دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آندروید 5؛ انقلاب به سبك لیمو ترش


گوگل قصد دارد یكسری از مشكلات آندروید را در نسخه 5 آن به صورت كامل حل كند؛ هرچند سوال اینجاست كه‌آیا پای لیمو‌ترش به همان اندازه اسمش، سیستم عاملی خوش طعم است یا خیر؟

هفت صبح: سیستم عامل جدید گوگل در حالی معرفی می شود كه هنوز عده زیادی معتقدند ،‌ iOS سیستم عامل مناسب تری برای ابزار هوشمند است

 شاید آندروید پرطرفدارترین سیستم عامل هوشمند روی كره زمین باشد، اما آیا بهترین آنها هم هست؟ نمی‌توان به‌این سوال جواب قطعی داد؛ هر چند حتی طرفداران دو آتشه گوگل هم می‌دانند این شركت هنوز نتوانسته سیستم عاملی عاری از مشكل را روانه بازار كند. مشكل یكپارچه سازی یكی از آنهاست كه با وجود این همه ابزار مختلف آندرویدی، كار بسیار مشكلی به حساب می‌آید. گوگل قصد دارد یكسری از مشكلات آندروید را در نسخه 5 آن به صورت كامل حل كند؛ هرچند سوال اینجاست كه‌آیا پای لیمو‌ترش به همان اندازه اسمش، سیستم عاملی خوش طعم است یا خیر؟

   فون ایكس نخستین پرچم دار

همایش سازندگان گوگل در اوایل خرداد ماه برگزار می‌شود و می‌توان انتظار داشت كه سیستم عامل جدید این شركت برای نخستین بار در این همایش معرفی شود. نكته جالب در این بین احتمال معرفی یك محصول كاملا جدید سخت افزاری است؛ محصولی كه نه از نوع نكسوس بلكه تلفن هوشمندی كاملا جدید خواهد بود. پیش از این در هنگام معرفی آندروید 4 و 4/1  شاهد دو محصول جدید نكسوسی بودیم كه اولی گلكسی نكسوس، تلفن هوشمند شركت سامسونگ و دومی‌تبلت نكسوس 7 بود.

در زمان معرفی آندروید 4/2 معرفی محصولات نكسوسی به اوج خود رسید، طوری كه گوگل به صورت همزمان نكسوس 4 و تبلت نكسوس 10 را با همكاری دو رقیب دیرینه كره‌ای، ال‌جی و سامسونگ معرفی كرد. اكنون در مورد آندروید 5 باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟ خبرگزاری‌ها می‌گویند فون ایكس. ساخته جدید شركت موتورولا كه قرار است به عنوان نخستین محصولی شناخته شود كه از آندروید 5 یا  پای لیموترش بهره خواهد برد. تلفن هوشمندی كه احتمالا از صفحه 4/8 اینچی با وضوح تصویر Full HD  استفاده می‌كند و پردازنده چهار هسته‌ای آن می‌تواند موتورولا را به جایگاه پیشین خود نزدیك كند.

آندروید 5؛ انقلاب به سبك لیمو ترش



   شبكه‌های اجتماعی و انجام دادن چند كار

وقتی صحبت از سیستم عامل‌های موبایل و تبلت می‌شود؛ نخستین نكته كه به ذهن ما می‌رسد قدرت انجام دادن چند كار (Multi Tasking) به صورت همزمان است. فناوری‌های مدرن همیشه انتظارات را بالا می‌برد و انجام دادن چند كار از جمله ابزاری‌ست كه برای پرطرفدارترین سیستم عامل هوشمند دنیا لازم است. با عرضه آندروید 4/1  كمی‌شاهد بهبود در  این بخش بودیم، اما هنوز هم شاهد مشكلاتی هستیم كه حتی به دست پردازنده‌های قوی هم حل نشده‌اند. گفته می‌شود گوگل در ابتدا قصد اضافه كردن امكانات پشتیبانی قدرتمندتر از شبكه‌های اجتماعی را دارد.

برنامه‌ای به كه صورت همزمان و بدون در خواست، شما را از آخرین به روز رسانی‌های شبكه‌های اجتماعی مختلف آگاه می‌سازد. سونی و ال‌جی تا اینجای كار با استفاده از برنامه‌های مخصوص خود این امكان را برای كاربران آندروید فراهم كردند، اما به علت نبود این برنامه‌ها روی بخش اصلی سیستم عامل هنوز هم مشكلاتی در هنگام انجام دادن  Multi Tasking در این زمان به وقوع می‌پیوندد.



   نبرد با مایكروسافت

به راستی چرا گوگل تنها دوربین جلو را برای نكسوس 7 قرار داده، اما هنوز خبری از یك برنامه مخصوص مكالمه ویدئویی وجود ندارد؟ همه می‌دانیم اسكایپ مایكروسافت بهترین انتخاب برای این كار به شمار می‌آید،‌ با این وجود كدامیك از ما می‌توانیم باور كنیم كه شركتی همچون گوگل،‌آن هم در این بخش قصد ترك میدان مبارزه را داشته باشد؟ دیگر مشكلی كه احتمالا در آندروید 5 به صورت كامل حل خواهد شد،‌ پشتیبانی بهتر از چندین دستگاه به صورت همزمان است.

آندروید 5؛ انقلاب به سبك لیمو ترش

دوستداران اپل سال‌هاست كه به راحتی هر چه تمام‌تر بین محصولات خود ارتباط برقرار می‌كنند؛ هر چند آندروید به علت وجود شركت‌های مختلف سازنده همچنان در این بخش از وجود یكسری مشكلات رنج می‌برد. برنامه اسمارت گلس مایكروسافت را به یاد دارید كه به شما اجازه می‌داد فیلم خود را روی صفحه تلویزیون متوقف كرده و ادامه آن را روی تبلت مشاهده كنید؟ برنامه‌ای شبیه به‌این می‌تواند بهترین انتخاب برای گوگل باشد


ویدیو مرتبط :
لیمو ترش .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چای را با لیمو ترش نخورید!



 

آچای را با لیمو ترش نخورید!

 

مصرف لیمو ترش همراه با چای به مینای دندان آسیب می‌زند.


یك متخصص تغذیه گفت: مصرف لیمو ترش همراه با چای موجب از بین رفتن ویتامین c آن می‌شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می‌دهد.

 

وی افزود: چای دارای تركیباتی آنتی‌اكسیدانی است كه اگر بدون قند مصرف شود و گرما و حرارت آن كم باشد آنتی‌اكسیدان‌های آن بهتر جذب بدن می‌شوند.

 

وی گفت: چای جزو نوشیدن‌ هایی است كه باعث رفع خستگی بدن و استحكام دندان‌ها می‌شود و مواد آنتی ‌اكسیدانی ‌موجود در آن رادیكال‌ های آزاد را از بین می‌برد.

 

این متخصص تغذیه افزود: چای به دلیل داشتن تانن نباید قبل از غذا و 2 ساعت بعد از غذا مصرف شود به دلیل اینكه جذب آهن غذا را مختل می‌كند همچنین مصرف مواد فیبردار و نان‌هایی كه خوب تخمیر نشده است به دلیل تشكیل ماده‌ای به نام فیتات از جذب آهن خون جلوگیری می‌كند.


وی ادامه داد: مصرف لیمو ترش همراه با چای معمولاً به عنوان یك چاشنی استفاده می‌شود. لیمو ترش همراه با چای موجب از بین رفتن ویتامین c آن می‌شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می‌دهد و خشكی دهان را افزاش می‌دهد. البته مصرف لیمو ترش بدون چای موجب افزایش ترشح بزاق دهان می‌شود.