لو نمی‌روند، اما مردها لو می‌روند!

منبع : برنا نیوز