دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آموزش برطرف نمودن خطای USB Device Not Recognized



سیستم عامل, خطاهای ویندوز, درایور

USB Device Not Recognized؛ پیغامی بسیار آزاردهنده که مطمئناً خیلی از افراد با آن روبرو شده‏اند. این پیغام که در هنگام کار کردن با ویندوز در معرض دید قرار می‏گیرد، نشان‏ دهنده‏ ی آن است که یکی از پورت‏هایی که به ‏تازگی استفاده شده، بصورت کامل توسط کامپیوتر و سیستم عامل شناخته نشده و ممکن است بطور ناقص کار کند. خوب، قطعاً اولین واکنشی که باید توسط یک کاربر صورت پذیرد، اطمینان از سالم بودن دستگاهی است که قصد برقراری ارتباط با کامپیوتر را دارد.

 

اما مشکلی که خود من هم چند روز پیش با آن درگیر بودم، پیغام عدم شناسایی دستگاه وصل شده است؛ درصورتی که دستگاه تقریباً بصورت خوب کار ‏می‏کند؛ حتی هنگام اتصال دستگاه موبایل‏، بطور کامل شارژ می‏شود؛ یعنی برق به آن ها میرسد! خوب، پس راه حل آن چیست؟

 

سیستم عامل, خطاهای ویندوز, درایور

 

راه حلی که ارائه شده، بسیار بسیار ساده بوده و هیچ نیازی به Un-Install کردن درایور دستگاه، اعمال تغییرات در ریجستری و… نیست! فقط و فقط کامپیوتر خود را از منبع برق جدا کنید! دقت کنید که خاموش کردن به تنهایی چاره‏ ساز نیست؛ کامپیوترهای مدرن اگرچه در ظاهر خاموش می‏شوند، اما درواقع هنوز MotherBoard در حال استفاده از منبع برق می‏باشد.

 

البته لازم به ذکر است که بدلیل آنکه MotherBoard -همانطور که از نامش هم پیداست- محلی است که تمامی قطعات سخت‏ افزاری به آن متصل می‏شوند که پورت‏های USB هم یکی از آن‏هاست، بعضی مواقع نیاز دارد که خاموش-روشن شود. (اصطلاحاً reboot شود.) درواقع این reboot شدن، باعث می‏شود که Micro-Processor، درایوهای لازم را از نو اجرا کند و پورت‏های USB مجدداً شروع بکار کنند.

پس برای جمع ‏بندی، کافیست که کامپیوتر خود را خاموش کرده، اگر سیستم شما از نوع Desktop PC است، آن را از پریز برق جدا کنید و اگر از نوع Laptop است، علاوه بر جدا سازی از پریز برق (درصورت اتصال،) حتی باطری آن را نیز از دستگاه جدا کرده و مجدداً وصل نمایید. سپس مجدداً سیستم را راه ‏اندازی کنید و متوجه خواهید شد که مشکل کاملاً حل شده است.
منبع:gooyait.com


ویدیو مرتبط :
رفع مشکل پیغام NOT RECOGNIZED یا خطای فلش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش نصب ویندوز ۷ از روی فلش USB Drive





آموزش نصب ویندوز ۷ از روی فلش USB Drive

 

برای کسانی که نت بوک دارند و یا dvd درایوشون خراب شده و یا به هر حال نیاز به نصب ویندوز از راه های غیر از استفاده از dvd درایو دارند،نصب ویندوز از طریق cool disk یا حافظه ی فلش،ساده ترین و کار آمدترین نوع نصب هست.
برای این کار ما نیاز به dvd ویندوز سون و یا Windows 7 ISO داریم به همراه یک فلش حداقل ۴GB خالی داریم.در صورتی که از iso استفاده می کنید باید نرم افزار MagicDisc هم داشته باشید.در صورتی که از ویندوز xp استفاده می کنید نیاز به نرم افزار MBRWIZ دارید(چون Diskpart utility در ویندوز XP درایو USB drive را به عنوان یک دیسک نمی شناسد و با این نرم افزار می توانیم یک bootable USB drive بسازیم)


آموزش آماده سازی فلش در ویندوز ویستا :
حافظه ی فلش خود را به دستگاه وصل کنید و مطالب موجود درآن را خالی کنید ،چون باید فرمت شود.
مطمئن باشید که یوزر شما ADMIN هست،در این صورت Start Menu->run->cmd (Open Command Prompt) را باز کنید و موارد زیر را تایپ کنید:


ابتدا DISKPART را تایپ کنید تا به قسمت Microsoft diskpart وارد شوید:

سپس تایپ کنید LIST DISK تا لیست دیسک های متصل به کامپیوتر شما را نشان دهد.اگر یک هارد دیسک داشته باشید و ۱ فلش به کامپیوتر شما وصل باشد،فلش شما Disk 1 خواهد بود.
حال بر این اساس دستورات زیر را یکی یکی وارد کنید :

SELECT DISK 1

CLEAN

CREATE PARTITION PRIMARY

SELECT PARTITION 1

ACTIVE

FORMAT FS=NTFS

(Format process may take few seconds)

ASSIGN

EXIT

 

صفحه ی command prompt را نبندید چون هنوز به آن نیاز داریم!
در این مرحله باید اطلاعات موجود در Windows7/Vista DVD را در حافظه ی فلش کپی کنید.


نکته :
یک کامپیوتر دیگر فراهم کنید و این دو کامپیوتر را با هم شبکه کنید،سپس درون درایو dvd rom کامپیوتر دی وی دی ویندوز سون قرار دهید و سپس آن درایو را share کنید و از طریق کامپیوتر دیگر که درایو dvd ندارد،محتویات آن را کپی کنید.


در صورتی که فایل iso را دارید باید از طریق نرم افزار MagicDisc ، Windows 7 iso را به عنوان یک درایو Mount کنید.
در این مرحله باشد فلش خود را bootable کنید.برای این کار در صورتی که اطلاعات ویندوز ۷ در حال حاظر در فلشتان ریخته شده دستور زیر را در همان پنجره ی command وارد کنید :

Z:\BOOT\BOOTSECT /NT60 Z:

سپس ENTER بزنید ،که در آن Z نام درایو فلش شماست که باید ببینید چی هست؟
اگر درست بزنید پیغام SUCCES ظاهر می شود و کار تمام است و اکنون شما یک فلش BOOTABLE دارید و کافی است تنظیمات BIOS خود را بر روی شروع از USB قرار دهید تا ویندوز نصب شود.

 

آموزش نصب در صورتی که شما ویندوز XP دارید:
فلش خود را وارد کنید و آن را فرمت کنید

سپس وارد Cmmandشوید و عبارت زیر را تایپ کنید:
convert i: /fs:ntfs (Where "I" is your USB drive latter

سپس به قسمتی که شما MBRWiz را extracted کردید بروید(تایپ کنید c:\mbrwiz)
سپس دستورات زیر را تایپ کنید :

 

mbrwiz /list (note down disk number of your USB Pen drive)

mbrwiz /disk=X /active=1 (X is Disk Number of your USB Drive)

exit

محتویات ویندوز ۷ را روی درایو قرار دهید.
حال باید این درایو را bootable کنید.
با دستورات زیر :

 

J: (Drive letter of Windows 7 iso mounted with demon tool)

CD boot

bootsect /nt60 Y: (Y is drive latter of your USB drive

کار تمام است.